Compleet systeem gekocht bij Azerty

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06-2021
Goeiedag ik zit met de volgende kwestie:

Heb onlangs mijn systeem binnen gehad van Azerty en alles doet het naar mijn weten goed.

Nu zat ik de programmas te installeren van mijn moederbord etc en kwam uit bij het programma 'ASRock OC DNA'

Daarin kan je naar mij weten overclock profielen opslaan en delen.

Nu zie ik dat daar een profiel van Azerty in staat, dit zou dus betekenen dat Azerty mijn computer heeft overgeklokt ?

Nu ben ik dus bang dat dit invloed heef in de toekomst als ik mijn garantie wil aanspreken, klopt dit ?

En wat vinden jullie ervan dat Azerty een profiel hierin heeft aangemaakt, mag dat zomaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is dat niet gewoon een standaard profiel wat automatisch de naam van de pc/gebruiker/distributeur gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
Viper® schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:00:
Is dat niet gewoon een standaard profiel wat automatisch de naam van de pc/gebruiker/distributeur gebruikt
Als die automatish zou worden aangemaakt zonder dat je daadwerkelijk overklokt dan zou er ook een profiel moeten staan met mijn computer, en alleen Azerty staat er momenteel in als ik kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:12
Bel ze op en vraag ze wat het te betekenen heeft. :?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33

Haan

dotnetter

Anders bel je ze even op om te vragen hoe het zit. Sowieso lijkt het me dat je pc wordt overgeklokt als het profiel 'aan' staat (ken het programma verder niet), dus alleen de aanwezigheid van een oc profiel hoeft niet direct te betekenen dat je pc ook daadwerkelijk wordt overgeklokt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
Ik heb ze gebelt en de jongen die opnam zei dat hij 'dacht' dat het het niet veel uitmaakte en dat het 'waarschijnlijk' was opgeslagen om te testen.

Kortom nu weet ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tourniquet123 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:46:
Ik heb ze gebelt en de jongen die opnam zei dat hij 'dacht' dat het het niet veel uitmaakte en dat het 'waarschijnlijk' was opgeslagen om te testen.

Kortom nu weet ik het nog niet.
Ik neem aan dat je weet wat je hebt gekocht, vergelijk dat met de waarden waar het systeem nu op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Of je knikkert het profiel eruit.
Het systeem draait goed met de standaard waarden als je het programma niet gebruikt.
Het is gewoon iets wat zij gebruikt hebben en voor jou wellicht niet nuttig is.
Als je het niet vertrouwt gooi je dat profiel eruit. Overclocken geeft standaard (zonder extra spullen) toch maar een marginale winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar als ze al aangeven dat ze het zelf opgeslagen hebben dan lijkt het me voor de garantie geen probleem.

Een auto motor wordt in de fabriek ook goed getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Schopje naar SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch gewoon alle timings van je compu nakijken en zien of er inderdaad wordt overgeklokt? Of even lezen of je bij installatie gewoon een profiel moet aanmaken. In dat geval is het altijd goed om of de naam van de klant of de naam van de verkoper te gebruiken. Als ik aan een klant een software tool lever, dan zit daar vaak ook een custom menu in met de naam van de klant. Klein detail, maar het wordt enorm gewaardeerd.

Verder is natuurlijk maar de vraag of de garantie vervalt bij overklokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Wellicht dat ze het systeem wat overgeklokt hebben om zo te testen of ie stabiel bleef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Tourniquet123 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:59:
...
Nu zat ik de programmas te installeren van mijn moederbord etc en kwam uit bij het programma 'ASRock OC DNA'
...
Je hebt het programma dus zelf geïnstalleerd vanaf een cd? Of was het systeem voorgeïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
Ok bedankt voor de reacties mensen ik ga er vanuit dat hij alleen getest is voor stabiliteit met overclocken, hier mag een slotje op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topics gaan niet op slot als de topicstarter zijn of haar antwoord heeft :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1