Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Na enige avonturen met m'n X1 (bagger-ROM, trage telefoon, veel vastlopers, klein scheurtje) is het allemaal toch goedgekomen. Een nieuwe ROM deed wonderen en nu ben ik dus ook vrolijk aan het experimenteren geweest met navigatie. Uiteraard gaan we het hier daar niet over hebben maar wel over een praktisch en gerelateerd punt.

Ik fiets graag een eind en het wordt alleen maar erger met dat wielrenvirus. Toch wil ik bereikbaar blijven en met zo'n ding in de zak van je korte broek wordt je helemaal gestoord van alle bewegingen die de foon maakt. Ook luister ik wel eens naar muziek op de telefoon en maak ik gebruik van de nav. Een aantal keren heb ik op audio-only geprobeerd te fietsen (oordoppen) maar dat werkte niet perfect. Vaak roept de nav pas iets vlak voor een afslag dus het is handiger om beeld te hebben om alles aan te zien komen en te kijken waar ik heen moet voor grote fietstochten.

Nu dus het plan: op de stang van het stuur de telefoon bevestigen zodat de telefoon recht onder m'n neus vastgeklemd zit... hoe moet dat, dat is de vraag. Het liefst op de meest goedkope en praktische manier uiteraard. Ik heb al het e.e.a. uitgevogeld en nagekeken en de ideeën die ik tot nu toe heb, zet ik hier zo even neer.

- Standaard telefoonhouder (Brodit Active Holder Sony Ericsson Xperia X1 is er een van) en die vastschroeven in plaats van het zuignapgedeelte, gaatje in fiets boren:
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/70316/brodit-active-holder-sony-x1.jpg?dimensionid=17&shopid=2
- Telefoonhouder en het klikgedeelte van een fietslampje en de houder ervan daarop monteren zodat het geheel makkelijk los te koppelen is. Gevalletje schroeven?
- Een andere mogelijkheid?
- Houders van bv de X10 zijn goedkoper en ik vraag me af in hoeverre ze universeel zijn of dat een X1 ook gewoon past. Misschien iemand met ervaringen? Ik kon weinig vinden dus mijn hoop is niet al te groot daarop :)

De standaard systemen ben ik overigens niet heel erg dol op, bij voorbaat. Misschien zit ik wel verkeerd maar volgens mij is een autotelefoonhouder er namelijk op gemaakt om het ding marginaal vast te houden, een auto is afgeveerd voor comfort. De houder en foon krijgen dus minder op hun lazer dan op mijn fiets met racebandjes + geen vering dus gevoelsmatig kan hier een probleem ontstaan. Niet dat het ding straks onderuit tieft op de weg met 40km/h+ :+

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:EWGNALuLNecTDM:http://www.mobilyz.com/wp-content/uploads/img_53561_xperia_x1.jpg&t=1

[ Voor 35% gewijzigd door Jejking op 09-08-2010 13:53 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit lijkt meer over accessoires te gaan, dus ik tik deze door naar ACC.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Wie o wie heeft hier een idee over om deze creatieve uitdaging tot een goed einde te brengen?

Een dag later heb ik nog geen betere kantenklare oplossing gevonden, wel jammer maar dat betekent dus dat elke brainfart nog steeds welkom is 8)

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:48
Wat dacht je van een richter houder voor de experia, icm de richter universele bike holder?
Voorbeeld verkooppunt (er zijn er vast veel meer): bikeholder.
Ik heb op die manier heel wat kilometertjes met mijn Vario IV gefietst. Ik kan je dus uit ervaring vertellen dat dat prima werkt. Ik kan zo snel even nergens een richter houder voor je X1 vinden, maar die is vast wel te vinden.

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:34
Voor mijn Touch cruise heb ik een oude pda houder gepakt en die passend gemaakt. Daarna dit op een stevig fietslamp beugeltje gemaakt. Nog nooit eruit gevallen. Zelfs op de motor niet. Ik heb er voor de zekerheid wel zon touwtje aan zitten wat ik aan mijn stuur maak. Dus zon touwtje wat bij de meeste compact camera's zit. En dit touwtje vast maken door middel van een kattenklauw. Maar dat lijkt me logisch. Mocht hij er dan uittrillen dan blijft die gewoon aan mijn stuur hangen.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
@snader2, heb je nog pics hoe je het aan hebt gepakt met dat 'passend maken'?
haaibaa2 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:14:
Wat dacht je van een richter houder voor de experia, icm de richter universele bike holder?
Voorbeeld verkooppunt (er zijn er vast veel meer): bikeholder.
Ik heb op die manier heel wat kilometertjes met mijn Vario IV gefietst. Ik kan je dus uit ervaring vertellen dat dat prima werkt. Ik kan zo snel even nergens een richter houder voor je X1 vinden, maar die is vast wel te vinden.
Er was er een terug te vinden van Richter maar die is niet meer leverbaar. Voor de rest weinig opties. Even verder kijken dan maar want ik verwacht niet dat die Bromit op de Richter past. Dat zou wel héél universeel zijn.

Hmm, 12 euro + 7 euro voor de Richter. Het kon zelfs nog iets goedkoper. How about that one! En volgens mij zit er zelfs zo'n fietslampjeslip op aan de achterkant, als ik het goed zie tenminste.

[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 10-08-2010 18:33 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Super! _O_

Ik heb meteen een Haicom Bike Holder Sony Ericsson X1 besteld voor 19 euro incl verzend. Moest wel in Duitsland, maar ja. Scheelt een hoop getrut met zelfbouw én het kan niet misgaan. Van andere modellen heb ik gelezen dat ze muurvast op je fiets zitten, zelfs over keien schieten ze niet los. Dat moeten we hebben :9
Pagina: 1