Toon posts:

Energiebeheer: 'Hoge prestaties' is niet hoog genoeg...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds donderdag een nieuwe laptop, de Samsung R580 JS 05.
Ik ben er zeker tevreden over, maar een ding vind ik wel vervelend. Wanneer ik Starcraft 2 speel op netstroom, doet hij het perfect op (gemiddeld) settings medium. Maar wanneer ik op dezelfde settings op de accu speel, met energiebeheer op 'Hoge prestaties', dan gaat hij schokkeren en staan de settings dus te hoog. Ik heb even bij de geavanceerde opties gekeken, en de processor kan gewoon tot 100% gebruikt worden. alle andere settings staan ook ongeveer op z'n hoogst. Maar dan alsnog staan de settings te hoog in Starcraft 2.
Ik heb geen zin om telkens weer die settings te moeten veranderen, en altijd op netstroom spelen is niet goed voor de accu wanneer hij vol is.

Ook heb ik even bij de grafische kaart opties gekeken, maar daar staat nergens dat hij minder presteert wanneer je op de accu zit.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen? Of is hier gewoon geen oplossing voor?

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Kan je nergens de kloksnelheden van je GPU bekijken?
Kijk eens of er veel verschil is als je je adapter uittrekt terwijl je speelt.

De 310M is natuurlijk ook geen hoogvlieger eigenlijk, dus je moet niet teveel verwachten :).

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:39:
, en altijd op netstroom spelen is niet goed voor de accu wanneer hij vol is.
Vroeger was dat zo ja, maar batterijen zoals een Li-ion batterij moet daar tegen kunnen. Bij batterijen van voorgaande technologieën was het soms nodig om de batterij volledig leeg te laten gaan, dit om het 'geheugen' fenomeen van de batterij te verminderen. Bij Li-ion of later is dit niet meer nodig, het is zelfs zo dat deze batterijen dikwijls beter vol gehouden worden dan telkens op te laden aangezien deze een beperkt aantal laadcycli hebben. Ergens een 500x van 0-100% ( of 1000x van 50%-100% ).

• GuntherDW
Bij de nieuwe Li-on batterijen is het zelfs schadelijker van hem elke keer leeg te laten lopen voor je hem opnieuw oplaadt. Beste is hem als je kan van ongeveer de helft tot 40% al beginnen met laden.

Zelfde met opslagen voor langere tijd, beste is hem ongeveer voor de helft opgeladen te laden.

Maar kijk eerst eens naar je kloksnelheden :p.

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:58:
[...]
Vroeger was dat zo ja, maar batterijen zoals een Li-ion batterij moet daar tegen kunnen. Bij batterijen van voorgaande technologieën was het soms nodig om de batterij volledig leeg te laten gaan, dit om het 'geheugen' fenomeen van de batterij te verminderen. Bij Li-ion of later is dit niet meer nodig, het is zelfs zo dat deze batterijen dikwijls beter vol gehouden worden dan telkens op te laden aangezien deze een beperkt aantal laadcycli hebben. Ergens een 500x van 0-100% ( of 1000x van 50%-100% ).
maar maakt het nog wel uit om hem op netstroom te houden wanneer hij al 100% is opgeladen?

en hoe kan ik de kloksnelheid zien, ik kan het echt nergens vinden. is er een manier om het te meten?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

energiebeheer in windows past niet noodzakelijk de settings aan in de Bios, je moet eens rondzoeken in je bios en daar eens kijken wat je pc doet als je op accu werkt. Als je dat dan aanpast is het misschien beter.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• GuntherDW
Waarom zou het iets uitmaken of je nu op netstroom zit of niet?
Als je ergens naartoe gaat en niet direct je "punch" nodig hebt moet dat niet nee.

Maar waarom zou je je adapter er niet in laten als je laptop op dezelfde plek blijft staan?
OK de batterij heeft er wel nog wat "last" van, maar een stuk minder dan vroeger.

Je gaat toch bv ook als je nu een UPS zou hebben toch niet elk kwartier (als je gemiddelde UPS het al zo lang uithoudt) ontkoppelen? :P

[ Voor 17% gewijzigd door GuntherDW op 08-08-2010 18:19 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan de adapter er gewoon in laten zitten, ook als de accu 100% vol is. De batterij gaat dan zelfs langer mee, want je kan een accu misschien 500 keer opladen, dan begint ie toch echt te verslijten.

ik heb een laptop in gebruik als desktop (monitor aangesloten, draadloos toestenbord eraan en klaar is kees). zo heel af en toe gebruik ik het ding als laptop. Na 3 jaar vooral aan de stroom is de accu nog zo goed als nieuw.

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
je moet in de schema´s geavanceerde opties kijken, ik zelf heb een studio 17 met een ati er in, en als ik dan kijk in het lijstje staat er ´´ati power play´´ die moet ik aanpassen naar max prestatie inplaats van maximale batterij levensduur. dan krijg je alle power eruit.
Jij moet vast ook wel een tabje hebben voor je kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door Compworm op 10-08-2010 17:10 ]

Pagina: 1