Onzichtbare parkeersensoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In mijn zoektocht naar parkeersensoren kwam ik het volgende tegen:

http://www.parkingdynamic...namics-PD1-Parking-Sensor

Dit systeem maakt gebruik van een strip aan de binnenkant van de bumper. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee aangezien je er (nog) vrij weinig over leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 10:06
Ik kan niet lezen of het ook objecten detecteert die niet ter hoogt van de strip zijn. De meeste af fabriek systeem herkennen bvb ook objecten die lager/hoger dan de sensoren liggen. Doet dit ding dat ook?

Lijkt me dat er een reden is waarom fabrikanten nog niet allemaal zoiets af-fabriek leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb nog wat "research" gedaan en ze schijn inderdaad niet heel fantastisch te zijn.

Iemand ervaringen met dit setje?
http://www.waeco.com/en/4370_708.php

Deze zijn namelijk ook op snelheid te schakelen (voor). Dit is tot nu toe het enige setje wat ik ben tegengekomen wat die functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23

paQ

In dat geval moet je ook even kijken of je hem hardwarematig kunt uitschakelen (voor)
Anders schrik je steeds kapot als er bij een zebra of stoplicht iemand tussen de auto's doorloopt.
heel irritant :|

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
als je helemaal stilstaat piepen ze als het goed is niet, pas bij 1km/u bij deze sensoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ah OK.
er is een ondergrens zeg maar.
dat is wel nice.

Moet je wel inparkeren met minimaal 1 km/uur.... tricky
of zit daar weer een tijdsmarge in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik denk niet dat parkeren met minder dan 1km/u veel zin heeft..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
tdw schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:56:
Ofwel: Het moet meer dan 27 cm per seconde zijn, anders doen ze het niet. Lijkt me inderdaad niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 16:04
tdw schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:56:
Waarom heeft dat geen zijn? Tijdens de eindfase van het parkeren kom je denk ik wel onder de 1kmph. Dat is juist het moment waarop een botsing met een paaltje zomaar mogelijk is. Onhandig dus wanneer de sensoren dan hun werk niet doen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 10:52
Fabrieksaf bij de passat kijkt hij gewoon of je 'rijdt' of parkeert. Vanuit de P stand gaan ze sowieso aan en als je rustig parkeert ook.

Ik kan net zo rustig parkeren als ik zelf wil iig.

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 10-08-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

argro schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:09:
[...]
Waarom heeft dat geen zijn? Tijdens de eindfase van het parkeren kom je denk ik wel onder de 1kmph. Dat is juist het moment waarop een botsing met een paaltje zomaar mogelijk is. Onhandig dus wanneer de sensoren dan hun werk niet doen.
Klopt inderdaad, ik ben ook pas net wakker :P Het klonk alleen zo weinig, tot ik het uit ging rekenen tot cm/seconde.. da's nog vrij fors.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik zou me nog kunnen voorstellen dat hij na 5 seconden minder dan 1 per uur uitspringt oid. maar ideaal is het niet.
Ik heb een auto gehad met sensoren aan de voorkant. Naast de automaat pook een knopje waarmee ik de sensoren vóór uit kon schakelen.

Als ik dus in de bebouwde kom reed waar veel voetgangers overstaken bijv (zeg Coolsingel R'dam bijv) dan laat je je vinger op het knopje vallen en had je nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
opzich heeft deze set het voordeel dat je iedere parameter kan afstellen (aantal cm voor iedere zone + snelheden, uitschakelmogelijkheden etc), daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor. Er is overigens ook nog een aparte knop verkrijgbaar (misschien dat ik zelfs een originele knop van mijn auto kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Blueone schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:13:
Dit systeem maakt gebruik van een strip aan de binnenkant van de bumper. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee aangezien je er (nog) vrij weinig over leest.
Ja! Daar heb ik ervaring mee. Ik heb een jaar of 2 geleden eens met zo'n set zitten spelen, maar heb het uiteindelijk maar weer eruit gehaald.

Het beviel me niet dus. Zo'n set werkt met een elektromagnetisch veld en waarschuwt bij veranderingen in dat veld. Dat magnetisch veld kan echter ook veranderen zonder obstakels, een stuk recht achteruit rijden resulteerde in een hoop onnodige piepjes. Bovendien, ik zei het al, waarschuwt het bij een veranderend magnetisch veld. Schakel je in de achteruit met een paaltje achter je? Dan negeert 'ie dat... Dat zijn 2 dingen waar ik niet op zit te wachten.

Ik zou gewoon voor normale sensoren gaan als ik jou was. Maar daar was je dan ook al naar op zoek. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 10-08-2010 17:46 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb besloten om voor normale sensoren te gaan, alleen moet ik nu nog even kijken hoe ik ze voor het beste kan schakelen want de standaard puls schakelaar is niet genoeg :)

Ter info: de sensoren die ik ga inbouwen kunnen worden in en uitgeschakeld met een puls schakelaar.

Deze punten zijn eigenlijk van belang:

het inschakelen:
- De sensoren moeten kunnen worden ingeschakeld met de pulsschakelaar en wanneer de achteruitrijverlichting aan is geweest (dit moet hij dus vasthouden aangezien ze ook nog een "bepaalde tijd" aan moeten blijven).

het uitschakelen:
- dit moet gebeuren wanneer de pulsknop wordt in gedrukt
- dit moet gebeuren na 2 minuten nadat de sensoren zijn ingeschakeld via de achteruit rij verlichting of 2 minuten nadat ze zijn ingeschakeld via de pulsknop

Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken?

Het moet volgens mij mogelijk zijn met de juiste relais maar ik weet niet precies welke, daar schiet mijn elektronica kennis toch te kort.

Het zou nog mooier zijn als de sensoren worden uitgeschakeld wanneer de auto harder rijd dan 10km/u, weet iemand of zoiets ook nog mogelijk is om te maken? Het gaat hier overigens om een opel astra H uit 2005

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 10-08-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

waarom zou je ze willen uitschakelen op snelheid als je zo'n knop hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 10:52
paQ schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 07:54:
waarom zou je ze willen uitschakelen op snelheid als je zo'n knop hebt?
Omdat je die gaat vergeten en je dan hels wordt van de piepjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik denk dat je het jezelf veel te moeilijk maakt ;)
maar leuk als het werkt. dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me het makkelijkste om het relais te laten schakelen via je achteruitrij verlichting. Je bent toch al achterin je auto aan het klooien. Je wilt voor je achtersensoren alleen dat het relais geen puls, maar een volledig relais is. Bij inschakelen achteruitrijversnelling --> achteruitrijverlichting aan --> sensoren aan.
Weer naar normale versnelling schakelen --> achteruitrijverlichting uit --> sensor uit.

Gaat het om parkeersensoren voor, dan heb je ook een versnellingsmeter nodig. En die zijn wat duurder ;) Bovendien hoef je die volgens mij niet eens te schakelen met je versnellingsbak, die schakelen gewoon in en uit beneden een bepaalde snelheid lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Laatst online: 08-04 07:17

NielsNL

DigiCow

Zit er op zo'n pakketje geen aansluiting voor de snelheidsmeter van de auto zelf? Er is een draad die een pulserend signaal geeft met de snelheid van de auto.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 05-05 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

NielsNL schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:52:
Zit er op zo'n pakketje geen aansluiting voor de snelheidsmeter van de auto zelf? Er is een draad die een pulserend signaal geeft met de snelheid van de auto.
Da's tegenwoordig bijna allemaal CAN-bus of aanverwanten. Dat plug je niet zomaar even in ;)

Edit: voor welke sensoren ga je nou precies? WIl op termijn eigenlijk zelf ook nog zoiets inbouwen. Mijn leasebak had het, en sensoren achter is toch wel erg makkelijk :) Van sensoren voor zie ik overigens zelf het nut niet, maar da's persoonlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 15-08-2010 11:42 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:36

Haan

dotnetter

The Eagle schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:56:
[...]
Van sensoren voor zie ik overigens zelf het nut niet, maar da's persoonlijk.
Ik rij nu in een Peugeot 307 en daar kan ik totaal motorkap niet zien :/ Daar zouden sensoren aan de voorkant wel erg prettig zijn, want het is nu een beetje gokken waar de neus zit.. Achter kan je nog wel zien in de spiegels en door de achterruit.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb een setje van waeco gekocht nu, ze zijn prijzig maar dan heb je ook wat :).

Ze zitten gemonteerd vanaf achter je bumper dus je hebt niet dat extra randje aan de buitenkant. Voor voor zit er ook een snelheidmeter op (sluit je aan op je abs module) zodat de sensoren aangaan wanneer je onder een ingestelde snelheid zit. Ik moet alleen even kijken hoe dit bevalt als je bijvoorbeeld bij een zebrapad staat.

Bij mij kan je overigens ook makkelijker de achterkant zien dan de voorkant :). Maar nu ik ze toch ga inbouwen dan voor en achter :)
Pagina: 1