Toon posts:

Herinstallatie OS X met Filevault

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Mijn MacBook (alu, geen pro) wordt traag: spotlight is langzamer, opstarten duurt langer, ik zie regelmatig dat irritante regenboogballetje... Lijkt verdomme wel een Windows computer. Dus ik dacht na anderhalf jaar de boel helemaal opnieuw te installeren.

Als ik een reservekopie maak op Timemachine, en die dan vervolgens terugzet met de Snow Leopard DVD, dan zet ik alle spullen die mijn computer nu traag maken ook weer terug, toch? Alle losse rommel, of weet ik wat hier schuldig aan is, wordt dan toch gewoon teruggestuurd naar waar het vandaan kwam?

Als ik het goed begrepen heb, kàn het wel toch, een filevaulted kopie van Time Machine terugzetten op de computer?

Maar als het idd zo is dat dit niet de oplossing is, wilde ik het als volgt doen: mijn (time machine) externe harde schijf formatteren --> handmatig alle files uit de home folder op die schijf kopiëren --> OS X 10.6 DVD erin --> volledig nieuwe installatie --> alles terug kopiëren vanaf externe schijf --> boel overnight opnieuw coderen.

Ik ben een beetje huiverig want ik heb verder geen kopieën van mijn files, en wil natuurlijk al mijn spullen graag behouden. Voorziet iemand enig probleem / heeft iemand wat op te merken, aan te vullen, adviseren? Mijn ervaring is dat er vaak wel iemand is die het (echt) beter weet hier...

Dank!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:01

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

In dit artikel wordt beschreven hoe je Time Machine zo configureert dat de bestanden die in je FileVault staan niet-gecodeerd op je Time Capsule terecht komen. Heb jij deze oplossing zelf ook gebruikt, of niet? Op deze manier zou je namelijk gewoon zonder gedoe bij je back-up moeten kunnen en is een herinstallatie dus veilig.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.