Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB naar Seriëel converter compatible met Cisco AIR devices?

Pagina: 1
Acties:

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:58
Ik ben op zoek naar een USB naar Seriëeel converter die compatible is met Cisco AIR devices en WLC's (Wireless LAN Controllers).

Ik heb nu een Conceptronic CCSERU en die werkt wel met Cisco Switches en Routers (ook de Break functie), maar dus niet met Cisco AIR (AP's) en WLC's. Bij de AIR en WLC devices zie ik helemaal niks, ook niet na meerdere keren op enter drukken. Als ik een laptop met ingebouwde seriëele poort gebruik dan werkt het wel.

De chip in de CCSERU is een PL-2303HX en de drivers die ik gebruik zijn die van Prolific zelf (met Windows XP is dat geen probleem). Welke drivers ik gebruik maakt niet uit. Onder Windows 7 werken de Prolific drivers niet (foutcode 10) en dan moet ik de Conceptronic drivers voor Vista gebruiken. Maar ook dan werkt het niet met de AIR en WLC devices.

Heeft iemand goede ervaringen met genoemde devices en een USB naar Seriëeel converter? Zo ja, welke gebruik je dan en waar is die te koop?

Gezien het feit dat seriële poorten steeds schaarser worden op laptops is dit wel interessant om te weten welke wel en welke niet werken met deze apparatuur lijkt me.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen ervaring maar random zoekactie bij cisco levert dit op https://learningnetwork.cisco.com/thread/6258

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 08-08-2010 19:45 ]

Iperf

• alm
fish schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:44:
geen ervaring maar random zoekactie bij cisco levert dit op https://learningnetwork.cisco.com/thread/6258
Daar staat helaas niets over wat nu wel of niet werkt. Volgens die berichten zou Prolific altijd moeten werken als ik het zo lees, maar dat is niet zo als ik zelf ervaren heb.

Ik heb al veel zitten zoeken en vond nou nooit het verlossende antwoord want het moet ook wel aan te schaffen zijn hier in NL.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou gewoon blijven zoeken naar 1 met een FDTI chipset, die zijn schaars maar werken vaak veel beter dan prolific.
Ik kan je iig met 95% zekerheid zeggen dat DealExtreme er geen heeft. Ik heb er zelf 1 die bij een hp laptop zat. Werkt echt met alles perfect.

• alm

• alm
Niemand anders met ervaringen met Cisco's en USB 2 Serial adapters?

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:47
Ik heb deze al enige tijd te koop staan en kan je zeggen dat het met alles werkt. (smartboards, pix, switches, aironet AP's noem maar op!)

link: V&A aangeboden: USB to RS232 Converter (DB9)

• alm
Pinooo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 07:14:
Ik heb deze al enige tijd te koop staan en kan je zeggen dat het met alles werkt. (smartboards, pix, switches, aironet AP's noem maar op!)

link: V&A aangeboden: USB to RS232 Converter (DB9)
Die kan niet meer gevonden worden. Heb je een werkende link?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb hier een keyspan converter liggen.. die werkt zover "ik" weet ook overal gewoon mee..

mag ook wel voor een convertjertje van 60 USD!

404 Signature not found

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:47
alm schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:24:
[...]

Die kan niet meer gevonden worden. Heb je een werkende link?
Hij was vervallen blijkbaar...

nieuwe link: V&A aangeboden: USB to RS232 Converter (DB9)

• alm
Welke USB to Serial chip zit daar in?

• alm
SMSfreakie schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:08:
ik heb hier een keyspan converter liggen.. die werkt zover "ik" weet ook overal gewoon mee..

mag ook wel voor een convertjertje van 60 USD!
Die zijn wel stevig aan de prijs, maar vziw kom je die meer in de US tegen dan hier in Nederland?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
alm schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:51:
[...]

Die zijn wel stevig aan de prijs, maar vziw kom je die meer in de US tegen dan hier in Nederland?
k heb hem via via gekregen.. maar goed als t werkt :-)

404 Signature not found

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb ook zon prolific, werkt prima voor je rs232 switch benodigheden.

• alm
analog_ schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:13:
Ik heb ook zon prolific, werkt prima voor je rs232 switch benodigheden.
Voor de Cisco switches werkt het inderdaad prima, maar met Cisco AIR en WLC devices weer helemaal niet. Maar het kan ook zijn dat het niet zozeer aan Prolific ligt, maar aan het ontwerp van de USB naar Serieel adapter. Dan is een bepaalde chip ook weer geen garantie dat het werkt. Maakt het er allemaal niet makkelijker op. Helaas is die Digitus met FTDI chip bij Conrad sinds maandag 6 euro duurder geworden (9,99 naar 15,99). Valt op zich misschien nog wel mee, maar toch 60% verhoging van de prijs. :(

[ Voor 0% gewijzigd door alm op 23-08-2010 10:09 . Reden: Getallen waren onjuist ]

• alm
Ik heb nu sinds kort de Digitus DA-70156 met FTDI FT232RL chip en kan melden dat deze functioneert met zowel de Cisco AIR en WLC devices. En daarnaast ook met Cisco switches uiteraard. De CTRL+Break functie deed het ook op een Cisco 800 series router, kwam netjes in het Rommon menu terecht. :)

De converter wordt zonder problemen herkend door zowel Windows XP als Windows 7, hoefde zelfs geeneens de drivers te installeren, die werden netjes gedownload vanaf de Microsoft site (zijn WHQL certified en dezelfde als die gedownload kunnen worden bij FTDI vandaan). Enige is dat je even de COM poort moet opzoeken en eventueel instellen op een ander nummer.
Pagina: 1