Toon posts:

Beam me up Scotty...

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gefacineerd door het topic over Quantum computers zat ik ergens wat te lezen en stuitte op de theoretische mogelijkheden van teleporting en daarmee op de volgende vraag. 'Wat is nou je eigen Ik?'. Wat maakt het nou dat jij het bent?

Stel we gaan door met de ontwikkeling van die techniek en we zijn over tig jaar in staat om in een machine te stappen die je tot op het kleinst mogelijke deeltje analyseert. Deze blauwdruk zenden we vervolgens naar de andere kant van de wereld en daar wordt je weer opgebouwd uit een 1 of andere materie.
Da's toch teleporting?
Lijkt me wel handig om allerlei goederen te versturen maar zodra ik zelf in zo'n apparaat stap heb ik toch een probleem. Ik ben tenslotte een kopie van mezelf. M'n orgineel is misschien vernietigd of gerecycled (voor de terugreis?) ofzo. Ik zou er (denk ik) geen probleem mee hebben als ik ervan uitga dat m'n emoties, gevoel ziel(?) etc. ook netjes mee overgekomen zijn maar toch... IK ben het niet.
Ik stap dus in de teleport met de wetenschap dat ik een minuut later niet meer besta en dat een kopie van mij verder gaat. Maar aan de andere kant... als het gewoon een 100% perfecte kopie is zou het weer niet uit mogen maken.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 00:57 schreef MarcoTC het volgende:
Gefacineerd door het topic over Quantum computers zat ik ergens wat te lezen en stuitte op de theoretische mogelijkheden van teleporting en daarmee op de volgende vraag. 'Wat is nou je eigen Ik?'. Wat maakt het nou dat jij het bent?

Stel we gaan door met de ontwikkeling van die techniek en we zijn over tig jaar in staat om in een machine te stappen die je tot op het kleinst mogelijke deeltje analyseert. Deze blauwdruk zenden we vervolgens naar de andere kant van de wereld en daar wordt je weer opgebouwd uit een 1 of andere materie.
Da's toch teleporting?
Lijkt me wel handig om allerlei goederen te versturen maar zodra ik zelf in zo'n apparaat stap heb ik toch een probleem. Ik ben tenslotte een kopie van mezelf. M'n orgineel is misschien vernietigd of gerecycled (voor de terugreis?) ofzo. Ik zou er (denk ik) geen probleem mee hebben als ik ervan uitga dat m'n emoties, gevoel ziel(?) etc. ook netjes mee overgekomen zijn maar toch... IK ben het niet.
Ik stap dus in de teleport met de wetenschap dat ik een minuut later niet meer besta en dat een kopie van mij verder gaat. Maar aan de andere kant... als het gewoon een 100% perfecte kopie is zou het weer niet uit mogen maken.
Wat jij bedoelt is klonen. Maar bij teleporten wordt toch alles overgestraald??

Daarnaast heb ik het vermoeden dat je gelooft in een ziel..maar dat wordt ook gewoon overgezet hoor (=chemicalien).

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:06

Lordy79

Vastberaden

Stephen King heeft hier een mooi verhaaltje over geschreven.

In het kort ging het erom dat iemand zo'n apparaat had uitgevonden. Het probleem was alleen dat de muizen die hij er doorheen poortte, ziek werden en na 10 sec stierven.

Later probeerde hij het met muizen die hij verdoofd had en dat ging wel goed.

Het bleek dat als je iets levends er doorheen poortte dat bij bewustzijn was, die persoon voor zijn gevoel oneindig lang in het 'niets' verbleef en stapelgek uit de machine kwam en ten gevolge hiervan binnen een paar seconden overleed.

Dit is niet echt een reaktie op je vraag, maar je verhaal deed me eraan denken...

Ik vind het zelf een eng idee. Als je kunt teleporten, kun je denk ik ook dupliceren. En dat zie ik niet zitten..

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Daarnaast heb ik het vermoeden dat je gelooft in een ziel..maar dat wordt ook gewoon overgezet hoor (=chemicalien).
Dat het puur chemicalien zijn is net zo'n geloof als het geloof dat er een ziel is.

Verwijderd

Bekijk het eens zo: Stel dat je elk elematair deeltje een voor een zou kunnen vervangen? Wanneer ben je niet meer jezelf? Of blijf je gewoon jezelf en kun je al je materie uitwisselen?

En wanneer je een kopie van jezelf maakt wordt je echte bewustzijn dan wel overgezet of begint er een nieuw bewustzijn gelijk aan het jouwe?

En wanneer dat bewustzijn wel overgezet zou kunnen worden dan zou je het ook via kopies moeten kunnen vermenigvuldigen! Iets wat mij onmogelijk lijkt want dan zou er zoiets als een collectief bewustzijn tot stand komen.

Geen telepoorten dus...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05-2025

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

oeh dit is een interessant filosofisch vraagstuk waarmee ik mezelf enorm bang heb gemaakt. Het geeft mij als ik er te diep over nadenk namelijk net zo'n angst als de dood, maar dat terzijde dit is wat ik denk.

Op het moment dat ik (a) in de machine stap en wij a en b er weer uitstappen zijn wij een ondeelbaar moment identiek. Maar op het moment dat we naar elkaar kijken zien we iets anders (andere achtergrond, andere muur oid.) Op dat moment zijn we dus ook twee verschillende individuen.

Dit gedachten expiriment leid tot de conclusie dat je dus ieder moment iemand anders bent opgebouwd van de som van je totale zintuigelijke input in de tijd. Omdat je nooit de kans krijgt per tijdseenheid twee verschillende dingen te doen maakt dat gelukkig niet uit, want onze tijd loopt netjes lineair.

Het betekend wel dat ik gister toen ik in de kroeg zat te zuipen ik iemand anders was dan degene die vandaag zit te tikken.

En als ik mijzelf oplaad in een computer en die gene is excact mij wat defineerd mij dan als mij? Als het de omgevind is zijn we snel klaar. Het is niet eens zo onwaarschijnlijk dat we (zij het virtueel) mogelijk is iemand anders volledig te overtuigen van het feit dat iemand iemand anders is. Maar we zijn het dan allemaal over het feit eens dat dat dus NIET zo is. Maar idd, wat nou als ik gekloont wordt? dan is diegene iemand anders.
dat betekend dus dat ik alleen maar "besta" per ondeelbaar moment in de tijd.

dat ik al ontelbaar keer gestorven ben eigenlijk. En dat ik nu sterf, en nu, en nu, en nu weer...

Ray Kurzweil heeft onder andere daar een mooi boek over geschreven: the age of spiritual machines

Stoer; Marduq

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ach, dit is natuurlijk weer de kwestie is er een ziel of niet?

Je blijft natuurlijk jezelf...

Voor de mensen die in een ziel geloven, deze staat dan zogenaamd afgesteld op je lichaam, en misschien homed ie hem dan wel gelijk naar de plek waar je opgebouwd wordt.

Ik denk gewoon dat het kan... alleen zal elk elektron, dus lading, hetzelfde moeten blijven zodat je denkproces hetzelfde is als wanneer je erin ging.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Voor de mensen die in een ziel geloven, deze staat dan zogenaamd afgesteld op je lichaam, en misschien homed ie hem dan wel gelijk naar de plek waar je opgebouwd wordt.
Jep.. MISSCHIEN wel... maar we krijgen een probleem als we over KOPIEREN gaan praten. En als teleporten zou kunnen, kan kopieren denk ik ook.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 01:38 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Ach, dit is natuurlijk weer de kwestie is er een ziel of niet?

Je blijft natuurlijk jezelf...

Ik denk gewoon dat het kan... alleen zal elk elektron, dus lading, hetzelfde moeten blijven zodat je denkproces hetzelfde is als wanneer je erin ging.
Wanneer je iemand dus perfect kon kopieeren dan zouden er opeens 2 zijn, die alle twee het gevoel hebben het origineel te zijn. Ze zullen iedere zichzelf als origineel aanwijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 01:54 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

Wanneer je iemand dus perfect kon kopieeren dan zouden er opeens 2 zijn, die alle twee het gevoel hebben het origineel te zijn. Ze zullen iedere zichzelf als origineel aanwijzen.
precies.
Volgens mij heb je het kopieerproces nodig als je wilt teleporten want anders moet de materie van het orgineel door de lucht. Er zou dus een vertaalslag tussen punt A en B nodig zijn.
Ik ga dus uit van een 100% exacte kopie (inclusief huidge staat van electronen etc.) dus:
- blauwdruk maken van orgineel
- blauwdruk naar punt B zenden
- orgineel vernietigen
- creeren kopie vanaf blauwdruk
..ben ik dan dood?
Indien ja, wat maakt IK dan ik?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 01:23 schreef XangadiX het volgende:

Op het moment dat ik (a) in de machine stap en wij a en b er weer uitstappen zijn wij een ondeelbaar moment identiek. Maar op het moment dat we naar elkaar kijken zien we iets anders (andere achtergrond, andere muur oid.) Op dat moment zijn we dus ook twee verschillende individuen.

[...]
na een tijdje turen heb ik hoofdpijn over dat 'zijn wij een ondeelbaar moment identiek'. :)
Je hebt gelijk.. alleen schiet ik in een loop als ik er teveel over na ga denken. Ik zou willen dat ik me eens een voorstelling kon maken van iets dat oneindig deelbaar is. Alles zou zo veel duidelijker (niet makkelijker) zijn als dingen niet parallel liepen en we de tijd zouden kunnen opdelen in een kleinste eenheid.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Alles zou zo veel duidelijker (niet makkelijker) zijn als dingen niet parallel liepen en we de tijd zouden kunnen opdelen in een kleinste eenheid.
Ik denk dat de tijd wel ondeelbaar is.

[hardop denk modus]
Tijdsverloop staat in verband met snelheid. Dus bij een bepaalde snelheid staat de tijd stil. De lichtsnelheid???
[/hardop denk modus]

Verwijderd

Het maakt toch niet uit uit welke atomen je bent opgebouwd? Waar het om gaat is de configuratie van je atomen. Dus type (aantal neutronen, protonen en electronen), plaats en snelheid. Als je dat exact kopieert dan is die kopie exact gelijk aan het origineel en kun je eigenlijk ook niet meer zeggen wie de kopie is en wie het origineel. Natuurkundig lijkt het me niet echt een probleem (behalve dan dat het meten van exacte snelheid EN positie een probleem kan zijn), maar ethisch lijkt het me dat we dit soort technieken beter niet kunnen ontwikkelen. Iedereen is uniek en wil dit ook graag blijven (ik wel tenminste).

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Hybridz :

Voor jouw en mij is het ook niet echt een probleem, maar wel voor mensen die in een ziel geloven...

Ik vraag me al zo vaak af waarom ze bv Data uit startrek niet een aantal keer in de buffer laten staan en kopieeren... super handig toch?

Maar nu ik erover nadenk, eigenlijk teleporteren we al wat !!!!!

Namelijk data... !!!!

We slaan alles op onze HD en dit gebeurd op dezelfde manier als ergens anders, alleen is de plek anders...

Ik denk dat we moeten beginnen met het teleporteren/kopieren van simpele verbindingen die een computer kan namaken... en hieruit verder gaan ontwikkelen... uiteindelijk komen we wel zo ver dat het ook met iets levends kan, een virus ofzo... (voor de mensen die een virus als levend beschouwen :P )
Ik denk dat atomen wel zal lukken, maar elektronen wordt echt een probleem (alhoewel atomen alleen al super moeilijk is :P)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Omdat Data "geclassificeerd" is als uniek levend wezen (artificieel) dat, net zoals mensen schijnt het, meer is dan de som van zijn onderdelen (met "onderdelen" bedoel ik in dit geval alle (sub-)atomaire deeltjes... een "ziel" is toch iets dat zich op een hoger "niveau" bevindt, iets dat (nog?) niet wetenschappelijk te beschrijven valt).

Dit is meer een kwestie van spiritualiteit, hoe kopieer je iets dat er niet is (wel is, maar niet tastbaar/grijpbaar/etc)?

[edit]
In weze omvat teleportation/transportation ook niet het versturen van de atomen e.d. zelf, maar alleen het zenden van informatie over die deeltjes... maar evengoed blijft dan de vraag hoe je informatie verstuurt over iets waar geen informatie over te verkrijgen is.
[/edit

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 13:52 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Ik vraag me al zo vaak af waarom ze bv Data uit startrek niet een aantal keer in de buffer laten staan en kopieeren... super handig toch?
Bij het lezen van de informatie van het te teleporteren object wordt het gelijktijdig vernietigd. Daarom kunnen ze geen kopieën maken.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 13:03 schreef hybridz het volgende:
Natuurkundig lijkt het me niet echt een probleem (behalve dan dat het meten van exacte snelheid EN positie een probleem kan zijn).
Dat laatste is een groot probleem, omdat je volgens het onzekerheidsprincipe van Heisenberg niet de snelheid en positie gelijktijdig heel nauwkeurig kan weten. In Star Trek hebben ze hiervoor heisenberg compensatoren. Maar ze leggen niet uit hoe ze werken.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op maandag 12 maart 2001 15:07 schreef wieikke het volgende:

[..]

Dat laatste is een groot probleem, omdat je volgens het onzekerheidsprincipe van Heisenberg niet de snelheid en positie gelijktijdig heel nauwkeurig kan weten. In Star Trek hebben ze hiervoor heisenberg compensatoren. Maar ze leggen niet uit hoe ze werken.
Ojawel, ik kan me herinneren dat Rick Berman ofzow een keer zei dat ze heel goed werkten. ;)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Defspace
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Iemand wel eens gehoord van het onzekerheidsprincipe ? ;)
edit:

Shit, wieikke dus wel :)

Een machine zal nooit in staat zijn van alle deeltjes in jouw lichaam (tegelijk) de preciese snelheid en locatie weten te bepalen.

Dus geen teleporten op deze manier.

Wat ik eerder denk is dat er gewoon een hologram van jouw zich gaat verplaatsen door het dagelijks leven en dat jij lekker thuis op je hometrainer zit :). Deze hologram is jouw ogen, en deze kan wel worden ge-teleport..

Dat lijkt me eerder.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 16:08 schreef Defspace het volgende:
Iemand wel eens gehoord van het onzekerheidsprincipe ? ;)
edit:

Shit, wieikke dus wel :)

Een machine zal nooit in staat zijn van alle deeltjes in jouw lichaam (tegelijk) de preciese snelheid en locatie weten te bepalen.

Dus geen teleporten op deze manier.

Wat ik eerder denk is dat er gewoon een hologram van jouw zich gaat verplaatsen door het dagelijks leven en dat jij lekker thuis op je hometrainer zit :). Deze hologram is jouw ogen, en deze kan wel worden ge-teleport..

Dat lijkt me eerder.
Dit is inderdaad veel waarschijnlijker.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 15:04 schreef wieikke het volgende:

[..]

Bij het lezen van de informatie van het te teleporteren object wordt het gelijktijdig vernietigd. Daarom kunnen ze geen kopieën maken.
Maar het patroon dat in de buffer is opgeslagen kunnen ze nog wel een keer materialiseren. Misschien wordt het origineel dan vernietigd, maar je kan wel net zo veel kopieen maken als je wil. Dat het origineel vernietigd wordt is geen probleem als de kopie exact gelijk is.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50
Hmm, ik zal ook maar eens reageren in dit forum.

Ik heb hier vaak over nagedacht, en mijn conclusie is dat bij het beamen in Star Trek het origineel verloren gaat en een kopie voortleeft, elke keer weer.
Je zegt het zelf al, het is een kopie. Dat betekent dus dat ik, de persoon die dit schrijft, dan niet meer bestaat, maar een kopie. Dus om nou te zeggen dat het niet uit zou mogen maken... Ík ben dan dood, en een (weliswaar perfecte) kloon van mij leeft voort. Nee, daar kan ik geen vrede mee hebben!

edit:
Typo

omniscale.nl

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

[schijtmode op heisenberg]
Iemand wel eens gehoord van het onzekerheidsprincipe ?
edit:

Shit, wieikke dus wel

bah bah bah... :P
Onze hedendaagse technieken beinvloeden de deeltjes ja... dat komt omdat we eigenlijk met TE grote deeltjes het meten...
Maar stel je voor dat misschien als superstring waarheid blijkt te zijn, we het hiermee kunnen meten ZONDER die zooi te veranderen... ?!

En we kunnen altijd nog kijken op wat voor manier we iets beinvloeden (met het gevolg kunnen we de oorzaak berekenen)...

Die bull-shit van een schijn-stadium en dat ie na meting pas 1 kant kiest daar trap ik dus echt niet in... dan vervalt dat deeltje zogenaamd in 1 staat... Deze staat is dan toch wel te meten toch? maar dan beinvloed je het ook weer MAAR dan was het deeltje niet in een schijnstaat, want we hebben hem net uit de doos getoverd !!!! (en zo kan ik er nog wel wat verzinnen)

En idd, tuurlijk bedoel ik de buffer !!!!
Hop, we maken 10 Data's... het enige waarom ze het niet doen is omdat de serie dan niet leuk meer zou zijn... van Riker zijn wel eens per ongeluk 2 exemplaren gemaakt btw :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 22:49 schreef VincentB het volgende:

[..]
kopie. Dus om nou te zeggen dat het niet uit zou mogen maken... Ík ben dan dood, en een (weliswaar perfecte) kloon van mij leeft voort. Nee, daar kan ik geen vrede mee hebben!
dat begrijp ik en zo kwam ik dus ook op m'n oorspronkelijke vraag...
'Wat is nou je eigen Ik?'. Wat maakt het nou dat jij het bent?

Als het zo'n perfecte kopie is (en we gaan er vanuit dat er zoiets als een ziel bestaat) gaat m'n ziel dan in de kopie verder of is dat een nieuwe ziel?
Het lijkt me inderdaad een bizar idee maar aan de andere kant ook weer niet. Ik weet niet of ik er problemen mee zou hebben. Ben ik morgenochtend zowieso nog steeds dezelfde als vandaag?

Andersom dan...
Ben ik dezelfde persoon als gisteren? Of een jaar geleden? We nemen voor het gemak aan van wel maar m'n gemoedstoestant is anders, ik voel me anders, denk anders over bepaalde dingen en m'n chemische samenstelling is ook niet meer 1 op 1 gelijk aan dat van gisteren.
Volgens mij veranderen we iedere dag.
Als die nieuwe kopie een 100% kopie is (zelfde karakter, herinneringen, eigenschappen, nukken, weetikveel) dan ga ik toch gewoon verder?
Dus wat blijft er nou achter. Wat is het nou dat ik, Ik maakt.

Verwijderd

Confuzer, hoe verklaar jij het dat een foton met zichzelf kan interfereren?

Je kent toch wel dat experiment met een scherm met 2 gaatjes er in. Als je dan licht door die gaatjes laat schijnen verschijnt er op het scherm daarachter een interferentie-patroon. Maar het leuke is dat als de fotons er 1 voor 1 door stuurt dat er dan ook een interferentie-patroon ontstaat. Dit kan alleen als 1 foton door beide gaatjes tegelijk gaat.

(BTW. Heb ik het goed begrepen of klopt er niks van mijn verhaal? :P)

Verwijderd

Dit is echt een interessant onderwerp! Ik heb me dit al eens vaker afgevraagd...

Als je teleport, maar er gaat iets 'mis' en je wordt gecopieerd. Dan zullen er 2 jij's zijn. De ene zal denken dat het teleporten mislukt is, en de ander dat het wel gelukt is. Wat gebeurt er nou met je als je zo'n mislukt experiment ondergaat? Denk je dat het lukt, of niet? Je kunt maar 1 persoon tegelijk zijn. Heb je een kans van 50% om als de ene persoon en 50% om als de andere persoon verder te leven? Als 1 van hen nu de ander doodt, is dat dan zelfmoord of moord?

Het komt allemaal neer op de vraag:
Wie ben ik?

Volgens mij is wie je bent, volledig plaatsafhankelijk. Zo denkend los je ook het probleem van 'Waarom ben ik 'ik' en niet 'jij'?' op. Dat komt dus doordat jij daar bent en ik hier. Dus jou eigen 'ik' is niet gekoppeld aan een persoon (zoals je gelooft als je in een ziel gelooft), maar aan een plaats en tijd!

Verwijderd

[Oftopic]
Op maandag 12 maart 2001 01:07 schreef Lordy79 het volgende:
Stephen King heeft hier een mooi verhaaltje over geschreven.

In het kort ging het erom dat iemand zo'n apparaat had uitgevonden. Het probleem was alleen dat de muizen die hij er doorheen poortte, ziek werden en na 10 sec stierven.

Later probeerde hij het met muizen die hij verdoofd had en dat ging wel goed.

Het bleek dat als je iets levends er doorheen poortte dat bij bewustzijn was, die persoon voor zijn gevoel oneindig lang in het 'niets' verbleef en stapelgek uit de machine kwam en ten gevolge hiervan binnen een paar seconden overleed.
Weet iemand welk boek dit is????
[/Oftopic]

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 12 maart 2001 00:57 schreef MarcoTC het volgende:

Da's toch teleporting?
Emoties, gevoel, ziel, liefde, smaak... Allemaal chemisch vastgelegd in je lichaam (vooral in je hersenen natuurlijk)... Dus als je dat allemaal letterlijk kopieerd krijg je jezelf terug.
Op maandag 12 maart 2001 01:07 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Dat het puur chemicalien zijn is net zo'n geloof als het geloof dat er een ziel is.
En wie twijfelt daaraan dan? Het is geen geloof, dat is nou eenmaal hoe je hersenen werken... Daar is gewoon onderzoek naar gedaan, zo moeilijk is dat toch niet te bedenken? Je reageert op een bepaalde impuls die je ogen bijvoorbeeld geven, die sturen dat signaal naar je hersenen waar er, afhankelijk van de soort verbindingen enzo op wordt gereageerd met angst of liefde bijvoorbeeld...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50
Als je teleport, maar er gaat iets 'mis' en je wordt gecopieerd. Dan zullen er 2 jij's zijn. De ene zal denken dat het teleporten mislukt is, en de ander dat het wel gelukt is. Wat gebeurt er nou met je als je zo'n mislukt experiment ondergaat? Denk je dat het lukt, of niet? Je kunt maar 1 persoon tegelijk zijn. Heb je een kans van 50% om als de ene persoon en 50% om als de andere persoon verder te leven? Als 1 van hen nu de ander doodt, is dat dan zelfmoord of moord?
Je hebt geen kans van 50%, je bent gewoon absoluut zeker degene die NIET getransporteerd wordt, ofwel: jij bent de persoon die denkt dat het teleporten mislukt is.

Vanaf het moment dat de kopie ontstaan is, verschilt deze van het origineel (omdat deze, zoals iemand hier al eerder zei, dan dus andere dingen ziet). Wanneer je deze persoon dus doodt is dit moord, geen zelfmoord!

omniscale.nl

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Je kent toch wel dat experiment met een scherm met 2 gaatjes er in. Als je dan licht door die gaatjes laat schijnen verschijnt er op het scherm daarachter een interferentie-patroon. Maar het leuke is dat als de fotons er 1 voor 1 door stuurt dat er dan ook een interferentie-patroon ontstaat. Dit kan alleen als 1 foton door beide gaatjes tegelijk gaat.
Leuk leuk, leuk raadsel, maar dit bewijst echt niet dat het foton in 2 staten tegelijk bestaat...

Hoe hebben ze eigenlijk precies 1 foton dan erdoor gestuurd? en hoever zaten die gaatjes van elkaar af?

Een foton wordt toch ook gezien als een goldpakketje? wat golft er dan?!
Kan ie niet op 1 of andere manier opgesplitst zijn in 2 fotonen met elke de helft van de originele kracht?

Ik kan eigenlijk eindeloos doorlullen waarom het ook niet zo zou zijn... ik zie dit niet als bewijs...
Vanaf het moment dat de kopie ontstaan is, verschilt deze van het origineel (omdat deze, zoals iemand hier al eerder zei, dan dus andere dingen ziet). Wanneer je deze persoon dus doodt is dit moord, geen zelfmoord!
Hiermee impliceer je ook indirect dat elk geteleporteerd mens zichzelf niet meer is...

Dit is dus gebeurd bij riker ja, 1 bleef op de planeet achter, de ander kwam gewoon aan.
Is dat nu ook illegaal kopieren...? bestaat er een opyright op de riker-configuratie? :P

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13
Op maandag 12 maart 2001 13:52 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Ik denk dat atomen wel zal lukken, maar elektronen wordt echt een probleem (alhoewel atomen alleen al super moeilijk is :P)
Je moet niet vergeten dat Atomen uit de volgende deeltjes bestaan: Protonen, Neutronen en Electronen

Dus als je Atomen zal teleporteren, teleporteer je in feite ook de Electronen.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

-=Confuzer=- schreef:
Leuk leuk, leuk raadsel, maar dit bewijst echt niet dat het foton in 2 staten tegelijk bestaat...
Dat is namelijk een ander experiment. In Delft hebben ze al aangetoond dat je kleine quantum-stroomkringen kan maken, waarin de stroom tegelijkertijd links en rechtsom loopt. Ga je meten, dan loopt de stroom linksom of rechtsom.

Ik vind het nogal dom van je dat je hier gaat lopen beweren dat je 'er niet intrapt' dat een deeltje in een superpositie-toestand kan bestaan. Duizenden fysici hebben zich dus jarenlang voor niets over de kat van Schrodinger gebogen? Die superpositie toestand is echt en experimenten zat die dat aantonen.
Hoe hebben ze eigenlijk precies 1 foton dan erdoor gestuurd? en hoever zaten die gaatjes van elkaar af?
Als je er werkelijk geen ene flikker van afweet, moet je je van commentaar onthouden. Vragen stellen mag en dan wil ik het je best uitleggen. Loze beweringen over experimenten waar je geen verstand van hebt zijn gewoon jammer.
Een foton wordt toch ook gezien als een golfpakketje? wat golft er dan?!
Een foton kan als een golfpakketje beschreven worden. Dat betekent niet dat er iets hoeft te golven. Een foton golft in feite ook niet, het elektromagenetische veld golft. Dat veld brengt zijn kracht over via fotonen.
Kan ie niet op 1 of andere manier opgesplitst zijn in 2 fotonen met elke de helft van de originele kracht?
Nee, dat kan niet. Bovendien zou dat het interferentiepatroon niet verklaren.
Hiermee impliceer je ook indirect dat elk geteleporteerd mens zichzelf niet meer is...
Welnee, als atomen iets misplaatst zijn, zal de interactie dat direct na assemblage weer herstellen. Mits de afwijking maar klein is.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Dat zet me wel aan het denken wie nu dit bericht post ik of misschien wel een kopie van mezelf.

Verwijderd

als er een copie word gemaakt dan heet het een cloon machine
maar een teleport machine(laten we even star trek nemem,die pakt de deeltjes(jij dus)vervoert ze en zet ze in de juiste elemaentaire volgorde weer neer,pak maar 2 glazen water en een slangetje,1 glas hoog en de andere laag en met dat slangetje overhevelen,zo is het dus

Verwijderd

miss een beetje stom, maarja, ik ben het ook maar he.....

maar als het kan, dan zou je dus kunnne kopieren, en veranderen. dus het "blauwdruk" nemen en dat veranderen zodat je voor eeuwig kan leven...........
Pagina: 1