Vertraging met MIDI keyboard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369184

Topicstarter
Hallo tweakers,

Mijn huidige keyboard (Yamaha PSR-e403) heeft een MIDI-usb aansluiting. Echter als ik gebruik maat van die functie zit er altijd iets minder dan een halve seconde vertraging in het geluid. Ik maak gebruik van een super snelle laptop. 8gb ram, corei7 720QM met Windows7 64x. Om midi te gebruiken gebruik ik FL-studio. Ik hoor dat een veel voorkomend probleem is. De een zegt dat het aan de midiusb kabel licht. De ander dat mn keyboard langzaam is met het verzenden van de mididata. Weer een ander zegt dan mijn laptop traag is (wat ik me niet kan voorstellen met die spec's) Heeft iemand enig idee hoe dat zou kunnen komen?

Ten tweede ben ik op zoek naar een leuk midi keyboard. En ben deze tegen gekomen http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/M-Audio-Keystation-Pro-88-USB-MIDI-Keyboard-Controller/art-SYN0002352-000 Is dat een beetje goede kwaliteit? Ik ken heel M-Audio niet. Omdat ik alleen maar keyboard's vam Roland en Yamaha en Casio heb gehad. En daar was ik wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 13:20

RMX

AISO4ALL downloaden als je geen AISO op je geluidskaart hebt, en de latency op 25ms ofzo zetten.

Anders gewoon je latency omlaag gooien.
Probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

RMX schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:19:
AISO4ALL downloaden als je geen AISO op je geluidskaart hebt, en de latency op 25ms ofzo zetten.

Anders gewoon je latency omlaag gooien.
Probleem opgelost!
Inderdaad ASIO4ALL installeren maar met 25ms speelt het nog niet lekker,probeer gewoon onder de 10ms te komen met je latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Over de rest van de vragen:

het ligt niet aan je keyboard, die verstuurd het echt wel snel genoeg.
het ligt niet aan je midikabel, het werkt niet, of het werkt wel.
het ligt ook niet aan je laptop opzich, maar misschien wel aan de ingebouwde geluidschip.

Laptops hebben meestal een simpele geluidschip welke standaard niet bedoeld is voor hetgeen je ermee van plan bent.

De tip om Asio4all te gebruiken is zeker prima. Probeer daarmee een zo laag mogelijke latency te krijgen.

Wil je een lagere latency, kan je ook eens kijken naar een geluidskaart voor je laptop.
Wellicht heb je een vrij pcmcia slot / expresscard slot... Daar kan namelijk een geluidskaartje in.

Er zijn ook andere mogelijkheden, misschien een geluidskaart via usb, firewire o.i.d.

In ieder geval zal ik eerder investeren in een geluidskaart, dan een midi keyboard. Je huidige keyboard voldoet prima. (tenminste, als je het persé wilt is m-audio prima materiaal)

Merken voor geluidskaarten:M-Audio, Terratec, Creative...
Merken welke je niet hiervoor moet gebruiken zijn o.a.: Trust, Trust en Trust. (+ de rest)

zoek ook eens even met google op "geluidskaart laptop"

Succes!