Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wireless koptelefoon stoort op wireless modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang uitvogelen van mijn internet problemen ben ik er achtergekomen dat mijn koptelefoon een van de stoorzenders is op mijn draadloze netwerk.

Ik heb mijn modem op kanaal 7 staan mijn koptelefoon kan ik niet van kanaal veranderen.
Hoe kan ik er achter komen op welke kanaal mijn koptelefoon zit?
Ik heb al geprobeerd de modem van kanaal te veranderen maar de koptelefoon blijft storen.
Zodra ik de koptelefoon aanzet valt de verbinding weg, doe ik hem weer uit is de verbinding er weer :F

Ik heb een Thomson TG712 modem en een Sennheiser HDR 170 koptelefoon.

Iemand een idee hoe ik en kan internetten en muziek kan luisteren via de koptelefoon 8)7

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Andere kanalen van je router proberen?

Verwijderd

Topicstarter
NATStudent schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:14:
Andere kanalen van je router proberen?
Heb ik al geprobeerd.
Ik heb alleen een Thomson modem geen routers etc er tussen.
Kanaal 3, 11, 7 al gehad bij allen het zelfde probleem.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:09:
Hoe kan ik er achter komen op welke kanaal mijn koptelefoon zit?
Met een frequentiemeter zoiets dus.
Maar dat lost je probleem niet op, aangezien je de frequentie van de koptelefoon niet kunt veranderen.
Een oplossing zou kunnen zijn om over te stappen op 5Ghz netwerkapparatuur :)

My favorite programming language is solder.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43

Reptile209

- gers -

Probeer eens wat te schuiven in de locatie van de zender van je koptelefoon en/of van je wireless. Misschien is er een opstelling te vinden waarin de storing weg/minimaal is. Eventueel kijken naar de signaalsterkte met Netstumbler oid.

Zo scherp als een voetbal!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

das inderdaad een groot probleem :S .
Ik zou je aanraden een bluetooth koptelefoon aan te schaffen, aangezien deze aangepast zijn om in combinatie met wifi netwerken te gebruiken.

Je modem vervangen gaat echt niet helpen aangezien die draadloos allemaal gestandaardiseerd zijn binnen 2,4 -2,5 GHz

en ik heb het net even opgezocht, je sennheiser koptelefoon zit binnen diezelfde frequentieband: bron

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij stoort die koptelefoon op het hele 802.11b frequentiegebied:
SENNHEISER RS170 DIGITAL WIRELESS HEADPHONE
RS170 Specs

* Modulation: MSK Digital
* Carrier frequencies: 2.4 – 2.48 GHz
802.11b zit in 2.41 tot 2.46 MHz.

Niets aan te doen dus

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

headset 2.4 – 2.48 GHz

exact de wifi band
http://www.moonblinkwifi.com/2point4freq.cfm
Afbeeldingslocatie: http://www.moonblinkwifi.com/misc_images/80211-frequency-channel-map.JPG

eerst even je wifi op kanaal 1 of 13 zetten, en dan je koptelefoon zender maar in de 2 uiterste zendfrequenties zetten en kijken wat er beter werkt

het beste zoek je het natuurlijk uit met een spectrum analyser en niet met een frequentieteller
hier een goedkope optie http://www.metageek.net/products

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 08-08-2010 21:03 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er niet best uit allemaal :(
Het gekke is dat sinds ik de Thomson modem heb het probleem er is,
daarvoor had ik een livebox en geen problemen met de koptelefoon.

Ik heb niet super veel verstand van wireless apparatuur dus frequentiemeters etc kopen is voor mij geen optie ^^
Mocht er iemand zijn die toevallig een simpele oplossing weet (als die er is ^^) hoor ik die graag.

Weet nu in ieder geval waar het aan ligt.
thnx voor de reacties!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:20:
Het ziet er niet best uit allemaal :(
Het gekke is dat sinds ik de Thomson modem heb het probleem er is,
daarvoor had ik een livebox en geen problemen met de koptelefoon.
[...]
Reptile209 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:49:
Probeer eens wat te schuiven in de locatie van de zender van je koptelefoon en/of van je wireless. Misschien is er een opstelling te vinden waarin de storing weg/minimaal is. Eventueel kijken naar de signaalsterkte met Netstumbler oid.
Je andere modem had een andere antenne, misschien een iets ander vermogen. Dus is het slim om eens te gaan schuiven met beide apparaten en te kijken of er een werkende combinatie te vinden is.

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik ben bang dat het er op neer komt dat je ofwel koptelefoon, ofwel je draadloos netwerk moet vervangen, ofwel accepteren dat je ze niet tegelijk kan gebruiken.
Als je het wireless netwerk upgrade naar 802.11n, is er een goede kans dat het probleem is opgelost, want die kan ook de 5GHz band gebruiken.
Het wordt dan wel een kostbare upgrade, want je zult een n- Access point of router moeten aanschaffen en n-wireless kaart(en) voor je PC('s)

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:54:
[...]

[...]

Je andere modem had een andere antenne, misschien een iets ander vermogen. Dus is het slim om eens te gaan schuiven met beide apparaten en te kijken of er een werkende combinatie te vinden is.
Thnx voor je reactie!
Helaas, bij mijn internetprovider is de livebox ontoegankelijk gemaakt voor telefonie, de telefonie zit gekoppeld aan het mac adres van de modem dus ben gedwongen de nieuwe Thomson modem te gebruiken. :(

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:50:
[...]
Thnx voor je reactie!
Helaas, bij mijn internetprovider is de livebox ontoegankelijk gemaakt voor telefonie, de telefonie zit gekoppeld aan het mac adres van de modem dus ben gedwongen de nieuwe Thomson modem te gebruiken. :(
Misschien zeg ik het onduidelijk. Blijf vooral je nieuwe Thomson gebruiken. Probeer eens of het helpt om de apparaten een metertje naar links of naar rechts te zetten. Schuif daar eens wat mee, dat kan soms wonderen doen voor je ontvangst.

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:56:
Ik ben bang dat het er op neer komt dat je ofwel koptelefoon, ofwel je draadloos netwerk moet vervangen, ofwel accepteren dat je ze niet tegelijk kan gebruiken.
Als je het wireless netwerk upgrade naar 802.11n, is er een goede kans dat het probleem is opgelost, want die kan ook de 5GHz band gebruiken.
Het wordt dan wel een kostbare upgrade, want je zult een n- Access point of router moeten aanschaffen en n-wireless kaart(en) voor je PC('s)
Bedankt voor je reactie.
Ik zit helaas nog 2 jaar vast aan me internet provider 8)7
Ik heb een 20Mbit verbinding ik weet niet of 5g dan wel werkt iig de snelheid niet.
De koptelefoon is onvervangbaar ( qua kwaliteit ) O-)
Ik zal er dus maar mee moeten leven :'(

Vind het wel vreemd dat ze een koptelefoon zelfde frequentie geven als internet modems.
Of is dit niet vreemd? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:52:
[...]

Misschien zeg ik het onduidelijk. Blijf vooral je nieuwe Thomson gebruiken. Probeer eens of het helpt om de apparaten een metertje naar links of naar rechts te zetten. Schuif daar eens wat mee, dat kan soms wonderen doen voor je ontvangst.
Ah op zo'n manier, de modem staat beneden en mijn draadloze koptelefoon boven.
Nu vraag ik mij af stoort de koptelefoon dan direct op de modem of ook mogelijk via de dongle in mijn pc.
(als dat kan) 8)7 :D

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Je kan eens kijken of je de dongel in een andere USB-poort kunt steken (voorkant/achterkant kast) of in een USB-hub op je buro bijvoorbeeld. Ook al staat 'ie op een andere etage, schuif je modem eens een stuk opzij. Schuif de zender van je koptelefoon eens een meter naar links of naar rechts.
Succes ;).

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ah ok als je thompson modem permanent nodig is kan je altijd eens kijken of er geen Lan poort uitkomt, sluit daar dan een router of wireless AP op aan met 802.11n ;)

Je kan natuurlijk ook Lan over netstroom aanschaffen hoewel ik het zelf niet aanraad.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1