omdat het programmeren van 8-bit avr microcontrollers mij niet al te goed af gaat, wil ik beginnen met ARM microcontrollers. okee, een ARM programmeren is moeilijker, maar ik wil er een embedded OS op draaien, een linux distro. blijkbaar kan dat met de modellen met meer geheugen. nu ben ik zelf een stuk meer thuis in linux, dus dat moet wel lukken.
nu ben ik dus op zoek naar een mooie, niet al te dure development board.
het eerste waar ik op kwam was de beagleboard.
hartstikke mooi ding, maar wel 150 dollar/113 euro. wat toch iets te duur is, zeker omdat ik niet echt weet wat ik ermee wil doen dus het moet een soort van instapmodel zijn. ik zou er zelf wel graag een stel RS232, min. 1 usb-host poort en een geheugenkaartlezer. video-uitgang & ethernet zijn geen must.
een probleem, ik weet bijna niets van individuele ARM IC's, de typenummers zeggen mij niets en het flash/ram geheugen op het bordje zelf, wat is het minimum voor een kernel + wat packages?
nu ben ik dus op zoek naar een mooie, niet al te dure development board.
het eerste waar ik op kwam was de beagleboard.
hartstikke mooi ding, maar wel 150 dollar/113 euro. wat toch iets te duur is, zeker omdat ik niet echt weet wat ik ermee wil doen dus het moet een soort van instapmodel zijn. ik zou er zelf wel graag een stel RS232, min. 1 usb-host poort en een geheugenkaartlezer. video-uitgang & ethernet zijn geen must.
een probleem, ik weet bijna niets van individuele ARM IC's, de typenummers zeggen mij niets en het flash/ram geheugen op het bordje zelf, wat is het minimum voor een kernel + wat packages?