Pioneer dvd langzamer laten lezen??

Pagina: 1
Acties:

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46
Ik heb een pioneer dvd speler en als hij een tijdje speelt dan loopt de dvd vast, waarschijnlijk omdat de dvd te warm wordt. Nu wil ik hem wat lanzamer laten lezen (2x ipv 16x). Ik heb wel eens gelezen dat dat kon, maar ik zou niet weten hoe. Iemand?

Insanus sum

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55

talin

ES-MA

is dat mogelijk ??

probeer eerst eens betere koeling !

en anders een mechanische rem >:)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Abu
  • Laatst online: 17:46
Ja, volgens mij is dat mogelijk, tenminste ik heb het wel eens gelezen... Koeling zit opzich wel goed, maar ik heb geen fan speciaal op mijn dvd speler staan, dat zou volgens mij ook niet nodig moeten zijn.

Insanus sum

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:29
Als hij een tijdje speelt
Wat bedoel je? Als je een film aan het kijken bent, draaite je speler maar op 1x, dus dan heeft een snelheidsregeling niet echt zin. Je speler mag sowieso niet vastlopen, kan het niet liggen aan het feit dat je dvd'tje beschadigt is, of dat je software op z'n bek gaat?
Probeer eens op de pioneer site naar zo'n proggie te zoeken. Voor plextor staat dat soort spul ook op hun site, dus mischien voor pioneer ook wel.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Op maandag 12 maart 2001 01:39 schreef Lampje het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Als je een film aan het kijken bent, draaite je speler maar op 1x, dus dan heeft een snelheidsregeling niet echt zin. Je speler mag sowieso niet vastlopen, kan het niet liggen aan het feit dat je dvd'tje beschadigt is, of dat je software op z'n bek gaat?
Probeer eens op de pioneer site naar zo'n proggie te zoeken. Voor plextor staat dat soort spul ook op hun site, dus mischien voor pioneer ook wel.
Ik weet niet of je zelf een DVD-speler hebt, maar hij loopt dus echt niet op 1x hè??!!

Ik heb een 6x DVD drive en zelfs dan haalt ie het soms nog niet... nu gaat dat tegenwoordig wel beter sinds ik hardwarematig afspeel maar wat je hier dus zegt klopt niet.

Wel logisch trouwens, want ook zoals bij een CD-Rom drive haalt hij (vrijwel) nooit het maximum. Zoek jij maar eens een cd-rom drive van 24x die constant 24x leest!!

• Smarron
  • Laatst online: 10-03 22:19

Smarron

The bend

De film afspelen doet de DVD echt maar op 1X!
De 6X wordt alleen gebruikt met voor vooruitspoelen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Op maandag 12 maart 2001 07:30 schreef Smarron het volgende:
De film afspelen doet de DVD echt maar op 1X!
De 6X wordt alleen gebruikt met voor vooruitspoelen.
Ja deze theorie klopt. Maar dat wil dus wel zeggen dat de drive aan 1x niet genoeg heeft. Probeer maar eens met een 1x DVD een DVD-Video te kijken. Dit gaat echt niet lukken hoor!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:29
Probeer maar eens met een 1x DVD een DVD-Video te kijken. Dit gaat echt niet lukken hoor!
euhm: als jij het hebt over het afspelen van een dvd-film, dan draait hij op 1x. Dat is de hele gedachteerachter. Net als met audiocd's. Het afspelen van muziek is de "basissnelheid".

Maar om terug te komen op je probleem: Wanneer je dvd speler vastloopt met afspelen van een film, heeft een snelheidsregeling geen zin, omdat je dvd speler al op de langzaamste snelheid draait, langzamer zetten heeft geen zin.
Wanneer jij het idee hebt dat je dvd speler sneller draait dan 1x met het afspelen van een film, is je software niet goed. Die laat de dvd speler sneller draaien dan nodig is.
En zelfs als dat zo zou zijn, hoort je dvd speler niet vast te lopen.
Controleer dus of je schijfjes wel goed zijn, je dvd speler niet warm wordt en of je windows an sich wel goed is. Als verder alles in orde is en je dvd speler blijft vastlopen is het tijd om van je garantie gebruik te maken.
Pagina: 1