Ik heb hier een oude computer draaien die ik gebruik als server. Iedereen in het netwerk kan hier op backupen, gedeelde bestanden openen etc.
Om stroom te besparen zet ik hem in slaapstand en via wake on lan kan ik hem weer aan zetten als ik de server nodig heb.
Dit gaat allemaal goed, de server gaat in slaapstand en als ik het magic pakket verstuur gaat hij ook aan, fans gaan weer draaien en de hd’s spinnen op.
Alleen het probleem is dat hij daar blijft hangen. Het beeldscherm blijft in standby en windows hervat niet. De enige oplossing is om de server uitzetten en opnieuw aan. Vervolgens hervat hij windows wel gewoon.
Ik ben toen gaan testen en kwam erachter dat wanneer hij zeg maar minder dan 2 minuten in slaapstand staat dat hij wel normaal hervat, langer dan 2 minuten gaat het mis.
Wat ik al gedaan heb:
De laatste drivers geïnstalleerd
De nieuwste bios erop gezet
1 geheugen reepje gebruikt de rest eruit
ACPI instellingen in de bios bekeken
Programma MCE standby tool geïnstalleerd.
Het gaat om een:
AMD Athlon 64 3000+ (socket 754)
Asus K8V SE Deluxe
Zit 1,25 gb ram in
Nvidia FX5200 videokaart
Er staat windows 7 ultimate X86 op.
Iemand suggesties of oplossingen??
Om stroom te besparen zet ik hem in slaapstand en via wake on lan kan ik hem weer aan zetten als ik de server nodig heb.
Dit gaat allemaal goed, de server gaat in slaapstand en als ik het magic pakket verstuur gaat hij ook aan, fans gaan weer draaien en de hd’s spinnen op.
Alleen het probleem is dat hij daar blijft hangen. Het beeldscherm blijft in standby en windows hervat niet. De enige oplossing is om de server uitzetten en opnieuw aan. Vervolgens hervat hij windows wel gewoon.
Ik ben toen gaan testen en kwam erachter dat wanneer hij zeg maar minder dan 2 minuten in slaapstand staat dat hij wel normaal hervat, langer dan 2 minuten gaat het mis.
Wat ik al gedaan heb:
De laatste drivers geïnstalleerd
De nieuwste bios erop gezet
1 geheugen reepje gebruikt de rest eruit
ACPI instellingen in de bios bekeken
Programma MCE standby tool geïnstalleerd.
Het gaat om een:
AMD Athlon 64 3000+ (socket 754)
Asus K8V SE Deluxe
Zit 1,25 gb ram in
Nvidia FX5200 videokaart
Er staat windows 7 ultimate X86 op.
Iemand suggesties of oplossingen??