• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-02 23:02
Hoi!
Of ik hier op de goede plek ben weet ik niet precies, maar ik wil graag een nieuwe, goedkope pc kopen en heb gewoon wat vraagjes.

Mijn Pentium4 pc heeft voor de zoveelste keer wat kuren, maar ondanks dat voldeed hij voor mij nog prima! Maar inmiddels ben ik wel echt helemaal klaar met deze pc, nu is de hardeschijf weer stuk en ik heb geen zin meer om er nog geld aan te verspillen.
Nu wil ik dus een goedkope, kleine en zuinige Atom pc kopen, maar nu vraag ik me af,
zijn de Atom N330 en D510 sneller dan deze pentium 4?
En welke processor is dan beter van deze 2? N330 of D510?

Alvast bedankt voor een reactie.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-02 12:09

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waarom overstappen naar een Atom?

Een nieuwe harde schijf heb je sowieso nodig. De behuizing die je nu hebt kan je hergebruiken. Kan je er beter iets inzetten als een Athlon II X2, die zijn stukken sneller dan een Atom. Nieuwe computers zijn stukken zuiniger dan een Pentium 4.

Je doet het dus eigenlijk alleen voor de grootte...

[ Voor 21% gewijzigd door Bolletje op 08-08-2010 22:56 ]

• Brad
maar ik heb gewoon geen zin meer in een grote pckast, en wat ik tegenwoordig gebruik (en wat met deze pc geen probleem was)

-msn/internet
-dreamweaver
-itunes
-photoshop

en ik vraag me af of een atom N330/D510 juist sneller is dan een pentium 4.

edit: de behuizing die ik nu trouwens heb is grotendeels aan vervanging toe omdat deze niet meer in goede staat is, veel herrie maakt, en daaraantegen heb ik vaak problemen met opstarten van de pc (geef het moederbord de schuld)

[ Voor 32% gewijzigd door Brad op 08-08-2010 23:07 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Brad schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:04:
maar ik heb gewoon geen zin meer in een grote pckast, en wat ik tegenwoordig gebruik (en wat met deze pc geen probleem was)

-msn/internet
-dreamweaver
-itunes
-photoshop

en ik vraag me af of een atom N330/D510 juist sneller is dan een pentium 4.

edit: de behuizing die ik nu trouwens heb is grotendeels aan vervanging toe omdat deze niet meer in goede staat is, veel herrie maakt, en daaraantegen heb ik vaak problemen met opstarten van de pc (geef het moederbord de schuld)
Het maakt nogal uit wat voor een Pentium4 cpu je bedoelt, als het een van de eerste is zeg een PIV 1.3ghz, dan is de atom absoluut sneller. Heb je het over de latere versies 3,0/3,2ghz HT versies dan weet ik het niet zeker. Maar sowieso, als je al die tijd prima met die PIV uit de voeten hebt gekund, niet van plan bent games te gaan draaien, dan is een Atom met een leuke kleine videokaart erbij een prima keuze. Filmpje kijken, muziek, mail e.d. daar zijn ze in principe helemaal op gemaakt. Zolang je maar geen games gaat spelen of wilt gaan photoshoppen oid, dat zal niet zo lekker lopen met een atom.

Ik lees overigens dat je wilt gaan photoshoppen, dan heb je toch echt veel meer baat om een pc met een 'volwassen' cpu te kopen, dan zal ik toch gaan voor een goede X2 van AMD ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 08-08-2010 23:17 ]

• Brad
ik heb er 1 met 2.93ghz, zonder HT
het gaat om deze: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=27455

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou niet eens voor een Atom kijken behalve als die niets moet doen want daar is naar mijn mening erg goed in. Kijk gewoon voor een Athlon II X2 215 met een Foxconn 740G bordje. Dat is veel sneller en werkt echt veel beter. Qua benchmarks is de Athlon echt stukken beter. De Atom is gelijk aan een Intel P4 1,5 Ghz (ik vind meer een Intel P3 800 maar ook meningen verschillen).

Ik heb zelf een Atom cpu/netbook gehad en die waren na 2 maanden al verdwenen. De netbook is vervangen door een SU3500 laptopje die vlekkeloos op W7 Ulti draait en de mce pc is vervangen door een I3 540 (was eerst een oudere X3 8250e (die draaide echt als een trein) waarmee ik werkte). Wat een verschil voor beide.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MicGlou
  • Nu online
In principe is die PIV sneller, heeft een hogere kloksnelheid, overige specs zijn bijna gelijk... Maar daar tegenover staat wel een 10x hoger verbruik! De Atom verstookt max maar 8watt tegenover meer dan 80watt van de PIV. Alleen daarom zou het een upgrade waard kunnen zijn, maar het is geen goede keuze voor wat je wilt. Je hebt voor €200,- ook al een mobo+cpu+geheugen. Doe daar nog eens €200 tot €250 bij en je hebt een complete pc staan waar je meer plezier van gaat hebben dan eentje met een atom.

pricewatch: AMD Athlon II X2 245
pricewatch: Asus M4A785T-M
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
pricewatch: Sony NEC Optiarc AD-7243S Zwart
pricewatch: Antec Three Hundred
pricewatch: Cooler Master Extreme Power Plus 460W
pricewatch: Sapphire HD5750 512MB GDDR5 PCIE

Dit kost samen nog minder dan €500,-, Je zou de losse videokaart nog kunnen laten vallen (scheelt bijna €100) en voor een goedkopere gaan of de onboard gebruiken, maar voor photoshop is het toch wel handig een videokaartje met wat rekenkracht te hebben. De HD5750 is daarvoor een mooi kaartje en is zelfs nog krachtig genoeg om huidige spellen op redelijke instellingen te spelen. Een Atom pc-tje ontloopt het dus niet veel qua kosten ;)

[ Voor 52% gewijzigd door MicGlou op 09-08-2010 09:27 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
P4 op 3 GHz zal in integer performance ongeveer gelijk zitten aan die Atoms, qua floating point wel een stuk sneller. En inderdaad, bijna 10x onzuiniger.
De Atom is gelijk aan een Intel P4 1,5 Ghz (ik vind meer een Intel P3 800 maar ook meningen verschillen).
Toch wel beter dan dat hoor.

[ Voor 46% gewijzigd door Dreamvoid op 09-08-2010 09:28 ]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:21

jmk

Ik zou inderdaad voor een AMD Athlon II X2 CPU gaan. Met zo'n bordje met geïntegreerde graphics.

Geloof me, je gaat je echt enorm irriteren aan een Atom die langzamer is dan wat je nu hebt. Ook met surfen, Office en vooral photoshop zijn 2 snelle cores prettig om mee te werken, en tijdbesparend. Jij hoeft nu niet meer zo vaak op je PC te wachten, en dat is heel fijn.

Yippie kayak, other buckets!

• Roel1966
  • Niet online
Ik zou persoonlijk voor een Core i3 540 gaan met een miniITX H55 boardje erbij en dan ben je qua prijs goedkoper uit dan een combinatie met een AMD Athlon II x2. Voordeel van de Core i3 530 is dat ie sowieso dual core met HT is wat in de praktijk betekent dat ie 2 cores en nog eens 2 gesimuleerde cores heeft.

pricewatch: Intel Core i3 530
pricewatch: Gigabyte GA-H55N-USB3
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
pricewatch: Aplus 102B
pricewatch: Sony Optiarc AD-7260S Zwart

Maar een Atom lijkt mij voor de TS ook geeneens verkeerd en zeker gezien dat hij er niet veel geld aan wil besteden, en voor zijn toepassingen zie ik niet in waarom geen Atom cpu. Vergeet niet dat een Atom boardje net boven de 100 euro ligt wat wel een verschil is met 250 tot 500 euro voor een compleet systeem.

Evenzogoed ben ik niet kapot van een Atom en zou er zelf ook niet mee uit de voeten kunnen gezien ik een Core i5 750 systeem heb en een Core i7 920 systeem erbij maar dat even offtopic erbij.

[ Voor 17% gewijzigd door Roel1966 op 09-08-2010 16:54 ]

• MicGlou
  • Nu online
Roel1966 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:49:
Ik zou persoonlijk voor een Core i3 540 gaan met een miniITX H55 boardje erbij en dan ben je qua prijs goedkoper uit dan een combinatie met een AMD Athlon II x2. Voordeel van de Core i3 530 is dat ie sowieso dual core met HT is wat in de praktijk betekent dat ie 2 cores en nog eens 2 gesimuleerde cores heeft.

pricewatch: Intel Core i3 530
pricewatch: Gigabyte GA-H55N-USB3
pricewatch: Aplus 102B
pricewatch: Sony Optiarc AD-7260S Zwart

Maar een Atom lijkt mij voor de TS ook geeneens verkeerd en zeker gezien dat hij er niet veel geld aan wil besteden, en voor zijn toepassingen zie ik niet in waarom geen Atom cpu. Vergeet niet dat een Atom boardje net boven de 100 euro ligt wat wel een verschil is met 250 tot 500 euro voor een compleet systeem.

Evenzogoed ben ik niet kapot van een Atom en zou er zelf ook niet mee uit de voeten kunnen gezien ik een Core i5 750 systeem heb en een Core i7 920 systeem erbij maar dat even offtopic erbij.
Goedkoper uit? Volgens mij ben jij bijna €250,- voor mobo+cpu+ram kwijt... Ik zit met de set nog onder de €200,-? Buiten dat ik altijd graag gelijk heb, klopt het uiteraard niet wat je zegt.

De TS geeft aan te willen photoshoppen... dat wil je echt niet op een Atom cpu-tje want dat loopt voor geen meter. Een minimale volwassen dualcore is dan toch wel echt op zijn minst gewenst, anders durf ik er geld op te leggen dat hij die Atom binnen een paar maanden het raam uit wil smijten omdat alles traag is op de pc. Overigens wordt bij een Atom bordje geen geheugen geleverd, die €100,- klopt dus ook niet... dat wordt dus al snel weer €160,-.

• Roel1966
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:50:
Goedkoper uit? Volgens mij ben jij bijna €250,- voor mobo+cpu+ram kwijt... Ik zit met de set nog onder de €200,-? Buiten dat ik altijd graag gelijk heb, klopt het uiteraard niet wat je zegt.

De TS geeft aan te willen photoshoppen... dat wil je echt niet op een Atom cpu-tje want dat loopt voor geen meter. Een minimale volwassen dualcore is dan toch wel echt op zijn minst gewenst, anders durf ik er geld op te leggen dat hij die Atom binnen een paar maanden het raam uit wil smijten omdat alles traag is op de pc. Overigens wordt bij een Atom bordje geen geheugen geleverd, die €100,- klopt dus ook niet... dat wordt dus al snel weer €160,-.
Je vergeet 1 ding namelijk dat je bij de configuratie wat jij schrijft nog een videokaart erbij moet tellen en dit bij de i3 530 met een H55 board niet nodig is. Plus wat je vergeet is dat de TS een zo klein mogelijk systeem wil en dan is een miniITX board toch nog een stuk kleiner.

In vergelijk is jou systeem cpu, moeberboard, geheugen en videokaart 298,35 en in vergelijk mijn voorgesteld systeem 238,40 dus je prijsvergelijk klopt niet. En wat betreft het geheugen is er naar mijn weten zo goed als geen enkel moederboard met standaard geheugen erop dus wat de Atom betreft staat dat gelijk.

Maar het is ook verder aan de TS hoe hij zijn eigen systeempje samen wil stellen en dan blijf ik zeggen dat ie met een Atom ook al goed uit de voeten kan voor geen 160 euro maar 140 euro hetgeen toch nog tamelijk scheelt en die Atom ook een dualcore is.

http://www.intel.com/prod...r/atom/specifications.htm

pricewatch: Zotac NM10-ITX WIFI

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Roel1966 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:23:
[...]
Je vergeet 1 ding namelijk dat je bij de configuratie wat jij schrijft nog een videokaart erbij moet tellen en dit bij de i3 530 met een H55 board niet nodig is.
Dat is een keuze die hij heeft gemaakt en toegelicht.
Het bord heeft een 785G chipset met videochip (die ook nog sneller is dan die van de i3).

• Roel1966
  • Niet online
SH4D3H schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:33:
Het bord heeft een 785G chipset met videochip (die ook nog sneller is dan die van de i3).
Je hebt nu eenmaal mensen die pro AMD zijn en mensen die pro Intel zijn dus ik denk niet dat er verder een discussie zin heeft wat pro's en contra's betreft.

• MicGlou
  • Nu online
Roel1966 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:23:
[...]

Je vergeet 1 ding namelijk dat je bij de configuratie wat jij schrijft nog een videokaart erbij moet tellen en dit bij de i3 530 met een H55 board niet nodig is. Plus wat je vergeet is dat de TS een zo klein mogelijk systeem wil en dan is een miniITX board toch nog een stuk kleiner.

In vergelijk is jou systeem cpu, moeberboard, geheugen en videokaart 298,35 en in vergelijk mijn voorgesteld systeem 238,40 dus je prijsvergelijk klopt niet. En wat betreft het geheugen is er naar mijn weten zo goed als geen enkel moederboard met standaard geheugen erop dus wat de Atom betreft staat dat gelijk.

Maar het is ook verder aan de TS hoe hij zijn eigen systeempje samen wil stellen en dan blijf ik zeggen dat ie met een Atom ook al goed uit de voeten kan voor geen 160 euro maar 140 euro hetgeen toch nog tamelijk scheelt en die Atom ook een dualcore is.

http://www.intel.com/prod...r/atom/specifications.htm

pricewatch: Zotac NM10-ITX WIFI
Het is al voor mij gezegd... Waarom ik die kaart erbij heb geplaatst staat er met onderbouwing bij, het moederbord wat ik geselecteerd heb heeft óók een onboard grafische chip (HD4200). Ik vermeld dan ook dat er €100,- van de config af kan als hij de videokaart laat vallen en onboard gebruikt...

Maar goed, nu wordt het een beetje een welles/nietes discussie en daar is de TS niet mee geholpen. De Atom zal misschien nog wel geschikt zijn voor een enkele taak, maar je gaat toch echt snel tegen de limiet aanlopen als je meerdere dingen tegelijk wilt gaan doen, ik zou het niet aanraden als de eisen al voorbij een beetje surfen, mailen en tekstverwerken gaan. Daarentegen is het uiteraard veel zuiniger en als de TS niet van plan is te multitasken dan zal het idd nog net kunnen gaan. Wil de TS zeker weten dat er wat power overblijft om meerdere dingen tegelijk te kunnen doen, dan kan hij/zij beter voor een X2 gaan. Dat is in principe de overweging die de TS zou moeten maken.
Roel1966 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:49:Je hebt nu eenmaal mensen die pro AMD zijn en mensen die pro Intel zijn dus ik denk niet dat er verder een discussie zin heeft wat pro's en contra's betreft.
Sorry, maar in mijn geval heeft het totaal niets met pro Intel of AMD te maken... Ik ben puur op basis van kosten uitgegaan en dan zit je onderin en middenin de markt bijna altijd beter bij AMD dan Intel. Voor een highend machine was ik op dit moment zeker voor een i5 of i7 gegaan. Ik draai nu zelf ook een E8400, de beste cpu waar ik ooit mijn centjes aan uit heb gegeven 8) Die heb ik toch alweer een jaartje of 2 en kan nog makkelijk meekomen :) Ik ben eigenlijk totaal niet merk gericht, niet qua hardware maar ook niet als het aankomt op kleding e.d. Ik koop gewoon wat lekker zit, er goed uit ziet en betaalbaar is en probeer het maximale uit mijn budget te halen. Dat lukt niet door alleen maar naar merken te kijken, zo doe ik het ook met hardware :P

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 09-08-2010 21:57 ]

• Dreamvoid
  • Niet online
AMD vs Intel zit niet heel ver van elkaar af, er worden hier 3 cpu's tegen elkaar gezet (X2, Atom en i3) die qua performance (en prijs, en verbruik) heel ver van elkaar af zitten. Neem je een budget van cpu+mobo van rond de 100 euro, dan kan je van beide fabrikanten best wat vergelijkbaars neerzetten:
- X2 240 (50 euro) met een 880G mobo (60 euro)
- Pentium E6500 (70 euro) met een G41 mobo (40 euro)

Ga je een tandje beter, dan kom je eerder bij:
- Pentium G6950 (90 euro) met een H55 mobo (65 euro)
- X4 620 (85 euro) met een 880G mobo (60 euro)

Scheelt nog altijd wat in het voordeel van AMD, maar niet extreem veel. Voor een actief gebruikte desktop zou ik sowieso geen Atom nemen, da's leuk voor een mediaspeler of server, maar je levert veel performance in voor 1 ding: laag stroomverbruik onder volle belasting (en dus: de mogelijkheid om 'm in een heel klein doosje te stoppen). Hoeveel boeit dat voor een desktop?

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 09-08-2010 22:32 ]

• Roel1966
  • Niet online
SH4D3H schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:33:
[...]

Nope, de HD4200 chip is langzamer als de gpu van de Core i3.

http://www.hardware.info/...ClarkdaleArrandale_test/9

Maar om alles even kort te sluiten was de uiteindelijke vraag van TS welke van de 2 Atom cpu's hij het beste kon nemen en verder niet voor andere configuraties. Om hierop te antwoorden kan je dus beter voor de D510 gaan omdat deze nieuwer is en de N330 alweer een ietwat verouderde Atom is.

[ Voor 25% gewijzigd door Roel1966 op 10-08-2010 00:07 ]

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Het klopt dat de D510 een beetje sneller is dan N330.. Maar als je een atom configuratie neemt. Zal je er alleen mee kunnen surfen, tekstverwerken en SD films kijken. Meedere softwares erop zetten zal al snel te zwaar zijn voor het systeem. Het laden van applicaties is ook nog eens verschrikkelijk traag.

Wil je een goedkoop systeem wat je oude P4 meer dan goed kan vervangen, stel ik deze voor:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 55,-€ 55,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,-€ 18,-
1Asus V6-M4A3000E€ 100,35€ 100,35
1AMD Athlon II X2 240€ 48,14€ 48,14
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 71,85€ 71,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 293,34

hij is upgradebaar met een low profile grafische kaart als je dat te langzaam vindt. Andere componenten zijn meer dan zat en het verbruik zal lager liggen dan je P4 systeem.

edit: heb je liever intel, dan is hier de intel equivalent voor je. Hij is wel een tikkie duurder:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G6950€ 84,01€ 84,01
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 55,-€ 55,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,-€ 18,-
1Asus Vintage V7-P7H55E€ 136,08€ 136,08
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 71,85€ 71,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 364,94

[ Voor 29% gewijzigd door bladerash op 10-08-2010 03:07 ]

• Roel1966
  • Niet online
Brad schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:49:
Hoi!
Of ik hier op de goede plek ben weet ik niet precies, maar ik wil graag een nieuwe, goedkope pc kopen en heb gewoon wat vraagjes.

Mijn Pentium4 pc heeft voor de zoveelste keer wat kuren, maar ondanks dat voldeed hij voor mij nog prima! Maar inmiddels ben ik wel echt helemaal klaar met deze pc, nu is de hardeschijf weer stuk en ik heb geen zin meer om er nog geld aan te verspillen.
Nu wil ik dus een goedkope, kleine en zuinige Atom pc kopen, maar nu vraag ik me af,
zijn de Atom N330 en D510 sneller dan deze pentium 4?
En welke processor is dan beter van deze 2? N330 of D510?

Alvast bedankt voor een reactie.
Nogmaals wil ik even zeggen dat TS duidelijk schrijft dat voor hem de P4 verder nog prima voldeed en de enigste rede dat hij een nieuwe pc wil aanschaffen is vanwege kuren van de oude pc. Wanneer je dan de Atom D510 naast de P4 zet en met of zonder HT zal deze altijd zeker sneller zijn dan die P4. De Atom is een dual core cpu met 1,66 Mhz en daarbij ook nog met HT dus in mijn ogen kan TS gerust volstaan met hetgeen hij verwacht en doet met de pc.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:18
daarnaast weegt het stroomverbruik (en warmte productie) van een atom pc niet op tegen welk andere alternatief dat hier wordt geboden....

Die atom kan bijna passief worden gekoeld, wat ook veel stilte met zich mee brengt.

Vette shit!

• Dreamvoid
  • Niet online
bladerash schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 03:06:
edit: heb je liever intel, dan is hier de intel equivalent voor je. Hij is wel een tikkie duurder:
Maar ook sneller, een G6950 is gemiddeld eerder vergelijkbaar met een Athlon II X3 445.

Wat betreft de discussie, ik denk dat er 2 valide punten door elkaar lopen:
- met een Atom 330/D510 krijg je vergelijkbare tot iets betere performance dan je oude P4 systeem, dus als dat nog voldoet is het een optie, met als voordeel een laag stroom verbruik...
- ...maar qua prijs/performance zijn er betere opties: voor maar een paar tientjes meer heb je een >2x sneller systeem met een 'normale' AMD/Intel processor.

[ Voor 48% gewijzigd door Dreamvoid op 10-08-2010 19:07 ]

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 18:49

joker1977

Tweakert

R.E. schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:17:
daarnaast weegt het stroomverbruik (en warmte productie) van een atom pc niet op tegen welk andere alternatief dat hier wordt geboden....

Die atom kan bijna passief worden gekoeld, wat ook veel stilte met zich mee brengt.
Niet bijna, deze kan passief worden gekoeld.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Intel D510MO (moederbord met Atom D510 erop) op
http://www.intel.com/prod...510MO/D510MO-overview.htm

dan zie je een volledig passief gekoelde oplossing. Moederbord (+CPU erop vast) zit op 6 tientjes. Bankje geheugen erbij van 2 Gb. (à 35 euro) en totaal zit je onder de 100 euro. Kastje + HDD en je zit op circa 200 euro.

Dat is geen geld in mijn ogen en dat kan volledig passief gekoeld worden. Performance-wise natuurlijk geen topper, maar zeker goed voor simpele huis-tuin en keuken toepassingen.

Verwijderd

Daar is de TS juist ook op uit, leuk al die amd gebaseerde systemen, maar ik denk niet dat de TS op driver isseus van de ati chip zit te wachten. Van een volledig intel gebaseerd systeempje ben je er in ieder geval zeker van dat je pc stabiel blijft werken zonder BSOD's en hardware failures.

En zoals eerder gezegd is de bovenstaande configuratie ruim voldoende voor de TS, en met enkel de fan van de voeding om alles te koelen is het pc'tje ook nog eens reuze stil :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 22:15 ]

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:11:
Daar is de TS juist ook op uit, leuk al die amd gebaseerde systemen, maar ik denk niet dat de TS op driver isseus van de ati chip zit te wachten. Van een volledig intel gebaseerd systeempje ben je er in ieder geval zeker van dat je pc stabiel blijft werken zonder BSOD's en hardware failures.

En zoals eerder gezegd is de bovenstaande configuratie ruim voldoende voor de TS, en met enkel de fan van de voeding om alles te koelen is het pc'tje ook nog eens reuze stil :)
dus jij zegt maar effe dat een amd systeem niet stabiel is, waarom kan mijn pc dit wel aan:
amd x2 @3.750 (250*15)
een ati 4450 @ gpu 550 ram 650 (ddr2)
(aleen blue screens gehad als ik te hoog ging. maar dat heb je ook bij intel)

on topic
voor TS zijn buget zal is de atom het beste goedkoop stil en een heel klein beetje krachtiger

[ Voor 4% gewijzigd door pindamaster op 14-10-2010 20:46 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat is dit nou weer voor ongefundeerde flame? Alsof een ATI garant staat voor driverissues? :S

@advies: Het ligt eraan waar je het voor wilt gebruiken. Basis-taken kan een atom wel, en dan ben je ook lekker goedkoop uit, heb je een kleine, stille, zuinige pc. Maar het is geen krachtpatser dus mocht je meer willen (gamen of andere zwaardere taken) dan is een atom gewoon vaak te slap, en is een athlon II of i3 een betere keuze. Maar aangezien je zegt dat een p4 2,8GHz prima voldeed lijkt me een atom genoeg.

[ Voor 29% gewijzigd door bwerg op 14-10-2010 21:45 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-02 15:56

Dit is totale onzin AMD is minstens zo stabiel als Intel, dit is echt een verschrikkelijk fanboy advies..

@TS: Ik zou gewoon een paar tientjes meer uitgeven en gaan voor een athlon II X2 oid, het zal een stuk sneller zijn en je zal er waarschijnlijk veel langer plezier van hebben (een atom is al heel snel te traag)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
[BBG] Budget- / Basissysteem november 2010
Koop gewoon zoiets, de kast kun je veranderen naar de grootte die jij wilt.
Hier zit ook de monitor bij.
Deze pc is niet te langzaam en je kunt vele jaren vooruit zonder een nieuwe te kopen.
Photoshop werkt veel beter en je kunt heel goed HD films spelen, wat jij kiest kan dat misschien niet, ga eens reviews lezen over de moederbord die jij wilde kiezen, want die zijn zeer langzaam.

Of kijk voor een 2e hands pc voor een paar euro.

[ Voor 13% gewijzigd door jan99999 op 15-10-2010 11:35 ]

Pagina: 1