[KDE2] Mail notification applet released

Pagina: 1
Acties:

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025
Ik heb een KDE2 panel appletje zitten programmeren. Deze applet geeft aan wanneer KMail nieuwe mail opgehaald heeft.

[in koor mode]Maar dat zit toch al in KDE2?[/in koor mode]

Er zit wel een mail monitor in KDE2, maar die werkt anders. De mail monitor gaat aan de mailserver vragen of je nieuwe mail hebt, waarna je een signaaltje krijgt en je de mail op kunt halen. Mijn applet draait de volgorde om: KMail haalt automatisch (met interval mail checking) de nieuwe mail binnen en je krijgt pas een signaaltje als de nieuwe mail binnen is. Gevolg: je hoeft niet meer te wachten op het downloaden van je mail.

De applet ziet er net zo uit als de KMail knop die standaard in de KDE2 panel zit. Hij kost dus nauwelijks extra ruimte in de panel (een strook van een paar pixels breed voor de applet handle). De applet zelf hoef je niet te configureren, wel moet je even KMail zover krijgen dat hij een DCOP signaal stuurt naar de applet als er nieuwe mail is (hoe dat moet staat uitgelegd op de home page, in de README en in de help).

Als dit verkooppraatje overtuigend genoeg was, spoed je dan naar www.stack.nl/~mth/kde/ om de source te downloaden.

Als iemand een idee heeft hoe ik deze applet op een zinnige manier kan laten samenwerken met een ander mailprogramma dan KMail, dan sta ik open voor suggesties. Ook ben ik benieuwd of het compileert op andere Unix-achtigen dan Linux.

"This is the noise that keeps me awake."

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
koel!
Korn was niet mijn grootste vriend, ik hoop dat dit dingetje meer aan mijn wensen voldoet! Tenks!