Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Typen erg traag (loopt achter)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.309 views

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 12:09
Beste tweakers, sinds kort gaat het typen op mijn (werk) laptop erg traag (Windows XP). Als ik wat type dan komt het een paar seconden daarna op mijn scherm. De rest van de laptop loopt gewoon soepel (dus apps opstarten, met de muis door websites klikken etc.). Mogelijk heb ik iets geïnstalleerd wat dit probleem heeft veroorzaakt maar ik weet dan niet wat?
  • Ik type nu met een usb toetsenbord maar ik heb ook het laptop toetsenbord getest met hetzelfde probleem.
  • Het probleem doet zich voor in verschillende browsers maar ook in MS Word. Ik heb de virusscan uitgevoerd en deze vindt geen gekke dingen.
  • Er zijn geen applicaties die veel CPU gebruiken behalve de System Idle Process (CPU: 99).
  • Wat betreft de Mem Usage valt Rtvscan.exe op (166,788 K). Dit is de virusscan? Daarna Chrome en Outlook (rond de 90,000 K).
  • Computer al meerdere keren opnieuw opgestart.
Hebben jullie een idee wat het kan zijn? Hebben jullie meer informatie van mij nodig?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerst kijken of het hardware of software is, dus test of het ook gebeurt als je van een Knoppix of BartPE live CD opstart.

Geef verder informatie over de PC (merk, hardware), software en keyboard etc

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• bsmpower
Merk: HP Compaq 6910p
Hardware: Core2Duo T7300 (2Ghz), 2Gb RAM
Software: XP SP3, Symantec Client Security, Office 2007, Firefo/Chrome/Safari, etc.
Keyboard: HP (model onbekend)

Vorige week deed alles het goed tot vrijdagmiddag. Ik weet alleen niet meer of ik toen iets heb geïnstalleerd of niet...

Knoppix of BartPE live CD ken ik niet en ook nog niet geprobeerd. Ik vraag me ook af of dit lukt aangezien het gaat om een flink dicht getimmerd zakelijke laptop?

Ik hoop(te) eigenlijk op eenvoudige oplossing :). Anders zal ik contact moeten opnemen met onze ICT desk.

[ Voor 31% gewijzigd door bsmpower op 09-08-2010 10:52 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
de helpdesk is bedoeld voor dit soort zaken. Op een dichtgetimmerde laptop kun je sowieso vrij weinig uithalen. Het lijkt alsof je virusscanner wat resources nodig heeft. Maar veel kun je meestal niet doen op een corporate notebook. De helpdesk is de snelste methode. Je kan uiteraard een reboot proberen. Moet leren lezen

[ Voor 6% gewijzigd door muppet99 op 09-08-2010 10:55 ]

Carpe Diem

• bsmpower
Het is niet toevallig een optie ergens aan- uitzetten of bepaalde software waarvan bekend is dat deze dit soort problemen kan opleveren? Naja ik zal eens contact opnemen met onze ICT desk. Bedankt zover voor jullie hulp!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bsmpower schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:50:
Knoppix of BartPE live CD ken ik niet
Daar is Google voor.
Ik hoop(te) eigenlijk op eenvoudige oplossing :). Anders zal ik contact moeten opnemen met onze ICT desk.
Knoppix is een eenvoudige oplossing. Oplossingen komen niet magisch uit de lucht vallen, je moet er wel een beetje moeite voor doen.

Maar als het zakelijk is: niet gaan klooien en naar de ICT helpdesk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Inderdaad, waarom denk je dat je bedrijf een ICT afdeling heeft?
Waarschijnlijk kun je er door beperkte rechten zelf toch niets aan doen.

Overigens heb ik dit probleem ook wel eens een aantal keren gezien, maar nog niet echt een oplossing gevonden.

• bsmpower
Wat me nog opvalt. De CPU stijgt naar 50%+ wanneer ik type. Ook explorer.exe komt bovenaan Processes lijst wanneer ik type. Het blijkt ook dat ik 2x een explorer.exe op mijn laptop heb staan. 1x onder c:\windows en 1x onder c:\windows\ServicePackFiles\i386 ?

• ResuCigam
  • Laatst online: 10:23

ResuCigam

BOFH

En wat zegt jullie ICT helpdesk ervan?

We do what we must because we can.

• wasted247
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb dit probleem op de zaak ook eens gehad (werkzaam als sysadmin), de dader: ati hotkey poller.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ResuCigam schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:36:
En wat zegt jullie ICT helpdesk ervan?
Het enige echte aanspreekadres voor jou als eindgebruiker als het om ondersteuning van bedrijfsmatig verstrekte apparatuur gaat.
Je kan wel wat ideeën aangeven die hier zijn gegeven, maar laat het handelen maar aan je servicedesk over.
Daar is die voor. Wij zijn dat niet :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.