Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag, sinds enige dagen besluit "wuauclt.exe" regelmatig overdreven actief te doen waardoor m'n pc enkele minuten niet meer werkbaar is. Da's vervelend, en was eerst niet Hij gebruikt wat CPU tijd (een paar %), da's het probleem niet, maar hij produceert vooral veel hdd-activiteit. Ivm die activiteit ging ik kijken wat er aan de hand was mbv filemon van Systerinals. Wuauclt blijkt op zulke momenten vooral druk bezig te zijn met het schrijven in 't bestand datastore.edb. Voor zover ik kan zien zijn er geen updates die nog geinstalleerd moeten worden, en dat is ook praktisch wat in WindowsUpdate.log staat. Wat ik gedaan heb:
  • WindowsUpdate.log bekeken, niks opvallends mijns inziens
  • een aantal dlls her-ge-regsrvd, weet niet meer welke, kwam uit een willekeurig kb artikel, hielp niet
  • die .edb gescand met een tool, was in orde
  • die .edb en andere bestanden er omheen weggegooid - werd allemaal weer opnieuw geproduceerd
  • een system restore point van een tijdje terug tevoorschijn gehaald - noppes
Wat ik nu doe is wuauclt met process explorer suspenden, dan kan ik wel doorwerken, maar 't is natuurlijk geen oplossing. Ik zou erg blij zijn met wat hulp, ik weet het niet meer. Bedankt!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
Er zijn nu al meerdere mensen met hetzelfde probleem waaronder ik. [XP] Windows Update Service is een van de velen. Bij sommigen werkten de mogelijke oplossingen. Bij mij niet. Ik persoonlijk denk egt dat het aan een van de laatste updates ligt. Sindsdien werkt mijn windows update ook niet meer. Heb de computer opnieuw geinstalleerd Win Xp sp3 ging wel even een paar updates installeren maar toen kwam de probleem weer terug.

[ Voor 38% gewijzigd door BasGit op 12-08-2010 14:43 ]