[Advies] Koelen van een Synology DS210j

Pagina: 1
Acties:

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Mede-tweakers,

Ik wil mijn Synology DS210j in een aparte hoek van mijn kamer gaan neerzetten met een lange UTP kabel met een gigabit switch ertussen. Nu hangen er ook nog 3 USB schijven aan en ik wil graag het hele zootje op een of andere manier wat extra gaan koelen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan waarmaken? En natuurlijk geen grote airco erop aansluiten of een grote ventilator die richting in laten blazen, maar een stille efficiënte koeling...
Ik weet dat het niet 100% noodzakelijk is maar het is voor het idee.

Iets in de richting van zo'n notebook koeler is niet praktisch want die staan schuin, maar een losse casefan erop zou naar mijn idee wel moeten kunnen... Maar hoe ga je die van prik voorzien?

Ik ben de pricewatch al af geweest, heb grote hardware webshops en speciale 'coolings apparatuur webshops' bezocht maar ik kom er niet uit, dus wellicht iemand die hier eerder al een creatieve oplossing heeft bedankt? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BlueLed op 08-08-2010 22:09 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een constructie met fans erin lijkt mij het enige wat zinvol is wanneer je alles in de originele behuizing laat zitten. Als je meer met passieve koelingen of iets dergelijks wilt gaan werken kan dat lijkt mij alleen efficient wanneer je de originele behuzingen weg haalt.

• BlueLed
ik222 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:10:
Een constructie met fans erin lijkt mij het enige wat zinvol is wanneer je alles in de originele behuizing laat zitten. Als je meer met passieve koelingen of iets dergelijks wilt gaan werken kan dat lijkt mij alleen efficient wanneer je de originele behuzingen weg haalt.
Het hoeft niet passief te zijn als het maar niet al te veel geluid maakt. En ik ben wel van plan alles in zijn originele behuizing te laten zitten.

• BlueLed
Om trouwens een beetje een idee te geven; naast de Synology staan een 1TB HP SimpleSave, 1TB Packard Bell Carbon, en een 1TB Hitachi SimpleDrive.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:59
Kleine tafel ventilator op de laagste stand? Kost een paar euro en maakt niet veel geluid.

Maar is het nodig? Hoe warm worden je schijven?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• BlueLed
Saeverix schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:19:
Kleine tafel ventilator op de laagste stand? Kost een paar euro en maakt niet veel geluid.

Maar is het nodig? Hoe warm worden je schijven?
Heb je ze zo klein? Ik zal nog eens verder zoeken dan, en ja; is het nodig? Nee eigenlijk niet zoals ik al zei, het is meer voor het idee. Al m'n schijven halen max. 37-38 graden.

• BlueLed
ik222 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:10:
Maar aan wat voor constructie denk je dan?

En zijn interne casefans op het normale stroomnet aan te sluiten? Zal wel niet maar zou wel ideaal zijn dan. 2 of 3 80-120mm fans naast elkaar voor een briesje richting een nas met een aantal schijven eromheen... Weet iemand of dit te verwezenlijken is?

[ Voor 23% gewijzigd door BlueLed op 08-08-2010 23:22 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tuurlijk, met een 12V DC adaptertje. Wel even zorgen dat aan beide kanten dezelfde plug zit (kant van fan en kant van adapter) en goed letten op polariteit want anders draait je fan de verkeerde kant op. Plugjes kan je halen bij de betere electrozaak, of kijk ff op conrad.nl

Ipv 12v kan je ook minder nemen (neem wel meer dan 5v, anders blijven de fans stil staan): hierdoor gaan de fans langzamer draaien en worden stiller.

Succes.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Je hebt ook fans die direct naar 220 volt gaan(electronica winkel). Alleen moet je precies uitzoeken wat voor lawaai ze maken, en hoeveel ze koelen.
Pagina: 1