Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo,

Ooit een keer gewerkt met open passwords in word en excel (office 2000).
Natuurlijk vergeten wat de passwords zijn.

Oplossingen geprobeerd:
1) Programma kopen, demo-versie blijkt goed te werken, maar is 60 dollar, voordat ik dat doe:
2) oude verise van openoffice (1.1.15) geprobeerd of die het zonder meer opent, dit is helaas niet zo.
3) kan niks anders bedenken.
Wie heeft suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147180

Volgens mij is er met wat googlen heus wel niet-ondersteunde software te downloaden waarmee je passwords kunt kraken.
Voor de toekomst: een password kiezen dat je niet kunt vergeten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

[...]
Voor de toekomst: een password kiezen dat je niet kunt vergeten? :P
Tja, en dan zeggen ze nog steeds dat je lange, complexe wachtwoorden moet hebben die je elke maand moet wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tyrian op 09-08-2010 08:40 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
guaword werkt tot tot 4 letters/cijfers.

verder niks, demo versies van betaalde software werken goed maar laten alleen deel van de file zien.
dan maar een licentie aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Misschien ben je ze niet vergeten maar heb je ze gemaakt terwijl capslock aanstond terwijl je dat normaal nooit doet. Dus ik zou je voor-de-hand-liggende-password proberen met capslock aan. Als je altijd met een hoofdletter begint wel met een kleine letter beginnen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Nee, lukt ook niet, ik weet het password gewoon niet meer. :?
Er is een programma dat het password weghaalt, dat kan wel ($$) |:(
Met brute force programma lukt ook niet. :(

[ Voor 3% gewijzigd door jayjey op 10-08-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147180

Als het document echt zo belangrijk voor je is, zou ik die $60 gewoon aftikken. Zo niet, moet je de inhoud maar als verloren beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Plaats het bestand anders even online... :Y)

Werkt http://www.recover-lost-passwords.com/ of http://www.freewordexcelpassword.com/ ? Word/excel 2000 wachtwoorden bieden in ieder geval geen enkele echte bescherming, hooguit tegen mensen die per ongeluk iets doen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 22:03
60$ voor een bestand dat dusdanig belangrijk is, kan nooit het probleem zijn. Voor Particulier gebruik kan dit natuurlijk net iets anders zijn.

Hier nog een mogelijke oplossing voor excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Pedorus,

http://www.recover-lost-passwords.com/ werkt prima maar de demo versie doet alleen het eerste stukje van de files. Dit pakket kost wel 90 dollar. :-(

http://www.freewordexcelpassword.com/ had ik al geprobeerd maar het lukt me niet hiermee, dit is gewoon trial and error methode denk ik. :?

[ Voor 5% gewijzigd door jayjey op 16-08-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Henkje.doc,

Dit had ik ook al gevonden maar je moet daarvoor het excelbestand wel eerst kunnen openen (en dat kan ik niet!). Waarom je dan alsnog dit nodig hebt weet ik eigenlijk niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat er meer 'beveiligingen' mogelijk zijn dan helemaal niet kunnen openen.

Het moge ondertussen duidelijk zijn: koop of besluit dat hat het geld niet waard is. En bewaar in het vervolg ergens (veilig!) je passwords ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ja, dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
60$ is geen probleem, maar dat is maar voor twee files! Je moet wel decryption credits bijkopen voor elke file waarvan je het "Open File Pasword" daarna nog wilt verwijderen. Ongeveer 10 dollar/file.

Dat heb ik net gedaan (www.rixler.com, Office Password Recovery Toolbox).
Word files, geen problemen, die zijn allemaal weer open. :)

Excel files lukte ook, op 1 Excel file na waarvan de encryption key door het programma NIET gevonden kan worden?! :-(

Zul je net weer zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ik weet dat dit een wat oudere post is. Maar ik zocht ook een oplossing voor dit probleem. Aangezien ik hem nu gevonden heb wil ik hem toch graag met de rest delen.

Bij een .xls of .ods werkblad waarbij de cellen en het blad beveiligd zijn met een wachtwoord kan dit opgeheven worden door het blad op te slaan als een .ods
Het zou kunnen dat hierdoor gegevens verloren gaan maar het grootste deel blijft werken.

Hierna is de file (het archief) te openen met bijvoorbeeld 7-zip (of Zip door er .zip achter te zetten)
In dit archief staan een bestand dat content.xml heet.

Zoek hierin naar table:protection-key="
Kijk wat tussen de twee quotes staat en vervang vervolgens alle table:protection-key="Ditstonderachter" door table:protection-key=""

Sla deze file op, op dezelfde lokatie met zelfde naam.

Verwijder eventueel de .zip zodat het bestand weer eindigd op .ods

Nu is het bestand opnieuw te openen. En het wachtwoord van de cellen is nu leeg.

De waarde achter protection-key zal waarschijnlijk de sha1 waarde zijn van je wachtwoord. Aangezien dit wordt beweert in de waarde erachter.

Dit is getest met een .xls en een .ods bestand en LibreOffice3.3.0
Het ligt echter in lijn der verwachting dat deze methode voorlopig nog zal werken aangezien het een standaard is die uitgewisseld moet kunnen worden tussen de verschillende office pakketen.

Alleen het beveiligen van het hele werkblad tegen openen zal echte bescherming bieden aangezien de formules e.d. moeten blijven werken en het programma zelf dus altijd toegang zal moeten hebben tot de inhoud van de cellen.

👑

Pagina: 1