Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:10
* ik weet niet of dit topic hier moet of bij software, als het niet goed is hoor ik het wel*

ik ben een tijdje bezig met het (hopenlijk) herstellen van een PC van familie. Er stonden vreselijk veel virussen etc op. Alles opgelost met een bootabel antivir CD. Fijn dacht ik.

Toen bleek dat er geen internet meer mogelijk was.Dit bleek eraan te liggen dat alle netwerkonderdelen in apparaatbeheer een uitroeptekentje hadden. code 39.
Na wat zoeken kwam ik erachter dat de ndis.sys miste (waarschijnlijk weggegooid met de geinfecteerde bestanden).
Dat bestand zoek ik dus nu.

Booten met winxp cd en kiezxen voor R (systeemherstel) geeft enkel een c: prompt, waar ik niet weet wat ik moet doen.
winXP cd opstarten in windos geeft geen optie voor herstel.

volgens informatie gevonden op internet zou ik van elke windows xp installatie het bestand kunnen copieren en het zou weer werken. Probleem is natuurlijk dat ik inmiddels geen winxp installatie meer in huis heb. Wel vista en 7 (zou dat ook werken?).

iemand een idee hoe ik verder kan zonder de hele PC opnieuw te installeren?

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

je bedoelt de sfc /scannow optie. Die kan je draaien in een command prompt, vanuit Windows XP (als administrator!).
Je zal dan wel de XP cd nodig gaan hebben, als ik dit zo hoor zal deze wel de nodige bestanden van de cd naar de PC willen halen.

Mocht je echt alleen puur de ndis.sys nodig hebben, dan zou het niet te veel moeite moeten kosten er een te bemachtigen. Je bent namelijk niet de eerste die dit overkomt, en waarschijnlijk ook niet de laatste.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Download het bestand Archive.zip vanaf de volgenden locatie:

https://www.transferbigfi...DFqrTebhBJSGAzznPzA%3d%3d

Pak de bestanden uit naar bijvoorbeeld een USB stick, start de PC op in veilige modus, plaats de bestanden in de map C:\Windows\System32\Drivers.

Herstart de PC, alles zou nu weer in orde moeten zijn.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

Niets persoonlijks, maar hoe betrouwbaar is de bron waar je dit vandaan hebt?

Ik verwacht van je eigen PC/CD/DVD, maar dat is lastig te achterhalen aan je reactie.
Dit omdat er op internet nogal wat van dit bestandjes te vinden zijn, niet allemaal even ongevaarlijk.

Zeker gezien het forum waar we nu zitten, was het wel handig even je bron te vermelden :) . Neemt niet weg dat Toffifee erg blij zal zijn met je bestanden.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:10
Hoi allen,

bedankt voor de reacties. helaas heeft het niet geholpen. ik ga nu toch maar opnieuw installeren.

evengoed: thnx!

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."