Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reborn-kaart verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• cumulus007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07-2022
Ik heb een oude computer gekregen, P4 met Windows XP. Nu zit er blijkbaar een zogenaamde Reborn-kaart in, die het gehele systeem met een back-up terugzet naar de oorspronkelijke staat als je hem opnieuw start. Ik wil hier vanaf, want op deze manier kan ik weinig met de computer. Als ik de Reborn-kaart uit het PCI-slot haal, start hij niet meer op, ik krijg de melding "hardware not found" van de Reborn-firmware. Als ik de BIOS reset, blijft het tevens aanwezige wachtwoord op de BIOS nog gewoon intact. Ik heb de handleiding van de Reborn Card Max gevonden, middels die handleiding probeer ik in het menu van de Reborn-kaart te komen, maar hier zit een voor mij onbekend wachtwoord op.

Kortom, ik heb geen idee hoe ik deze Reborn-kaart uit m'n systeem moet halen :( Weet iemand raad?

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:08

MartinMeijerink

Computerrorist

Zonder password kun je er echt heel weinig mee. Probeer ff (zonder reborncard) te booten met de originele Windows XP CD, en dan fixmbr uitvoeren (denk ik, niet getest).

An unbreakable toy is useful to break other toys

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 14:48

ResuCigam

BOFH

cumulus007 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:21:
Als ik de Reborn-kaart uit het PCI-slot haal, start hij niet meer op, ik krijg de melding "hardware not found" van de Reborn-firmware.
Het lijkt me heeeel sterk dat een kaart die je eruit haalt een firmware melding geeft...

We do what we must because we can.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Lukt het om een bootable CD te gebruiken? Zo ja, dan moet je daarmee alle partities verwijderen en een nieuwe partitie aanmaken en vervolgens Windows opnieuw installeren.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 15:18

Jiffy

God, you're ugly!

cumulus007 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:21:
Kortom, ik heb geen idee hoe ik deze Reborn-kaart uit m'n systeem moet halen :( Weet iemand raad?
Harde schijf aansluiten op een andere computer (niet als bootschijf) en volledig wissen die handel, inclusief dingen als MBR enzo. Of je moet die pc van cd/dvd kunnen booten, dan schiet je ook al aardig op.

Die rebornkaart heeft het eea aan de harde schijf gewijzigd, zodat de computer zonder die kaart niet opstart. Wissen dus. Dat helpt weliswaar niet tegen het bioswachtwoord, maar moet voldoende zijn om een ander besturingssysteem op de computer te kunnen installeren zonder dat je nog last hebt van die rebornkaart.

Is trouwens ideaal spul voor een (middelbare) school, die rebornkaartjes. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jiffy op 09-08-2010 15:14 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....dit heeft natuurlijk erg weinig met Windows als OS te maken en daarom move ik hem naar Overige Hardware

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

en bios wachtwoord kan je vaak met een jumper op het moederbord weer dr af slopen :)

ff booten met een vista of windows 7 dvd, daarvan de diskpart draaien, en dan 'clean' doen, dat is zo'n beetje de simpelste manier om de MBR echt goed te wissen. (als je het met fixmbr niet voor elkaar krijgt vanaf de xp cd)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ResuCigam schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:49:
[...]

Het lijkt me heeeel sterk dat een kaart die je eruit haalt een firmware melding geeft...
Kan wel, als de reborn kaart een bootloader op de HDD heeft geplaatst (eerste sector, om te voorkomen dat mensen de reborn kaart verwijderen en zo de harddisk alsnog kunnen veranderen).

Zit dus niets anders op de de CMOS te clearen en de harddisk te formatteren.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 08:20

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Reborn kaart eruit.

Bios resetten en als first boot CD-Rom zetten. Het wachtwoord is zoals gezegd vaak met een jumper te overbruggen. Even googlen op type mobo.

Dan booten van een Windows cd. (maakt niet echt uit welke, mag ook BartPE zijn o.i.d).

MBR herstellen. fixmbr in recovery console van de XP cd. Of fdisk /mbr kan ook.

Vervolgens windows installeren.

-- Als je Linux of een ander niet Windows OS gaat draaien hoef je niet je MBR te herstellen. Een linux distro gooit er toch zijn eigen MBR op.

Wat je ook kan doen is gewoon een lege harddisk uit een andere pc erin doen en dan van cd starten.

/offtopic: Waar komt die PC vandaan eigenlijk? School ofzo?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1