Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Gisteravond bleef de computer hangen, daarop heb ik hem rechtstreeks uitgezet - ctrl-alt-del werkte niet meer.Vandaag start de hele PC niet meer op. Het moederbord geeft ook geen piepjes. Ik weet uit het verleden dat de speaker werkt. De ventilatoren draaien wel, ook zie ik verschillende LEDjes op het morderbord branden.

Belangrijkste specs
INTEL Core 2 Duo E4400
MSI p45 platinum
Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX

Wat geprobeerd
Loshalen grafische kaart
Opstarten met één geheugenbank gevuld (met reepje 1)
Opstarten met één geheugenbank gevuld (met reepje 2)
Opstarten zonder geheugen
Loshalen CD-rom
Loshalen HDD
Loshalen FDD
Audio-kaart loshalen
Batterij moederbord een minuut eruit om BIOS te resetten

In geen van de gevallen gebeurt er iets.

Ik vrees dat het een dood moederbord is. Nog andere ideeën? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk dat je voeding het begeven heeft? Is je processor te warm geworden? Er is vrij veel mogelijk :S.

Heb je een andere PC staan waar je de hardware in kunt testen? Als alles wat je op je mobo hebt geprikt (inclusief je voeding) werkt, weet je het probleem. Ruik je voeding iig eens voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
Dan bedoel je de 12 V lijnen? Want ventilatoren en LEDjes doen het gewoon. Ik ruik geen brandlucht.
En helaas heb ik geen tweede PC staan... dus hardware tesen gaat niet zo eenvoudig.

[ Voor 0% gewijzigd door Decalies op 09-08-2010 09:56 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Haan

dotnetter

Wat nog wel eens wil helpen is de 24-pins moederbordvoedingskabel loshalen, paar keer op de powerknop drukken en dan weer aansluiten. Of kabel laten zitten, stekker uit de voeding, en dan een keer of twintig op de powerknop drukken. Wat je hiermee doet, is alle condensators op het moederbord ontladen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een vreemd gevalletje inderdaad :S. Je zou denken dat alles dan gewoon hoort te starten.

Hoeveel watt is je voeding?
Dat is het enige dat ik verder nog zou kunnen bedenken, omdat je mobo wel de electra doorgeeft aan de ledjes kan het mogelijk nog iets anders zijn.

Alles een voor een loshalen en dan schoonmaken om het vervolgens er weer in te zetten is mogelijk nog een optie (lostte voor mij vaak wat problemen op). Het lijkt iig erop dat het of in je mobo zit, je geheugen, of je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
Dank Haan! Ik heb jouw advies opgevolgd, en nu start-ie weer op. Ik zit op het moment in de BIOS (aangezien ik die net heb gereset), maar we zijn een heel eind verder - inmiddels is het opgelost.

PS vermogen voeding is 600W, moet ruim voldoende zijn. Bovendien draait het beestje al een aantal jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Decalies op 09-08-2010 10:20 ]

Pagina: 1