Hallo tweakers,
Voor een gastenboek ben ik bezig geweest voor een script om eenvoudig weg het posten van berichten mogelijk te maken. Ondanks me dit in het verleden al probleemloos gelukt is, heb ik nu hiermee toch een probleem die ik niet opgelost krijg. Misschien ben ik wel te kortzichtig en ziet iemand hier de fout in dit topic die ik niet zie.
M'n deelcode is als volgt:
Ik heb reeds gezocht op internet en aldus gecontroleerd op m'n quotes, juiste structuur van m'n database, schrijffouten in code of databaseveld-benamingen, ... . Echter allemaal zonder oplossing.
Kan iemand mij hier aub verder helpen naar een oplossing? Alvast mijn dank hier dan ook voor!
Voor een gastenboek ben ik bezig geweest voor een script om eenvoudig weg het posten van berichten mogelijk te maken. Ondanks me dit in het verleden al probleemloos gelukt is, heb ik nu hiermee toch een probleem die ik niet opgelost krijg. Misschien ben ik wel te kortzichtig en ziet iemand hier de fout in dit topic die ik niet zie.
M'n deelcode is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| ...
$con = mysql_connect($mysql_host,$mysql_user,$mysql_password);
$db_con = mysql_select_db($mysql_database,$con);
if(isset($_POST['verzend'])) {
$n = $_POST['naam'];
$naam = htmlspecialchars($n, ENT_QUOTES);
$ea = $_POST['emailadres'];
$emailadres = htmlspecialchars($ea, ENT_QUOTES);
$b = $_POST['bericht'];
$bericht = htmlspecialchars($b, ENT_QUOTES);
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$sql = "INSERT INTO berichten(datum, uur, ipadres, naam, emailadres, berichttekst, status) VALUES(CURDATE(), CURTIME(), '$ip', '$naam', '$emailadres', '$bericht', '-1')";
if(mysql_query($sql,$con)){
echo("<script type='text/javascript'>document.getElementById('mainbottom').innerHTML =
'inhoud voor website is succesvol toegevoegd';</script>");
} else{
echo("<b>toevoegen mislukt!: " . mysql_error() . "</b>");
}
}
mysql_close($con);
... |
Ik heb reeds gezocht op internet en aldus gecontroleerd op m'n quotes, juiste structuur van m'n database, schrijffouten in code of databaseveld-benamingen, ... . Echter allemaal zonder oplossing.
Kan iemand mij hier aub verder helpen naar een oplossing? Alvast mijn dank hier dan ook voor!