Mitsumi CD speler doet het soms :(

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Heej!

Ik heb al geprobeerd te zoeken, maar krijg een 404 bij http://gathering.tweakers.net/forum/find :?

Het zit nl. zo:
Ik heb gisteren een 40speed IDE Mitsumi (FX4010M)CD-Rom speler gekocht. Ding in m'n pjoeter gehangen en toen....niks :(
Enfin, ik een beetje lopen tweaken (verschillende IDE-kabels,IDE-interfaces,Voedingkabels,Primary en Secondary Master/slave, PIO/DMA, processors teruggeklokt etc.)
Ding terug gebracht; nieuwe gekregen.
Nieuwe er in gehangen-> zelfde verhaal :'(
Het is me tot nu toe 1 keer gelukt om een CD-tje te lezen (windows 2000).
Het geval was toen, dat de CD tijdens het booten opspinde en daar niet meer mee ophield. Zodoende kon ik 'm lezen. CDtje eruit gehaald en weer er in=> weer niks...

Als ik er een CD in doe, maakt 'ie aanstalten om te gaan draaien, maar houdt daar weer mee op.
Het rare is dus dat ik met beide CD spelers exact dezelfde problemen had, dus ik vermoed dat het aan m'n systeem zelf ligt, alhoewel m'n CD brander het prima doet met alle instellingen/kabels etc. die ik heb geprobeerd, dus daar leidt ik weer uit af dat er niks mis is met m'n systeem :?
Zoals je merkt, snap ik er nu dus geen drol meer van. Enige dat ik nog kan verzinnen is dathet een probleem zou zijn met windows 2000, maar het ding staat wel op de HCL.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik zou je zeer dankbaar zijn...

Leander