• Deassain
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03-2014
Hallo,

Ik heb onlangs een PC gekocht met volgende specs :

Antec 1200 (case)

Intel i7-930 (met Scythe Kabuto)

Gigabyte 460 GTX (SLI)

8 GB RAM

3 Samsung F3 (1tb)

Nu denk ik langs de ene kant wel dat deze componenten koel genoeg zullen blijven, maar nu zat ik met de volgende vraag :

Ik wil mijn computer in een open kast zetten die tegen een muur staat, wat moet de ruimte tussen de computer en muur zijn om het koelen niet al te veel te storen? Op de bovenkant zit wel nog een fan die een deel naar boven zuigt (20cm ruimte tussen deze fan en volgende plank) , maar ik heb al gelezen dat deze eigenlijk meer voor show dan echt koeling is.

Dank u :)

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:41
Ik zou zeggen probeer het. Het is me niet helemaal duidelijk met welke kant je de PC tegen de muur wilt zetten en met proberen kom je het toch het beste te weten.
k3r3nsk7 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:07:
[...]

De luchtstroom komt achteraan uit de computer, maar ik wil gewoon weten wat de plaats tussen achterkant pc en de muur moet zijn zodat de airflow niet verstoort wordt :p
In dat geval is een cm of 6 al voldoende. Maar het echte probleem is warme lucht die eventueel teruggezogen wordt. Als het mogelijk is om de lucht die uit de PC komt weg te blazen of zuigen met een 120mm fan is dat een pro.

[ Voor 61% gewijzigd door Crahsystor op 09-08-2010 13:08 ]

Addicted to silent computing

• Deassain
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03-2014
Crahsystor schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:58:
Ik zou zeggen probeer het. Het is me niet helemaal duidelijk met welke kant je de PC tegen de muur wilt zetten en met proberen kom je het toch het beste te weten.
De luchtstroom komt achteraan uit de computer, maar ik wil gewoon weten wat de plaats tussen achterkant pc en de muur moet zijn zodat de airflow niet verstoort wordt :p

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-01 16:20
[...]

Ik zou zeker 20 CM aanhouden ,maar het blijft een beetje uitproberen met de plaatsing.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat is dan pal tegen de muur aan. Een PC heeft een betere airflow als de kast juist dicht is!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
dat zou ik niet doen, dan gaat namelijk de warme lucht door de pc circuleren, terwijl het de bedoeling is dat de koude lucht aan de voorkant er in komt er de warme lucht er aan de achterkant uit gaat.

Ik zou zeggen; download realtemp, hiermee houd je de temperatuur in de gaten, en probeer wat het beste werkt. Ik denk dat een cm of 15 wel voldoende is.

Incompl te

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-01 16:20
Misschien is een foto wel handig :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Overigens die grote fan aan de bovenkant heeft wel degelijk nut en zit er niet voor de show, want je warme lucht stijgt altijd omhoog en verzamelt zich bovenaan in je kast. Zeker bij een Core i7 930 wat sowieso al een heethoofd is zou ik dus echt ook aan de bovenkant genoeg ruimte houden, maar dan is 20 cm wel voldoende in jou geval. Aan de achterkant zou ik ook ongeveer 20 cm aan houden en aan de voorkant hetzelfde en dan zou het in theorie voldoende moeten zijn, maar zoals boven beschreven toch even in de praktijk testen met bv realtemp of iets dergelijks.
Pagina: 1