Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal wat problemen met mijn systeem, nu na het forum es goed te hebben doorgelezen, zie ik eigenlijk veel post met ongeveer dezelfde problemen als ik maar wel met nagenoeg allemaal hetzelfde type geheugen.

OCZ 1333 7-7-7-20 geheugen op 1.65V

Nu kijk ik in mijn BIOS (MSI 890FXA-GD70) en krijg als ik het geheugen informatie scherm opvraag hetvolgende te zien:

Serial: OCZ3P1333LVAM4GK
Timing : 7-7-7-16
Max bandw. 1066

Als ik op de OCZ site kijk geven ze toch echt de 7-7-7-20 timing op
maar wat ik dus echt niet snap, hij zou 1333 moeten zijn maar het geheugen geeft zelf aan max 1066 te hebben ?

Is OCZ nu een slecht geheugen merk aangezien ik er toch verschillende goede dingen over heb gelezen
het is namelijk de eerste keer dak OCZ erin heb.
Als ik een ander merk geheugen moet kiezen welke raden jullie aan, heb altijd Kingston gedraaid maar vind het beetje traag tenopzichte van andere merken.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wat jij uitleest zijn SPD waardes, de waarden die jij wilt moet je zelf handmatig instellen in de bios.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Deze waardes heb ik in de bios volledig ingesteld:

CL - 7
tRCD - 7
tRP - 7
tRAS - 20

Volt 1.651

1 geheugen Dimm blijkt stuk, bij deze start computer niet op en blijft in bios direct hangen met de bekende lange 3x beep

nu met de andere geheugen dimm, krijg ik alleen maar file corruption problemen en system 32 fouten, en ontzettend veel download problemen, alle grote bestanden hebben data loss, of zijn corupt.

Geen internet problemen aangezien mijn laptop met dual athlon het prima doet en nergens last van heeft, download ik grote bestanden via mijn laptop en daarna via netwerk naar deze compter overblazen heeft hetzelfde effect.

Verwijderd

-Draai eens een paar keer memtest kan je kijken of je geheugen errors geeft.
-Kijk anders eens op de site van MSI bij jou type moederbord of dat geheugen wel door het moederbord ondersteund word.
-Load fail safe settings

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 10:42 ]