SBS 2008 Premium CAL pack op SBS 2008 Standard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Door een fout is er in plaats van een SBS 2008 Standard server + 5 cals alleen een 5 CAL Premium pack besteld. Aangezien het al open is gemaakt kan het niet retour...

Mijn vraag is dus: Kan er op een SBS 2008 Standard server een CAL pack van de Premium server worden geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hoeft bij SBS2008 de CALS niet meer op de server te installeren. Zorg dat je ze in je administratie bewaart dat is voldoende :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ah, dat scheelt alweer.
Hoe zit dat met remote licenties ? Op het bedrijf staan 4 pc's. Als mensen vanaf thuis willen werken, dan kost dat ook een licentie voor remote desktop. Hoe zit dat licentiemodel in elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:42
Dat zit er (zoals ze remote desktop op hun eigen pc zitten) bij de licentie in.
De server mag gewoon als gateway functioneren voor het aantal CAL's dat je hebt (of zelfs meer, maar dat weet ik niet zeker)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ik hoorde net van iemand die een SBS2008 server heeft dat er maar 2 users tegelijk een remote desktop kunnen opzetten. De derde wordt niet toegelaten. Dan heb je een nieuw CAL pack nodig wat je weer 2 extra users geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
cupra4 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:09:
Ik hoorde net van iemand die een SBS2008 server heeft dat er maar 2 users tegelijk een remote desktop kunnen opzetten. De derde wordt niet toegelaten. Dan heb je een nieuw CAL pack nodig wat je weer 2 extra users geeft.
SBS2008 kan niet als terminalserver fungeren daar heb je echt een dedicated server voor nodig. CAL packs veranderen daar niks aan :z

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
Hier worden toch veel zaken door elkaar gehaald :

Remote Werken via Remote Web Workplace , is gewoon je desktop van je pc overnemen. Deze vraagt geen extra CAL ( De standaard CAL is voldoende ).

In SBS Premium heb je een tweede server en deze kan je inrichten als Terminal Server ( Extra TS Cals voor nodig, deze zitten ook niet in de SBS Premium CAL's! ). Hier neem je de desktop over van je server.

Het feit dat je maar kan inloggen met twee login's duid aan dat je geen Terminal Server ( Nu hernoemd naar Remote Desktop Services ) hebt, maar de standaard Administrative Logins. Je hebt er trouwens drie ( 1 Console, 2 RDP ). Dit is enkel voor Administrative Logins, en niet voor user logins!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Bedankt voor de info allen.
Ik weet genoeg !
Pagina: 1