youtube 1080p hapert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369282

Topicstarter
Beste tweakers!

Ik heb mijn pc (P4 2,8ghz HT, 2gb ram, nvidia fx5200 128mb agp, win xp) op mijn full hd lcd tv aangesloten met een vga d-sub kabel.

De videokaart stuurt een 1920x1080 60hz (kan niet zien of het i of p is) signaal uit. Het beeld op tv is superstrak. Film, video, alles is haarscherp en loopt helemaal vloeiend.

Als ik een 1080p filmpje op youtube (YouTube: ‪Sunrise Inc vs. Starchild - Lick shot (Official Video)‬‎) bekijk gaat het beeld heel erg haperen. De muziek loopt wel door en de buffer loopt ook gewoon vol.
Het volgende heb ik geprobeerd (en hadden dus geen effect... ;-)):
- drivers geupdate van het geluid en van de videokaart
- directx geinstalleerd
- flashplayer geupdate

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:37

D4NG3R

kiwi

:)

Je CPU en GPU kunnen het gewoon niet bijbenen.

Oftewel: Je hardware is verouderd, tenzij je nieuw spul haalt blijft het zo.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hardware trekt het inderdaad niet. Die P4 is niet voldoende voor 1080p zonder hulp van een videokaart die een gedeelte over kan nemen. Zo'n videokaart er in zetten zou een oplossing kunnen zijn.

offtopic:
Edit: Post 10.000 *O*

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 08-08-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie.

Met welke minimale aanpassing zou het wel gaan?

4 gb ram en een andere videokaart?
Suggesties qua kaart?

groet Muit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
P4 trekt het gewoon niet. oftewel, je hebt eigenlijk een dual core nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 15:43
je hebt een dualcore en een andere videokaart nodig dus ik denk de ja alles moet geen vervangen.
dus een nieuw moederbord geheugen cpu en een videokaart.
En dan kun je het beste gaan kijken naar een AMD systeem want die heeft de beste prestatie prijs verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er zit een 2,8 ghz HT p4 in. HT is een Hyper Threading systeem, wordt nu nog steeds gebruikt voor o.a. de i3 i5 en i7 processoren. Hij is niet zo snel als een fysieke dual core maar hij komt een heel eind.

Ik ga denk ik eerst een andere videokaart proberen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
de HT van 'toen' is niet te vergelijken met nu, het is efficienter en beter geimplementeerd. je cpu is hopeloos verouderd, heeft je systeem wel een pci-e slot? want upgraden naar een snellere agp kaart is zonde, deze kaarten zijn vaak duurder en de prestatiewinst is marginaal.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 369282 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:20:
er zit een 2,8 ghz HT p4 in. HT is een Hyper Threading systeem, wordt nu nog steeds gebruikt voor o.a. de i3 i5 en i7 processoren. Hij is niet zo snel als een fysieke dual core maar hij komt een heel eind.
Al dat gepraat over dualcore is grote onzin hier. Je wilt 1 filmpje afspelen, dat gaat echt niet in meerdere threads getrokken worden. Zeker niet op Youtube.
Bij Youtube is dit ook meteen de grootste invloed. Je videokaart wordt uitgebreid gebruikt dus vervang je 5200 door, bijvoorbeeld, een ATi X1600 of zo (die waren nog goed verkrijgbaar op AGP) en het zou al een heel eind goed moeten komen.

Daarnaast is het ook van belang welke browser je gebruikt. Mijn ervaring is dat Youtube en Firefox niet zo heel lekker samen gaan (of eigenlijk: Flash en Firefox gaan niet lekker samen). Probeer het eens met Chrome of Safari. Dat heeft bij mij een stuk betere performance opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je gaat weinig merken van een nieuwe vidkaart want YT is CPU Afhankelijk, de vidkaart voegt alleen maar hardware acceleratie toe.

Een nieuw Mobo met IGP + Triple- of Quadcore en 2GB ram breekt je nou ook niet echt op, kost je hooguit 175 - 200 euro.
Croga schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 06:47:
[...]

Al dat gepraat over dualcore is grote onzin hier. Je wilt 1 filmpje afspelen, dat gaat echt niet in meerdere threads getrokken worden. Zeker niet op Youtube.
Firefox heeft hier 20 threads volgens de broncontrole van Win7.. IE heeft er zelfs 28.
[...]

Bij Youtube is dit ook meteen de grootste invloed. Je videokaart wordt uitgebreid gebruikt dus vervang je 5200 door, bijvoorbeeld, een ATi X1600 of zo (die waren nog goed verkrijgbaar op AGP) en het zou al een heel eind goed moeten komen.
Gelul want YT is CPU afhankelijk, mijn GPU (HD5770) word slechts 7% belast tijdens youtube 1080p. Terwijl mijn CPU ruim 40% belast word. (AMD Athlon II X3 435 op Stock -2.9Ghz-)
Daarnaast is het ook van belang welke browser je gebruikt. Mijn ervaring is dat Youtube en Firefox niet zo heel lekker samen gaan (of eigenlijk: Flash en Firefox gaan niet lekker samen). Probeer het eens met Chrome of Safari. Dat heeft bij mij een stuk betere performance opgeleverd.
Ook gelul, want firefox komt met elke Flash test als snelste uit de bus :F . voor YT word tevens gewoon Chrome of Firefox geadviseerd. Ook komt FF het beste uit bij Hardware Acceleratie, wat Chrome tot heden nog niet ondersteund :z
nieuws: Firefox verslaat IE9 en Chrome bij hardware-acceleratie - update

Edit: @ Hieronder.
ThaHandy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 06:52:
nooit opgevallen :P hier i7 @ 50% (4 cores, 4-6 threads)
Wait wut? Mijn X3 heeft amper 40% belasting onder HD 1080p op YT :X . Staat Hardware Acceleratie wel aan in je Browser? En Videoversnelling op je Vidkaart?

[ Voor 195% gewijzigd door D4NG3R op 09-08-2010 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 18:46

ThaHandy

Discovery Channel

Anoniem: 369282 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:20:

mijn P4 3.6 kon geen 1080P weergeven zonder te schokken, laat staan die van jou...

ghz en p4 vs i7 vs core moet je niet op die manier met elkaar vergelijken

je kan kijken voor een GPU met 1080p (h264) versnelling, maar kan je niet vertellen of dat ook gaat werken met youtube

/edit niet dus
D4NG3R NL schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 06:48:
Je gaat weinig merken van een nieuwe vidkaart want YT is CPU Afhankelijk, de vidkaart voegt alleen maar hardware acceleratie toe.
[...]

Klopt ook niet helemaal wat je zegt... Want het word wel degelijk over meerdere threads getrokken (Firefox hiero heeft 20 threads volgens de broncontrole in Win7)
[..]
nooit opgevallen :P hier i7 @ 50% (4 cores, 4-6 threads)

[ Voor 27% gewijzigd door ThaHandy op 09-08-2010 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Tweakers,

dank voor alle reacties! Het stukje mbt de HT technologie dat had ik gelezen op wiki, in het engels weliswaar dus wellicht een verkeerde interpretatie......?

Hyper-threading (officially Hyper-Threading Technology, and abbreviated HT Technology, HTT or HT) is Intel's term for its simultaneous multithreading implementation in its Atom, Core i3, Core i5, Core i7, Itanium, Pentium 4 and Xeon CPUs.

Dus... Ik heb even getest hoe de pc regeert op een ander filmpje. Van internet heb ik even een aantal 1080p samples gedownload. Deze zijn bijna zonder schokken. Al heb ik wel het idee dat er een soort vertraging inzit, alsof hij op 0.8x speed loopt.....

Ik ga verder proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
Anoniem: 369282 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:53:
Beste Tweakers,

dank voor alle reacties! Het stukje mbt de HT technologie dat had ik gelezen op wiki, in het engels weliswaar dus wellicht een verkeerde interpretatie......?

Hyper-threading (officially Hyper-Threading Technology, and abbreviated HT Technology, HTT or HT) is Intel's term for its simultaneous multithreading implementation in its Atom, Core i3, Core i5, Core i7, Itanium, Pentium 4 and Xeon CPUs.

Dus... Ik heb even getest hoe de pc regeert op een ander filmpje. Van internet heb ik even een aantal 1080p samples gedownload. Deze zijn bijna zonder schokken. Al heb ik wel het idee dat er een soort vertraging inzit, alsof hij op 0.8x speed loopt.....

Ik ga verder proberen!
Heb je ook al wat full HD .flv bestanden gedownload en geprobeerd? En dit vergeleken met de full HD .avi's of .mpg's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 369282 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:53:
Beste Tweakers,

Ik ga verder proberen!
HyperThreading heeft er allemaal geen moer mee temaken en ook de gebruikte codec zal niet zo gek veel invloed hebben. Je CPU is simpelweg de bottleneck. Ik had een 3,2 Ghz P4, die trok het ook niet. En een AMD Athlon 3000+, die trok het ook niet. Nu een i7, die trekt het wel ;)

Maar met iedere willekeurige moderne CPU kun je prima 1080i bekijken op YouTube. Dus: ga naar de winkel of naar Vraag en Aanbod, zoek een leuk upgradesetje uit van +- 100-200 euro en je kunt heerlijk genieten van je YouTube filmpjes op 1080i. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Muitnep... wees specifiek!

Een filmpje is geen filmpje, en een filmpje is een filmpje.

- Codec voor Video
- Codec voor Audio
- Bitrate

Geloof best dat een ruw, uncompressed 1080P filmpje wel werkt, zolang je harddisk het om kan pompen, maar zodra je CPU moet gaan rekenen, zit je in de penarie.

Die GeForce FX5200 is sowieso een niet-versnellende kaart qua HD video, en er worden geen drivers meer voor ontwikkeld.

2.8GHz HT = 1x 2.8GHz, waarvan per klok véél minder wordt gedaan dan bij hedendaagse CPU's die wél meer echte kernen hebben. Denk eens na hoe oud je CPU is, en neem de wet van moore in berekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Umbrah schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:12:
2.8GHz HT = 1x 2.8GHz, waarvan per klok véél minder wordt gedaan dan bij hedendaagse CPU's die wél meer echte kernen hebben. Denk eens na hoe oud je CPU is, en neem de wet van moore in berekening mee.
offtopic:
Iemand die hier vraagt waarom zijn 6 jaar oude P4 geen 1080i Flash-filmpjes kan afspelen heeft denk ik ook niet veel aan de wet van Moore of meer berekeningen per klok of meerdere echte kernen. Die moet simpelweg naar MyCom en daar een nieuw upgradesetje halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer het eens met HT uit (zie je bios) HT was in die tijd vaak een vertragende factor.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 15:43
nedernakker schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 06:38:
de HT van 'toen' is niet te vergelijken met nu, het is efficienter en beter geimplementeerd. je cpu is hopeloos verouderd, heeft je systeem wel een pci-e slot? want upgraden naar een snellere agp kaart is zonde, deze kaarten zijn vaak duurder en de prestatiewinst is marginaal.
Aangezien die een fx5200 videokaart heeft kan ik je met zekerheid zeggen dat die geen pci-e heeft.
Daarom zei ik dat die meteen beter alles kan upgraden desnoods 2e hands. Met 150 a 200 euro moet dat toch wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als de TS dan toch besluit om een nieuw basissysteempje te kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 440€ 69,48€ 69,48
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 43,89€ 43,89
1Asrock 880GMH-USB3€ 72,33€ 72,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 185,70

Kan natuurlijk ruim goedkoper, maar zo behoud je alle hedendaagse technologieen, heb je ruimte voor nog eens 2GB geheugen mocht het te weinig worden. En heb je een Triplecore van 3Ghz. En ook nog eens USB3.

Zou gewoon moeten kunnen op de voeding die de TS nu al heeft (maar het is wel handig als hij eventjes vermeld welke hij nou precies heeft ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 10-08-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:37

Nikeo

Jawelles

Resumerend: Iedereen probeert hier te zeggen dat je gewoon een oude braadpc hebt en dat je naar een computerwinkel moet om een nieuwe te kopen. Ik weet dat het pijn doet, omdat je 7 jaar geleden nog 2,000 euro hebt betaald voor het ding, maar het is niet anders.

Anders moet je proberen de resolutie van het filmpje (naar 720p) terug te scalen in youtube. Dan is er waarschijnlijk niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Misschien slechte buffertime van youtube, heb ik ook altijd ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mensen bedankt voor de reacties!

Ik had gehoopt dat ik met een minimale aanpassing het systeem werkend zou krijgen, blijkbaar gaat dit niet lukken....

ga mijn zwaar verouderde braadpc gewoon lekker laten staan en de filmpjes op 720p bekijken!

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ging het je puur om HD op YouTube? Want als je normale 1080P mkv's wilt kunnen afspelen (dus niet flash maar échte "films") kan een bepaalde videokaart met hardware-decodering nog wel uitkomst bieden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

check dit anders even:
link

Blijkbaar zit er wel GPU acceleratie achter de flashtroep van youtube... De enige vraag is nog even, of zowel ATI als Nvidia chipsets gpu acc. voor youtube filmpjes toelaten.

Dus een geschikt OS, drivers, videokaart en browser (en flash versie denk ik) zou voldoende moeten zijn. Nu is nog een beetje een probleem om een geschikte AGP kaart te vinden, met een moderne gpu er op. Het moet namelijk wel stream processors hebben, en eigenlijk ook een geschikte hoeveelheid.

Edit:
lees je nog even in, en kijk of de acceleratie ook voor ATI chips geldt. Dat heb ik zo snel niet terug kunnen vinden. Vervolgens hier een videokaart uitzoeken, of een bericht op V&A zetten.

Volgens de wet kopen op afstand mag je je product 7 dagen proberen. Dus als je 'm binnen hebt, bouw 'm in en check of je zonder haperen de boel kunt afspelen. Anders gewoon terug sturen.

[ Voor 35% gewijzigd door M2M op 10-08-2010 13:04 ]

-_-

Pagina: 1