Even zo snel bekeken zou ik zeggen dat 250watt net aan zou moeten gaan, in totaal blijf je net onder de 200watt in een snelle berekening. maar dan moet je wel zeker zijn van de kwaliteit van de voeding. Je mag er bij een kwalitatieve voeding vanuit gaan dat deze geen moeite mag hebben om continue 80% van het opgegeven vermogen te leveren, bij een zogenaamd b-merk mag je hier al rustig 70% tot 60% van maken. Geen enkele voeding vind het verder lekker om altijd maximaal belast te worden, dat verkort de levensduur ernstig.
Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat je er heel snel toch nog een wat krachtiger videokaartje in wilt hebben want de grafische chip op dit moederbord is heel erg karig. Ik denk zelfs dat deze chip erg veel moeite gaat hebben om goed 1080p materiaal op het scherm te toveren en dat de boel dan nog lekker blijft draaien. Dergelijk kaartje hoeft niet duur te zijn, voor rond de €40,- heb je bijvoorbeeld al een HD4550 of een GT210. (Of een wat duurder moederbord met een betere grafische chip)
Aan de setup te zien mag het echt niet zoveel geld kosten, maar als ik je verder nog 1 advies mag geven, 160GB heb je tegenwoordig al heel snel vol en daar ga je heel rap tekort aan hebben. Een aantal programma's, wat foto's en wat mp3'tjes en je bent er al. Daarnaast gaat de snelheid van de hardschijf ook achteruit als deze vol begint te raken. Die Seagate is ook aardig kostbaar per GB, er zijn zat hd's die 3x minder per GB kosten
Ik wil je dan toch de volgende 2 schijven aanbevelen, voor hetzelfde bedrag als die seagate:
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB
pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD5000AVDS, 500GB
PS. Is voor jou een Atom systeem niet veel interessanter? Als je niet gaat gamen of gaat photoshoppen oid (dat was met de nu gewenste setup ook niet echt aanbevolen) dan heb je daar meer dan genoeg aan. Voor €250 tot €300 heb je al een leuk compleet en zeer compact systeem, plus heel erg zuinig in verbruik en betaalbaar.
pricewatch: Asrock ION 330HT Zwart
pricewatch: Asrock ION 330Pro Zwart
Geef je iets meer uit dan is er ook nog een model met blu-ray en dan heb je een complete Home Theatre PC
Atom bordjes kan je ook los kopen...
http://www.alternate.nl/h...&l2=Intel&l3=Socket+Atom&
[
Voor 18% gewijzigd door
MicGlou op 12-08-2010 22:55
]