31 juli ben ik naar Villa Sonnehaert gegaan om daar wat foto's te maken van het vervallen villa in Zeist.
Stukje over de villa:
De grote witgepleisterde villa Sonnehaert werd in 1909 gebouwd.
Een aantal jaren was het bestemd als rusthuis voor moeders van een groot gezin met armelijke levensomstandigheden , die enige tijd tot rust moesten komen
Er was plaats voor twintig vrouwen die enkele weken hun intrek in de villa namen.
Voor opname was een indicatie van de doker nodig, veelal was deze dat zij moesten uit rusten van de drukkende zorgen van hun bestaan zodat ze zich daarna weer " fit en met nieuwe moed aan de vooral in deze tijden soms uitermate moeilijke gezinstaak konden geven."
Sinds 2001 staat het pand leeg en zou het door de eigenaar illigaal de achterkant zijn gesloopt.
Ik wilde de foto's een artestieke tint meegeven en hoop dat de toning/sfeer goed over komt.
Foto's zijn klikbaar voor iets groter formaat.
De grotere afbeeldingen en de overige foto's zijn te zien op de volgende link:
http://www.mhl-fotografie...lla_sonnehaert/index.html
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:
Stukje over de villa:
De grote witgepleisterde villa Sonnehaert werd in 1909 gebouwd.
Een aantal jaren was het bestemd als rusthuis voor moeders van een groot gezin met armelijke levensomstandigheden , die enige tijd tot rust moesten komen
Er was plaats voor twintig vrouwen die enkele weken hun intrek in de villa namen.
Voor opname was een indicatie van de doker nodig, veelal was deze dat zij moesten uit rusten van de drukkende zorgen van hun bestaan zodat ze zich daarna weer " fit en met nieuwe moed aan de vooral in deze tijden soms uitermate moeilijke gezinstaak konden geven."
Sinds 2001 staat het pand leeg en zou het door de eigenaar illigaal de achterkant zijn gesloopt.
Ik wilde de foto's een artestieke tint meegeven en hoop dat de toning/sfeer goed over komt.
Foto's zijn klikbaar voor iets groter formaat.
De grotere afbeeldingen en de overige foto's zijn te zien op de volgende link:
http://www.mhl-fotografie...lla_sonnehaert/index.html
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10: