Zijn er ook converters of iets in die richting waarmee je laptop oplaadbaar wordt door deze in een usb-stopcontact te pluggen? Vliegtuig waar ik straks in zit beschikt niet over een normaal stopcontact, maar wel over een usb-poort.
Dat lijkt me onmogelijk.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Nog afgezien of je uberhaupt via je USB je accu kan opladen (qua connecties) is het voltage van USB te laag om je accu te kunnen opladen.
We do what we must because we can.
Verwijderd
usb levert 2.5w
een batterij bevat 56wh
simpel rekensommetje geeft 56/2.5= 22.4 uur upladen.
een batterij bevat 56wh
simpel rekensommetje geeft 56/2.5= 22.4 uur upladen.
voltage hoeft niet het probleem te zijn maar het amperage wel. Een usb poort levert te weinig vermogen om er iets mee te kunnen
Usb heeft al moeite om een harde schijf(externe) aan het lopen te krijgen, daarom heb je vaak 2 usb aansluitingen nodig om een hd te laten lopen.
Dus ik denk dat het niet bestaat, indien wel, dan zou het wel de batterij helpen om niet snel leeg te geraken.
Misschien kun je iets van extra batterij kopen, en deze wisselen.
Dus ik denk dat het niet bestaat, indien wel, dan zou het wel de batterij helpen om niet snel leeg te geraken.
Misschien kun je iets van extra batterij kopen, en deze wisselen.
Ok lijkt me duidelijk. Ik hoopte dat het misschien mogelijk was om het ding inderdaad wat minder snel leeg te laten lopen.
Ik ga eens kijken naar een extra batterij, maar dat zal wel te duur worden. Zo'n noodzaak heeft het ook niet.
Ik ga eens kijken naar een extra batterij, maar dat zal wel te duur worden. Zo'n noodzaak heeft het ook niet.
Nee, zul je een nieuwe laptop moeten kopen met 6 uur accuduur o.i.d., of je gaat business class vliegen zodat je wel een stopcontact hebt.
Wat wel nog kan is zoiets: http://www.laptop-battery.org/universal-battery.htm
Een externe oplaadbare accu die je aansluit op de voedingsconnector van je laptop. Zullen in NL ook wel verkocht worden, maar ik heb er verder geen ervaring mee.
Een externe oplaadbare accu die je aansluit op de voedingsconnector van je laptop. Zullen in NL ook wel verkocht worden, maar ik heb er verder geen ervaring mee.
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
koop dan nog een accu, das bijna net zo duur (nu ja, tenzij je zo'n vervelende fabrikant treft die hoofdprijzen vraagt voor accu's), maar veel praktischer als je het mij vraagtAtomsk schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:16:
Weet je zeker dat het een USB poort is? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, zi eook http://www.seatguru.com/articles/in-seat_laptop_power.phpPolen schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:55:
Vliegtuig waar ik straks in zit beschikt niet over een normaal stopcontact, maar wel over een usb-poort.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Daar had ik het ook vandaan.franssie schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:23:
[...]
Weet je zeker dat het een USB poort is? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, zi eook http://www.seatguru.com/articles/in-seat_laptop_power.php
Ik vind het zelf ook apart, want zoals je op de pagina ziet, staat 'Each seat on this 757 has a USB power port.' helemaal bovenaan, zelfs boven de advertentie. Heel apart.
Ik heb een netbook, dus er zijn wel accu's beschikbaar met een langere duurtijd. Via Acer kost zo'n ding 100 euro, zie wel op ebay enzo iets goedkopere, maar zoals ik al zei is de noodzaak niet dusdanig dat ik dat er voor over heb. Dan maar genoege nemen met IFE.
En waarom zou die USB poort dan voor je laptop zijn? Ik zou er namelijk wel mijn telefoon mee kunnen opladen tijdens de vlucht. Mijn Xperia X1 had net genoeg acculading om me van muziek te voorzien tijdens een 9 uur durende vlucht...
Volgens je link heeft iedere stoel een "Personal in-flight entertainment center". Ik vermoed dat je via die USB aansluiting je eigen MP3 / video bestanden af kan spelen, en dat hij dus niet bedoeld is om er je telefoon (zou wel kunnen) mee op te laden, of zelfs je laptop (gaat niet lukken. Verbruikt meer dan USB kan leveren.)
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
verrek je hebt gelijk, heb ik nog nooit gezien. Maar zal dan idd wel voor je mp3 speler zijn, leuke service want kan je eindelijk ook in coach langere tijd multi-media zijn.Polen schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:55:
[...]
Daar had ik het ook vandaan.
Ik vind het zelf ook apart, want zoals je op de pagina ziet, staat 'Each seat on this 757 has a USB power port.' helemaal bovenaan, zelfs boven de advertentie. Heel apart.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik zeg ook niet dat die USB-port voor een laptop zou zijn, hoopte alleen dat het evt. mogelijk was.GENETX schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:16:
En waarom zou die USB poort dan voor je laptop zijn? Ik zou er namelijk wel mijn telefoon mee kunnen opladen tijdens de vlucht. Mijn Xperia X1 had net genoeg acculading om me van muziek te voorzien tijdens een 9 uur durende vlucht...
Heb wel een iTouch, maar die gebruik ik alleen voor muziek en staat al vol.
Personal in-flight entertainment (IFE) is je eigen on-demand tv-schermpje. Normaal zou dat de behoefte aan een laptop wegnemen, maar het aanbod van films en series valt mij iedere keer weer tegen.E-Vix schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:24:
Volgens je link heeft iedere stoel een "Personal in-flight entertainment center". Ik vermoed dat je via die USB aansluiting je eigen MP3 / video bestanden af kan spelen, en dat hij dus niet bedoeld is om er je telefoon (zou wel kunnen) mee op te laden, of zelfs je laptop (gaat niet lukken. Verbruikt meer dan USB kan leveren.)
De usb-port is ongetwijfeld bedoeld voor een iPod of iets dergelijks, maar daar heb ik 'm jammer genoeg niet echt voor nodig.
Ik heb gelukkig nog het voordeel dat het eerst slechts drie uur is, dan een nachtje slapen (en dus opladen) en de volgende dag zes uur. Dat wordt dan even saai, maar het is wel uit te houden.
Pagina: 1