Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel vebonden maar geen internet: UPC 60MB + WL351

Pagina: 1
Acties:

• Selo2300
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10-2021
Ik zit al 2 dagen mee te rommelen heb een nieuwe router gehaald maar deze doet hetzelfde.

De instucties van WL351 heb ik gevolgd heb ook de modem gereset en opnieuw geprobeerd zonder resultaat.
Met mijn oude router (netgear 54g) heb ik wel draadloos internet (maar niet echt stabiel en traag).

Met de netwerkkabel van modem naar lapop heb ik wel internet maar van WL351 naar laptop geen internet.

Wat doe ik fout? Heb niet het idee dat router stuk is aangezien dit het 2e router is die hetzelfde doet. Ik ga het nog wel testen bij een kennis.

Heb ook geprobeerd kanalen te veranderen zonder resultaat. Kan iemand mij helpen? |:(

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49

RvL

Heeft de WL-351 uberhaupt wel een internetverbinding? Welk WAN IP adres krijgt de WL-351 van het modem toegewezen (te vinden onder tabblad Internet Status)? Als dit een lokaal adres is (192.168.xxx.xxx) of zelfs helemaal geen adres, dan heeft deze dus simpelweg geen verbinding met het internet.

Ik lees ook dat je je laptop rechtstreeks aan het modem hebt gehangen. Toen had je wel internet. Daarna heb je de WL-351 aan het modem gehangen, toen had je geen internet. Heb je echter voordat je de WL-351 aan het modem heb gehangen het modem wel uitgezet (als in, stekker eruit), opnieuw aangezet en gewacht tot hij compleet opgestart is VOORDAT je de WL-351 met het modem verbonden hebt? Dus complete volgorde:

1) Stekker adapter en netwerkkabel uit modem
2) Stekker adapter weer in modem. Wachten totdat het modem helemaal is opgestart (dus alle lampjes geven normale status aan)
3) WL-351 met modem verbinden (dus netwerkkabel er weer in)

Daarnaast lees ik dat je wel hebt geprobeerd om het kanaal te wijzigen, dus je hebt verbinding met de WL-351?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...