Aansluiten audio pc - home cinema

Pagina: 1
Acties:

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Goedendag,

Ik wil graag mijn pc een keer goed aansluiten op mijn dvd speler, met 5.1 dolby.
Wat ik nu heb werkt niet helemaal lekker namelijk, dat is van tulp naar 3,5 plug in mijn pc.
Echter dan werkt alleen de subwoofer, en de speaker rechtsvoor.

Dan nog de optie om hem met Rood/Wit aan te sluiten op mijn digital out, dat ook rood/wit is, maar dan krijg ik er helemaal geen geluid uit. Komt nog eens bij dat met geklooi aan de instellingen ik krakend geluid uit mijn koptelefoon krijg aan de linker kant. Echter lijkt het mij dat ik er toch wel geluid uit moet krijgen met tulp stekkers.

De optical verbinding is al verworven aan de tv en niet aanwezig op de pc, en de hdmi aansluiting die ik in mijn pc heb is weer niet aanwezig op de dvd speler.

Wie heeft de oplossing voor mij.

MVG Raymond

Edit:

Lijkt er op of ik de oplossing al heb gevonden.

Heb het even met de laptop geprobeert met 3,5, en daar doet ie het wel gewoon mee, met een andere kabel.
Ik vermoed een kabelbreuk, maar dat ga ik even testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rayman1987 op 08-08-2010 22:21 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Het zou een stuk makkelijker zijn als je eens verteld welke receiver of DVD-speler je hebt.
Maar als ik het zo lees is de enige mogelijkheid om met meerkanaals analoog te gaan werken. Dit aangezien je pc dus geen optisch heeft (al zou dat op te lossen zijn met een simpele geluidskaart).

Wat je DVD speler dan dus zou moeten hebben is een meerkanaals analoge ingangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/media/1033/windowsxp/images/using/mce/expert/multichannel-input.jpg

Dus een ingang voor de front left speaker, ingang voor de front right speaker, ingang voor de center, en ga zo maar verder. Op die manier zou je met verloopkabels van 3,5mm jack naar RCA de pc echt goed aan kunnen sluiten Echter hebben veel kant-en-klare sets dit soort ingangen niet.

Edit:
Wil nu toch wel graag weten hoe je het hebt aangesloten, want hoe je het verteld klopt er echt helemaal niets van. Je hebt het over wit/rood en dat is gewoon analoog stereo. Digitale kabels hebben altijd maar één aansluiting nodig en dat komt dus niet overeen met je verhaal. Heb dus het idee dat je nu gewoon 2.0 stereo in voert en dat de DVD speler er met Dolby Pro Logic er een soort surround van maakt.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 08-08-2010 22:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Geen kabelbreuk dus helaas.

Erm, nou ik heb geen meerkanaals ingangen in mijn dvd speler helaas.
Dat gaat om Samsung - DVD Home cinema HT-UP30.

Wat ik nu heb gedaan is op de analoge output van de pc, zo'n koptelefoon aansluiting plugje op aangesloten, en aan de andere kant van die kabel zitten 2 tulpstekkers rood/wit, die in de dvd speler gaan op de aux in.

Als ik dit met mijn laptop doe werken alle speakers, en als dit met mijn pc doe, werken er maar 2.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Wat voor audio wil je van je pc naar de 5.1 set krijgen?
Als je dingen als Dolby Digital en DTS er naar toe wilt krijgen moet je met optisch gaan werken. Dus dat zou betekenen dat je een geluidskaart zou moeten kopen met optische uitgang (S/PDIF) en dat de TV via een andere input moet.

Maar hoe je het nu hebt aangesloten heb je maximaal 2.0 stereo. Zowel je laptop als pc sturen over een dergelijke kabel twee kanalen uit (wit en rood is beide een apart kanaal). Dat je met de laptop wel geluid uit alle speakers hebt is wel apart, want het signaal is dus hetzelfde. Wellicht staat er dus iets van Dolby Pro Logic II aan wat van 2.0 stereo 5.1 kanalen maakt.

Maar je hebt dus twee keuzes:
Stereo geluid: houden zoals je het nu hebt. Dus met 3,5mm jack naar stereo RCA
Merkanaals geluid: nieuwe geluidskaart en dan alles optisch aansluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.