Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07
Hallo mede-tweakers

Ik was op zoek naar een nieuwe headset voor mijn nieuwe computer.
Ik heb een budget van 50 euro. het is niet veel maar ik moet het ermee doen
Ik heb twee producten gevonden van Creative
De Creative HS-1000 en de Creative Fatal1ty Gaming Headset.
Ik heb het verschil tussen de twee al gevonden. De een is usb de ander analoog.
Maar nu wil ik weten wat de voordelen en nadelen zijn van een USB headset

Mvg.
CR9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

USB maakt gebruik van een eigen interne geluidskaart waar een exemplaar met 3,5mm jacks gebruik maakt van de geluidskaart die in de pc zelf zit. Dus als jij een goede geluidskaart hebt dan is het het zeker waard om de analoge te pakken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
FeaR1986 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:59:
USB maakt gebruik van een eigen interne geluidskaart waar een exemplaar met 3,5mm jacks gebruik maakt van de geluidskaart die in de pc zelf zit. Dus als jij een goede geluidskaart hebt dan is het het zeker waard om de analoge te pakken.
Ik gebruik nu nog mijn onboard sound. Dus zal dan de USB beter zijn?
Maar ik heb ook nog een 5.1 speaker set aangesloten op mijn onboard sound.
Zou dat geen conflict hebben met de USB headset?
Maar qua geluidskwaliteit is er geen verschil?
En ik neem aan dat met USB ook drivers komen? Is dat een nadeel of voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

CR9 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 01:02:
[...]

Ik gebruik nu nog mijn onboard sound. Dus zal dan de USB beter zijn?
Maar ik heb ook nog een 5.1 speaker set aangesloten op mijn onboard sound.
Zou dat geen conflict hebben met de USB headset?
Maar qua geluidskwaliteit is er geen verschil?
En ik neem aan dat met USB ook drivers komen? Is dat een nadeel of voordeel?
Je hebt USB producten die wel met drivers komen maar haast geen instellingen om de hoofdtelefoon naar eigen voorkeuren in te stellen. Bijvoorbeeld dat je de treble en bass niet kunt regelen. Bij het aansluiten van een hoofdtelefoon op de interne geluidskaart heb je dergelijke problemen niet. Als je dus een USB product gaat kopen kijk hier van te voren goed naar. Ik vind het voordeel van een USB hoofdtelefoon dat het gemakkelijk is om aan te sluiten (gewoon USB ingang aan de voorkant van de PC), je zet je boxen uit en bij mij wordt er automatisch geswitched naar de USB hoofdtelefoon.

Bij mijn laptop maar ook vaste pc (met Creative kaart) levert dat geen conflicten op. Qua geluidskwaliteit vind ik het moeilijk te beoordelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 09-08-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

omdat je budget niet al te groot is zal een usb waarschijnlijk een minder goed geluid geven omdat het niet mogelijk is om voor 50,- alles goed te doen dus ik denk dat een analoge op het moment gewoon het beste is.
ik denk wanneer het budget groter word de geluidskaart van de usb-hoofdtelefoon ook beter wordt.

en een analoge is plug en play dus...
maar het is wel persoonlijk.
succ met kiezen

als je voor een analoge hoofdtelefoon kiest zou ik bijv. sennheiser of akg kiezen want als je dan muziek wilt gaan luisteren is de kwaliteit ook supergoed en deze 2merken zijn erg goed dus wat je koopt is eigenlijk zoiezo goede kwaliteit.

[ Voor 23% gewijzigd door Tijn96 op 09-08-2010 13:45 ]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Anoniem: 16328 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:24:
[...]

Je hebt USB producten die wel met drivers komen maar haast geen instellingen om de hoofdtelefoon naar eigen voorkeuren in te stellen. Bijvoorbeeld dat je de treble en bass niet kunt regelen. Bij het aansluiten van een hoofdtelefoon op de interne geluidskaart heb je dergelijke problemen niet. Als je dus een USB product gaat kopen kijk hier van te voren goed naar. Ik vind het voordeel van een USB hoofdtelefoon dat het gemakkelijk is om aan te sluiten (gewoon USB ingang aan de voorkant van de PC), je zet je boxen uit en bij mij wordt er automatisch geswitched naar de USB hoofdtelefoon.

Bij mijn laptop maar ook vaste pc (met Creative kaart) levert dat geen conflicten op. Qua geluidskwaliteit vind ik het moeilijk te beoordelen.
Ik heb zelf onderzoek gedaan naar de drivers voor de HS-1000.
Hij komt met OpenAL, DirectSound3D met EAX-effecten en ALchemy.
Als deze features krijg je met de drivers maar ze zijn toch voor Creative geluidskaarten gemaakt?
Maar ik gebruik mijn onboard zouden de features dan nog steeds werken of niet?
Want eigenlijk kan dit wel de doorslag geven voor mij want het helpt toch in FPS-games of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:09
Ik was ook op zoek naar een nieuwe headset en heb onder andere gekeken naar de creative professional gaming series mkII fatal1ty (woordvolgorde kan verkeerd zijn) en de silencerfunctie (noise-cancelling microfoon) werkt alleen in combinatie met een X-Fi-geluidskaart. Denk dat het voor meerdere Creative-headsets geldt.
Nu heb ik een analoge headset aangesloten op mijn onboard geluidskaart, maar ik kan mijn stereoluidsprekers nu geen andere output geven dan de headset. Dit kan een beperking zijn van mijn onboard geluidskaart. Als ik een front panel aansluit kan ik wel een tweede output selecteren. Voorheen had ik een USB-headset en daarmee kon dat wel aangezien er een geluidskaart in zit.
Ik denk dat ik deze terug stuur en toch ga voor een USB-headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
ybysaia schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:47:
Ik was ook op zoek naar een nieuwe headset en heb onder andere gekeken naar de creative professional gaming series mkII fatal1ty (woordvolgorde kan verkeerd zijn) en de silencerfunctie (noise-cancelling microfoon) werkt alleen in combinatie met een X-Fi-geluidskaart. Denk dat het voor meerdere Creative-headsets geldt.
Nu heb ik een analoge headset aangesloten op mijn onboard geluidskaart, maar ik kan mijn stereoluidsprekers nu geen andere output geven dan de headset. Dit kan een beperking zijn van mijn onboard geluidskaart. Als ik een front panel aansluit kan ik wel een tweede output selecteren. Voorheen had ik een USB-headset en daarmee kon dat wel aangezien er een geluidskaart in zit.
Ik denk dat ik deze terug stuur en toch ga voor een USB-headset.
Dank je wel voor je reactie
Het helpt mij of mijn beslissing te nemen
Vooral het stukje over de combinatie met X-Fi geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

CR9 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:32:
[...]

Ik heb zelf onderzoek gedaan naar de drivers voor de HS-1000.
Hij komt met OpenAL, DirectSound3D met EAX-effecten en ALchemy.
Als deze features krijg je met de drivers maar ze zijn toch voor Creative geluidskaarten gemaakt?
Maar ik gebruik mijn onboard zouden de features dan nog steeds werken of niet?
Want eigenlijk kan dit wel de doorslag geven voor mij want het helpt toch in FPS-games of niet?
Die drivers werken enkel met de geluidskaart die in de USB hoofdtelefoon zit. Ik kwam deze review tegen van de HS 1000 (je zou nog eens op Google verder kunnen zoeken of je nog meer reviews/ evt gebruikerservaringen kunt vinden) http://www.everythingusb....gaming-headset-15106.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Anoniem: 16328 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:24:
[...]

Die drivers werken enkel met de geluidskaart die in de USB hoofdtelefoon zit. Ik kwam deze review tegen van de HS 1000 (je zou nog eens op Google verder kunnen zoeken of je nog meer reviews/ evt gebruikerservaringen kunt vinden) http://www.everythingusb....gaming-headset-15106.html.
Wel handig van je :)
Heeft het veel helderder gemaakt voor mij
Voor al het stukje van de software die je mee krijgt.
Heeft iemand ervaring met de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Iemand?
Pagina: 1