Aanschaf Swiftech waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik ga bij OC-Shop even zo'n Swiftnets MCW462-BT halen om toch maar es een begin te maken aan waterkoeling.

Ik heb er nog geen peltier voor, en wil graag wel eens weten hoe bepalend het vermogen van een TEC is voor de warmte van de CPU, en of eventueel een TEC bij OC-shop halen wel goed genoeg is.

Iedereen die wat in te brengen heeft omtrent waterkoeling is welkom.

Ik zou het liefst alles in mijn kast houden, anders kan ik alles niet meer zo makkelijk meenemen naar Lan's. Heb een A-Open HX08 en bezit naar mijn id voldoende ruimte voor dit soort gein.
Dus een radiator en watertank allemaal inside de kast.

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Het ligt aan je cpu welke peltier je moet hebben. Ik heb zelf een supermicro sc760a, en ik wilde ook alles in m'n kast bouwen, maar dat valt echt tegen. Ik heb nu gewoon het reservoir boven op de kast, gaten achterin de kast waar de slangen naar binnen gaan. Als je dan de kast wilt verplaatsen ofzo kun je makkelijk de slangen loskoppelen, als er wat water lekt maakt dat toch niet uit omdat het niet in je kast zit. Als je wel het reservoir in je kast bouwt wordt je kast meteen een stuk zwaarder, en er is bij vervoer toch een redelijk grote kans dat het reservoir dan gaat lekken enzo, en dat zie je dan niet omdat alles in je kast zit.

Exposure

You're so fucking special. I wish I was special.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Vertel eerst eens wat voor processor het precies is, dan kunnen we je wat meer vertellen over de peltier.

Als je trouwens de MCW 462 met coldplate en gasket koopt, hou er dan rekening mee dat je ff wat grappen uit moet halen om hem er op te krijgen zonder peltier. De bodemplaat is anders dan die bij de versie zonder coldplate/gasket, en is er niet direct op te monteren.

Met coldplate is een vlakke bodemplaat
Zonder peltier heeft verspringing om vrij te blijven van bovenkant socket.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
ok, Het is op het moment een Thunderbird 900 op KT7A.
Nu las ik ook ergens dat zo'n Copper shim ook niet zo doeltreffend is, dus die laat ik ook maar achterwege.
Verder heb ik ook al Artic Silver II voor tussen alle losse componenten.

Verwijderd

Zware peltier. 122W minimaal, liever 156 Watt, nog liever 172 Watt, en het liefst 2 van 172 Watt.

Anders kun je 'm beter achterwege laten. Bij mij word het met een 80W peltier alleen maar warmer dan zonder.

• worsie
Als je richting de 1100 gaat met een Tbird heb je het al over zo'n 70W. absoluut minimum wat je dan aan peltier nodig hebt is 120W. Sterker is beter.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
OK, kan ik ergens in nederland van dat soort grof geschut vinden?
btw, hoezo hetliefst 2... is het dan nog mogelijk om 2 op elkaar te plaatsen? of wordt het dan alleen maar erger.

Ik draai nu op 1100MHz, dus het is aannemelijk dat het meer richting 1200MHz gaat worden uiteindelijk.

Is het met water-peltier koeling ook verstandig om de spanning op de CPU laag te houden zodat de warmte ontwikkeling en het verbruik van de CPU een stuk lager ligt waardoor hij veel kouder kan worden?

• worsie
Die dingen zijn niet in nederland te krijgen. Wel te bestellen uit buitenland uiteraard. Bij www.tedist.com bijvoorbeeld.

Als je peltier stacked (stapelt) werkt het uiteraard beter. hoe beter de warme kant gekoeld wordt, hoe kouder de koude kant wordt. Je koelt peltier met peltier zeg maar.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En zorg voor een goede radiator, zodat je alle warmte (proc, peltier) ook weer kwijt kan.

Het is mogelijk om de hele boel in de kast te bouwen. Je kan bijv een goed sluitend reservoir maken van PVC pijp.
Pagina: 1