Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop wel dat ik in de juiste rubriek ben momenteel, but anyway

Ik heb een Casio EX-Z2 met een micro SD geheugenkaart die niet geformatteerd was toen het erin werd gezet.

Nadat ik een paar foto's had genomen en de camera, en wat software op van de camera had geïnstalleerd en de camera op mijn laptop aansloot vroeg de laptop me enkele beschadigde bestanden te herstellen. Dat deed ik en toen kon ik mijn camera niet meer normaal gebruiken.

De foto`s die ik vandaag had genomen zijn nergens terug te vinden. Nu zegt het dat de kaart fout is als ik een foto wil maken en blijft de camerabeeld vastzitten als ik een video wil maken.

Het is mij wel opgevallen dat de map DCIM waarin de foto`s meestal terechtkomen nog steeds op de geheugenkaart zit maar niet open gemaakt kan worden.
Ook zijn de andere bestanden die al een tijdje op de kaart stonden er nog steeds op.

Graag zou ik wat opheldering hierover willen en als ik hier verkeerd zit, kan iemand me dan zeggen waar ik hoor te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

is heel die sd kaart wel jofel ? heb je hem nieuw gekocht of had je hem nog ergens liggen ? probeer anders recuva om te kijken of je je foto's nog terug kan halen en format daarna je kaart opnieuw zodat het daar niet meer aan zou moeten liggen.

Welkom op het forum trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door BGB4rn op 08-08-2010 19:11 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Formateer de kaart gewoon in je Casio and you're good to go.

En gebruik in het vervolg gewoon een cardreader, is meestal ook sneller dan via de usb van je camera.

Je kan http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec gebruiken om je foto's terug te halen, mocht het niet werken hier een lijst van nog meer recover programma's: http://www.freeware-guide.com/dir/util/datarec.html

Coïtus ergo sum