• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05-2025
De laatste tijd merkte ik dat mijn laptop best wel warm wordt. Nu heb ik met Speedfan 4.41 de temperaturen uitgelezen en die zijn:

HD0: 48 graden C
Core 0: Het schommelt zo rond de 80 en soms tot 99
Core 1: Precies hetzelfde als bij Core 0

Dit is naar mijn idee toch veel te hoog? De laptop is (raar genoeg) geen een keer uitgevallen door de hitte.

Specs van de laptop:

Toschiba Satellite P200-1HM
Intel(R) Pentium Dual CPU T2330 @ 1.60GHz
2 GB RAM
160 GB HDD

Hij draait op Windows 7 Ultimate 32 bits

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 00:00

M2M

medicijnman

laptop hardware kan wel wat hebben kwa temperaturen, maar dit is wel aan de hoge kant. Eventueel een keertje de koeler van stof ontdoen. Kan zo 20 graden schelen ;)

-_-

• Tweekeraar
Bedankt, temperatuur zit nu inderdaad tussen de 60-70 graden. Dit is nog steeds aan de hoge kant, niet?

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-01 16:20
bahedou schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:59:
Bedankt, temperatuur zit nu inderdaad tussen de 60-70 graden. Dit is nog steeds aan de hoge kant, niet?
Ik weet niet hoe oud de Laptop is , maar hij is mogelijk dat er stof rond de fan zit die het koelen moeilijk maakt.
Je weet zeker dat het graden zijn en geen Fahrenheit ;)

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08-2025

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ik weet niet hoe het met je Engels gesteld is, maar je kunt de processor undervolten (niet underclocken). Hoe dat moet kun je hier lezen: http://forum.notebookrevi...4-undervolting-guide.html

• Tweekeraar
Nee het zijn echt graden in Celcius, haha. De laptop is denk ik 3 jaar oud? Verder ga ik dat undervolten maar eens bekijken. Bedankt. Wat zijn nou normale temperaturen?

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:11

Nessuno

io sono nessuno

Waar ik zelf laatst achter kwam na ongeveer 2 jaar is dat de koelpasta fabriek af niet veel bijzonders is.
Soms alleen een soort van alu plaatje met klein beejte prut die na verloop van tijd juist warmte vasthoud dan afgeeft.
In sommige andere gevallen ..... te veel koelpasta (4mm of meer)
Mijn acer 5930G werd erg warm voor mijn gevoel tobo enzo waren warmer dan wat ik ooit eerder mee gemaakt had.
Temps van rond de 65c idle en stressed 70c +
Na alles goed schoon gemaakt te hebben en de koelpasta vervangen te hebben voor een beetje nieuwe MX2 van arctic-cooling is de tempratuur zo'n 30c gezakt en word het toetsenbord niet eens warm meer.
de temps zijn stressed rond de 45c en idle onder 35c.

zo zie je maar wat een klein beetje onderhoud kan doen voor je laptop ;)

Na rose e cient spin

• Tweekeraar
Dat is netjes Prodigy. Viel jouw laptop wel soms uit het niets uit?

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:11

Nessuno

io sono nessuno

bahedou schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:08:
Dat is netjes Prodigy. Viel jouw laptop wel soms uit het niets uit?
Nee dat niet (daar liet ik het niet op aankomen) Had zelf al zo iets van als ik niet lekker meer kan typen (van wege de warmte) dan sloot ik hem af en ging ik achter mn pc weer verder. :P

Na rose e cient spin

Verwijderd

scheerapparaat borsteltje erbij halen...
en tussen de koelvinnen paar keer op en neer..dan weg stofzuigen...
elke 2 maanden even herhalen..
werkt op elke laptop.
en zorgen dat de ventilator bladen hun vorm terug krijgen..haren en vet wegborstelen.

• Emilio1810
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
mijn laptop werd erg heet (soms tegen de 90 graden) nu heb ik de fan ff gepoets en nu zit ik op 60

het resultaat mag er wezen
Pagina: 1