HDD word niet gezien, zowel intern als extern.

Pagina: 1
Acties:

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-01 16:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Gisteren deed ik mijn computer zonder problemen uit maar vandaag wilde die niet opstarten.

De HDD gaat aan, je hoort hem echt draaien, tevens hoor ik er geen rare geluiden van, dus mechanisch zal het wel goed zitten, maar de BIOS ziet hem niet meer, tevens doet die er wel lang over om tot de conclusie te komen dat die mijn HDD niet ziet, zeker 20 secs langzamer dan wanneer ik hem afkoppel.
Ik heb hem eruit gehaald en in een extern kastje geprobeerd maar die wilde ook niet werken, wel ging die duidelijk aan, maar maakte geen connectie. Tevens ook een andere HDD geprobeerd op dezelfde aansluitingen en die werkte gewoon, zo ook mijn DVD-Rom, lijkt me dus geen mainboard probleem.

De HDD is een Seagate Barracuda 1TB en er staat redelijk wat data op die ik er uiteraard af wil halen, vooral mijn foto's, de belangrijkste staan wel online, maar allemaal op lagere kwaliteit, en ja, ik behoor tot de groep "het zit wel goed totdat het fout gaat".

Van wat ik online heb kunnen lezen zou het het board kunnen zijn van de HDD zelf, gezien het alleen een connectie probleem is.

Dus geen connectie, doet er lang over om hem niet te detecteren maar geen rare geluiden.
Iemand die mij verder kan helpen?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-01 16:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Bedankt, zo te zien is dat het probleem, ik heb inderdaad 1 van die 340AS schijven met de SD15 FW.

Dus hartelijk bedankt voor de info. Mijn excuses tevens voor het niet verder zoeken, ik dacht niet dat het probleem van een oude schijf daar aan zou kunnen liggen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Okee. Hopelijk krijg je 'm nog weer werkend :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde