Vraagje over de MS-TECH LC-01

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen voor mijn schoonouders en voor de case is mijn oog gevallen op de MS-TECH LC-01.

Nu staat deze op de foto's rechtop, maar ik kan nergens achterhalen of deze kast ook gewoon plat gelegd kan worden. Ik weet dat dat meestal wel het geval is, maar ik wil het toch 100% zeker weten. ;)

Kan iemand hier daar uitsluitsel over geven?

Alvast bedankt!

P.s. Heb overigens MS-TECH zelf ook al gemaild, maar daar heb ik nog niks van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Platleggen kan altijd. Lijkt erop dat hij er zelfs voor gemaakt is op te liggen i.p.v. te staan.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Ik heb een ander vraagje aan jou... :) Je neemt die kast toch niet omdat deze met een voeding wordt geleverd? Niet doen! De kwaliteit van de voedingen in MS-tech kasten zijn ontzettend slecht, soort van C-kwaliteit. Vraag je zelf maar eens af waarom een behuizing incl. voeding hetzelfde kost als alleen een losse kwalitatieve voeding... Ik kan uiteraard te voorbarig zijn, maar als je echt perse deze kast wilt hebben dan zou ik er wel een goede losse voeding bij halen. Dat is belangrijk voor de stabiliteit maar meestal ook voor het geluid, dat soort goedkope voedingen zijn meestal ook wel wat lawaaiig namelijk en niemand houdt volgens mij van een brommend kastje op z'n bureau..

Overigens, als je even googled naar afbeeldingen van de kast, dan vind je ook een aantal side-views van de kast. Als ik het zo bekijk is de kast in principe niet gemaakt om 'plat' te gebruiken, aangezien beide zijkanten van de kast geperforeerd zijn voor de koeling. Daarnaast zie ik ook de mogelijkheid tot het plaatsen van pootjes oid niet zitten. Het zou vast wel kunnen, maar denk dus niet dat het optimaal is voor deze kast. Je zit dan volgens mij ook altijd naar een lelijke zijkant van de kast te kijken, want volgens mij is de 'onderkant' op de afbeelding de 'niet afgewerkte' kant van de behuizing.

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 08-08-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
@MicGlou, nee niet per se vanwege de voeding hoor :)

Voornamelijk vanwege de prijs. Mijn schoonouders willen er niet teveel aan uitgeven, vandaar.
En dit is de goedkoopste en kleinste die ik bij Alternate vond (waar ik de overige onderdelen ook bij elkaar heb gesprokkeld).

Ik zoek dus eigenlijk een mATX kastje inclusief voeding voor niet te veel geld (50 a 60 euro max)

Misschien toch maar 's verder zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Je kunt deze behuizing wel nemen, maar dan met een andere voeding erbij. Als ik jou was zou ik een goedkope Cooler Master pakken en daar een fatsoenlijke voeding in hangen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Idd, De Coolermaster Elite 360 behuizing icm een lichte voeding van hetzelfde merk zoals de extremepower 390 of 400, dan ben je bij alternate afgerond zo'n €75,- kwijt. Dan heb je sowieso een stukje beter spul... Het is iig verstandig om een betere losse voeding te halen als je in die prijsklasse voor een behuizing gaat met een al ingebouwde voeding, ga er maar gerust vanuit dat het een erg crappy voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
@MicGlou, daar heb je ook wel gelijk in. Ik zal die Elite 's checken.

Het hoeft ook niet per se bij Alternate vandaan te komen overigens.
Ik zal zo ook Informatique 's checken. :)

In ieder geval bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let er wel even op dat deze low-profile case geen ATX maar SFX PSU nodig heeft. Dan nog zijn er betere beschikbaar dan de default, maar zorg er dus voor dat je iets passends koopt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:18

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De [case]-tag uit de titel heb ik verwijderd. Merk op dat we tegenwoordig echte tags hebben, waarmee je de inhoud van je topic kunt aanduiden. De tag 'behuizing' heb ik dan ook toegevoegd aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Edmin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:33:
[mbr]De [case]-tag uit de titel heb ik verwijderd. Merk op dat we tegenwoordig echte tags hebben, waarmee je de inhoud van je topic kunt aanduiden. De tag 'behuizing' heb ik dan ook toegevoegd aan dit topic.[/]
Het is ook een tijd geleden dat ik hier iets heb gepost... maar bedankt voor de wijziging :)

@DionB, jep dat heb ik ook begrepen. Ik had MS-Tech weer gemaild, binnen een kwartier mail terug (nice!) en er zit inderdaad een SFX PSU in. Heb al bij Alternate gecheckt en ze hebben daar een 300W BeQuiet SFX voeding voor 45 euro, dus dat zou een mooie vervanger zijn.

Ik ga het denk ik gewoon wagen. Mocht de voeding echt prut zijn, dan haal ik die nieuwe voeding alsnog.

[ Voor 38% gewijzigd door 1st_Ro op 09-08-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58
Ik heb de voorganger van deze kast gehad. Neem hem gewoon asjeblieft niet. Het is echt een rotding. Voeding is zoals gezegd c kwaliteit en de bouwkwaliteit van de kast zelf is ook om te janken.

Nu heb ik als vervanger ook nog is toevallig de coolermaster elite 360 gekocht en die bevalt een stuk beter. Daar kan gewoon atx formaat voeding en mobo in. En heeft ook een stuk degelijkere koeling. Alleen zou ik opletten dat je een hdd neemt die niet heel erg veel warmte stookt. Hdd's krijgen in deze kast niet zoveel koeling. Ik zou gewoon voor een iets grotere atx kast kiezen zoals de antec 200 of 300. Veel minder gedoe met kleine ruimtes en je kan er altijd nog extra fans bij gooien als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
@Craven87, mja, ik verwacht ook geen topkwaliteit voor 37 euro hoor. Zoals al eerder gemeld, ik zit gebonden aan een laag budget, dus dat speelt ook mee.

Sowieso heb ik een mATX mobo gekozen, omdat ze ook een kleinere kast willen hebben.
En goedkope alternatieven heb ik nog niet gevonden iig, buiten deze om dan, maar die is ook al meteen 60 euro.

Ik ga ze vanavond even bellen om te checken of ze daar geld voor willen uitgeven, misschien dat het budget op te rekken is. En anders leg ik zelf wel wat bij voor ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
1st_Ro schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:30:
@Craven87, mja, ik verwacht ook geen topkwaliteit voor 37 euro hoor. Zoals al eerder gemeld, ik zit gebonden aan een laag budget, dus dat speelt ook mee.

Sowieso heb ik een mATX mobo gekozen, omdat ze ook een kleinere kast willen hebben.
En goedkope alternatieven heb ik nog niet gevonden iig, buiten deze om dan, maar die is ook al meteen 60 euro.

Ik ga ze vanavond even bellen om te checken of ze daar geld voor willen uitgeven, misschien dat het budget op te rekken is. En anders leg ik zelf wel wat bij voor ze. :)
Het zou dan echt een gevalletje zijn: goedkoop is uiteindelijk duurkoop... beter nu 3 a 4 tientjes meer uitgeven voor een goede kast met een goede voeding, dan straks spijt als haren op je hoofd. Het is tegenwoordig zo'n beetje het enige waar je nog mis mee kan gaan, overige hardware van de meeste fabrikanten is wel van een bepaalde kwaliteit. Maar als het dus op voedingen aankomt dan gaat er nog een hele hoop troep rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
MicGlou, maar dan nog: de kastkwaliteit vind ik minder belangrijk dan de voeding. Als er scherpe randjes aanzitten ofzo, dan neem ik dat wel voor lief. Het is niet zo dat ik elke week in de kast zit te rommelen om verbeteringen aan te brengen. ;)

En wat als ik die MS-Tech nu koop en die BeQuiet! voeding er meteen in zet, dan is het toch prima?
Dat doe ik dan liever dan eerst weer een zoekactie naar een goede kast in te zetten (wat ik dus al deels heb gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
1st_Ro schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 06:48:
MicGlou, maar dan nog: de kastkwaliteit vind ik minder belangrijk dan de voeding. Als er scherpe randjes aanzitten ofzo, dan neem ik dat wel voor lief. Het is niet zo dat ik elke week in de kast zit te rommelen om verbeteringen aan te brengen. ;)

En wat als ik die MS-Tech nu koop en die BeQuiet! voeding er meteen in zet, dan is het toch prima?
Dat doe ik dan liever dan eerst weer een zoekactie naar een goede kast in te zetten (wat ik dus al deels heb gedaan).
Uiteraard bedoel ik met goede kast, een stevige behuizing met een goede voeding erin... beide eigenschappen heeft de MS-Tech simpelweg niet. Scherpe randjes aan de binnenkant vind ik meestal ook minder belangrijk, als de kast zelf maar stevig is. Daarom beter 3 a 4 tientjes erbij voor een kast met losse voeding. Maar waar het eigenlijk op neer komt, ik raad je echt die complete MS-tech kast af, dat is serieus de minste kwaliteit die je kan krijgen in een behuizing.

Wat betreft je 2e vraag, dat wordt door dion_b al opgemerkt, in die MS-tech kast past geen standaard voeding, de voeding in die behuizing is van een afwijkend formaat; daar gaat geen ATX voeding in maar SFX wat een kleiner formaat is. Het is gewoon een lastig ding, kan niet vaak genoeg zeggen dat het echt een slechte koop is :)

Ik lees dat je bij Alternate aan het rondsnuffelen bent? Die leveren ook deze kast van MS-tech, daar heb je alweer wat meer aan. http://www.alternate.nl/h...ingen&l2=Desktop+%2F+HTPC

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 10-08-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Mja, ik twijfel ook nog wat ik moet doen.

Ze hebben iig al een kast staan die ik zou kunnen hergebruiken, maar 1 van de wensen was een kleinere kast.
En om daar een goede te vinden die niet duur is, is gewoon een moeilijke opgave. :(

Qua formaat is de LC-01 perfect, maar de kwaliteit is niet goed, dat besef ik me.

Ik zoek nog verder naar een alternatief!

*PING*

Zoiets of zoiets is wel beter lijkt me :)

[ Voor 32% gewijzigd door 1st_Ro op 10-08-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dat heb je idd een stukje meer aan, aangezien de eerste kast van Antec is ga ik er vanuit dat er ook een (redelijk) goede voeding inzit :) Die 350watt zal dan voor een minimaal pc-tje wel moeten voldoen. Het is uiteraard wel een stukje duurder, maar dan heb je ook serieus waar voor je geld imho.

De Procase behuizing ziet er iig wel een stuk steviger uit dan de MS, maar ik ben daar niet bekend mee. Durf dus ook niets over de aanwezige voeding te zeggen, alhoewel 250watt sowieso wel erg aan de magere kant is... maar in die kast kan je dan wel weer een normale ATX voeding plaatsen :)

Ik weet sowieso niet wat je van plan bent erin te bouwen? Dan kan er eventueel nog wat nuttigs over de voeding gezegd worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
MicGlou, even een lijstje dan maar? ;)

Mobo:
Asus M4N68T-M (Retail, RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, µATX)

Geheugen:
Kingston ValueRAM 2 GB DDR3-1066 (Retail, KVR1066D3N7/2G)

HDD:
Seagate ST3160318AS (Bulk, Barracuda 7200.12, 160Gb)

CPU:
AMD Athlon II X2 240e (Boxed, OPGA, "Regor", 2x2800Mhz)

Case:
Procase Zirco sAX (Retail, 250 Watt)

En er komt nog een DVD speler/brander in (wordt overgezet vanuit hun huidige systeem) en wellicht nog een cardreader.

Aangezien het absoluut geen zware bak wordt denk ik dat 250Watt ruim voldoende is.

• MicGlou
Even zo snel bekeken zou ik zeggen dat 250watt net aan zou moeten gaan, in totaal blijf je net onder de 200watt in een snelle berekening. maar dan moet je wel zeker zijn van de kwaliteit van de voeding. Je mag er bij een kwalitatieve voeding vanuit gaan dat deze geen moeite mag hebben om continue 80% van het opgegeven vermogen te leveren, bij een zogenaamd b-merk mag je hier al rustig 70% tot 60% van maken. Geen enkele voeding vind het verder lekker om altijd maximaal belast te worden, dat verkort de levensduur ernstig.

Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat je er heel snel toch nog een wat krachtiger videokaartje in wilt hebben want de grafische chip op dit moederbord is heel erg karig. Ik denk zelfs dat deze chip erg veel moeite gaat hebben om goed 1080p materiaal op het scherm te toveren en dat de boel dan nog lekker blijft draaien. Dergelijk kaartje hoeft niet duur te zijn, voor rond de €40,- heb je bijvoorbeeld al een HD4550 of een GT210. (Of een wat duurder moederbord met een betere grafische chip)

Aan de setup te zien mag het echt niet zoveel geld kosten, maar als ik je verder nog 1 advies mag geven, 160GB heb je tegenwoordig al heel snel vol en daar ga je heel rap tekort aan hebben. Een aantal programma's, wat foto's en wat mp3'tjes en je bent er al. Daarnaast gaat de snelheid van de hardschijf ook achteruit als deze vol begint te raken. Die Seagate is ook aardig kostbaar per GB, er zijn zat hd's die 3x minder per GB kosten ;)

Ik wil je dan toch de volgende 2 schijven aanbevelen, voor hetzelfde bedrag als die seagate:

pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB
pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD5000AVDS, 500GB

PS. Is voor jou een Atom systeem niet veel interessanter? Als je niet gaat gamen of gaat photoshoppen oid (dat was met de nu gewenste setup ook niet echt aanbevolen) dan heb je daar meer dan genoeg aan. Voor €250 tot €300 heb je al een leuk compleet en zeer compact systeem, plus heel erg zuinig in verbruik en betaalbaar.

pricewatch: Asrock ION 330HT Zwart
pricewatch: Asrock ION 330Pro Zwart

Geef je iets meer uit dan is er ook nog een model met blu-ray en dan heb je een complete Home Theatre PC :)

Atom bordjes kan je ook los kopen...

http://www.alternate.nl/h...&l2=Intel&l3=Socket+Atom&

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 12-08-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
MicGlou,

Dank je voor je uitgebreide post!

Je moet wel begrijpen dat mijn schoonouders weinig met hun computer doen: e-mailen, Hyven, internetten en af en toe een briefje tikken. En dat is het. Dus qua grafisch geweld is een onboard gewoon prima.

Die HD krijgen ze echt niet vol hoor, want muziek luisteren doen ze toch niet op de PC ;) Mijn schoonvader zet meestal lekker analoog een LP op of kijkt VH1 Classic op TV :D

Ik heb heel even aan een Atom gedacht, maar ik bedacht me dat het wel fijn zou zijn als hij nog upgradebaar zou zijn voor de toekomst (nieuwe CPU, meer geheugen, grafische kaart etc.)
Bij een Atom zit je toch 'vast' naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16
1st_Ro schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:04:
MicGlou,

Dank je voor je uitgebreide post!

Je moet wel begrijpen dat mijn schoonouders weinig met hun computer doen: e-mailen, Hyven, internetten en af en toe een briefje tikken. En dat is het. Dus qua grafisch geweld is een onboard gewoon prima.

Die HD krijgen ze echt niet vol hoor, want muziek luisteren doen ze toch niet op de PC ;) Mijn schoonvader zet meestal lekker analoog een LP op of kijkt VH1 Classic op TV :D

Ik heb heel even aan een Atom gedacht, maar ik bedacht me dat het wel fijn zou zijn als hij nog upgradebaar zou zijn voor de toekomst (nieuwe CPU, meer geheugen, grafische kaart etc.)
Bij een Atom zit je toch 'vast' naar mijn idee.
tja, meestal doen mensen die zo weinig met een pc doen erg lang met hun pc (als in meer dan 5 jaar). Over 5 jaar is het upgraden van die pc ook niet echt meer aan te raden. Daarnaast kun je in een atom prima zelf meer geheugen zetten en enkele atoms hebben ook een pcie 16x slot, waardoor een grafische kaart ook een optie wordt. Daarnaast is het voordeel van een atom dat er passieve voeding gebruikt kan worden en dat het nog kleiner kan (mITX). Ook is er eigenlijk maar 1 laagtoerige fan nodig om voldoende koeling te genereren (niet de meegeleverde micro fans gebruiken, gewoon een 120mm 800rpm fan erop modden).

Edit: enige verschil is dus dat je vast zit met de CPU, maar die upgrade je toch niet heel snel.....

[ Voor 3% gewijzigd door R.E. op 13-08-2010 11:13 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
1st_Ro schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:04:

Dat was niet mijn directe punt... waarom zou je kiezen voor zo'n hardeschijf als er grotere en snellere voor dezelfde prijs te krijgen zijn? Die Samsung F3 500GB kost hetzelfde en is een van de snelste rotatie sata300 schijven op dit moment... Behalve de beschikbare ruimte heeft het dus ook nog een voordeel in snelheid en het kost hetzelfde ;)

Verder heeft R.E. een heel goed punt, een systeem waar niet veel eisen aan zijn gaat meestal ook veel langer mee. Om nu te gaan voor het AMD spul vanwege toekomstige upgrades... je zit nu al helemaal onderaan de schaal met de setup, binnen een paar jaar valt er niets meer te upgraden aan die pc... Het gaat verder ook om kosten e.d., ik denk toch dat je ouders wel blij zijn als ze een pc hebben die maximaal maar 50watt verbruikt ipv de 200watt van het gewenste systeem. ;)
Pagina: 1