• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Hallo tweakers,

Ik heb al op internet zitten kijken maar kom er niet uit.

Ik speel ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een 26 inch Samsung T260 monitor.
Ik gebruik de monitor om via mijn pc op te gamen, internetten en films te kijken.
Na een jaar zou ik eigenlijk wel weer eens een stapje groter willen, maar de 30 inch computerschermen zijn gewoonweg te duur vindt ik.

Om toch groter te gaan zat ik te denken aan een 32 inch LED tv, voor zo'n 600 euro heb je er al een. Nou is mijn vraag aan jullie is dit te doen of zijn die schermen niet geschikt voor games via de pc?

alvast bedankt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Bedoel je echt een led tv? Of een lcd tv met edge lit dmv ledjes?
edit: voor 600 euro zal je wel de tweede bedoelen... tipje.. bespaar je het geld en koop een lcd tv met ccfl.. net zo goed beeld alleen een stuk goedkoper.

Met gamen op je lcd tv heb ik geen ervaring, maar ik hoor dat veel tv's een input lag hebben.
Dat gamed erg vervelend. Tevens is de resolutie van zo'n tv natuurlijk lager dan die van een monitor.

[ Voor 84% gewijzigd door job op 08-08-2010 12:57 ]

Verwijderd

Je moet kijken naar de verhouding tussen resolutie en beelddiagonaal. Een grotere monitor met dezelfde resolutie betekent niet dat je een mooier beeld hebt, alleen dat je er verder vandaan kunt gaan zitten. Dat is rechtevenredig met de beeldschermdiagonaal. Als je normaal 80 centimeter met je ogen van een 26" scherm verwijderd bent, zou je bij een 32" scherm op ongeveer een meter afstand zitten voor hetzelfde beeld. Is het je dat waard, dan moet je zo'n TV kopen. Die kun je ook gewoon inzetten als monitor.

• luukdekloe
ja ik bedoel een echte LED tv, of is een lcd met edge lit beter?

Kwa resolutie is het toch wel ongeveer hetzelfde als je een full hd neemt heb je 1920x1080 en nu heb ik 1920x1200?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Volgens mij zijn er helemaal geen echte led TV's op de markt. Alle apparaten die men 'LED'-TV noemt, maken voor het eigenlijke display gebruik van een LCD scherm, dat op de één of andere manier wordt verlicht door LED's.

OK, er zijn OLED's op de markt:
LG 15EL9500
pricewatch: LG Infinia 15EL9500

Maar die kost dus 1600 euro voor 15 Inch :+

[ Voor 54% gewijzigd door Henk007 op 08-08-2010 13:10 ]

• luukdekloe
Ja het beeld wordt er inderdaad niet beter op als je een grotere monitor neemt, maar het is dus wel goed te doen op op zo'n scherm te gamen, of krijg je last van input lag ofzo?

• luukdekloe
Ow het zijn dus allemaal lcd tv's?
voor de duidelijkheid, ik bedoel die hele platte tv's dus, wat de naam er dan ook van mag zijn:P

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:15
Zowel LED als CCFL zijn beide een technologie die men gebruikt als backlight voor LCD-tv's.
Bijna alle fabrikanten stappen nu over van CCFL naar LED. Binnen de LED technologie heb je oa. Full LED en Edge LED. Full LED is in dit geval beter aangezien het je hele scherm beslaat. Edge LED zit enkel langs de randen. Full LED is meestal duurder dan Edge LED.

Sommige fabrikanten, bijvoorbeeld Philips, geven er andere benameningen aan:
Full LED > LED Pro
Edge LED > LED

[ Voor 21% gewijzigd door DPhoenix op 08-08-2010 13:14 ]

AULXJMHR

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 17:41
DPhoenix schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:11:
Zowel LED als CCFL zijn beide een technologie die men gebruikt als backlight voor LCD-tv's.
Bijna alle fabrikanten stappen nu over van CCFL naar LED. Binnen de LED technologie heb je oa. Full LED en Edge LED. Full LED is in dit geval beter aangezien het je hele scherm beslaat. Edge LED zit enkel langs de randen. Full LED is meestal duurder dan Edge LED.
Jep, ik zit met exact hetzelfde. Wat te doen betreffende CCFL, Edge LED of Full LED?!

Voor een (tijdelijke) TV voor in de woonkamer ben ik op zoek naar een 32" (evt. 37", TV verhuist later naar de slaapkamer) en dan zijn er volgens pricewatch slechts 2 32" TV's die Full LED zijn en onder de € 1000,- vallen..

Hoe kan je in een winkel / speciaalzaak backlight bleeding het beste beoordelen op CCFL of Edge LED TV's want ik heb de indruk dat dit het best zichtbaar wordt in een donkere omgeving..

• luukdekloe
Oke hartelijk dank voor de reactie!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
En om het nog een stukje ingewikkelder te maken heb je ook weer een onderverdeling in de Full-LED tv`s: met of zonder local-dimming. Local-dimming houdt dat de televisie de mogelijkheid heeft om lokaal ledjes te dimmen. Dit is natuurlijk energiezuiniger en bij goed gebruik krijg je hier ook betere zwart waardes door. Zie o.a. http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/led-tv-20090425/ voor een beknopte uitleg hiervan

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 17:41
DPhoenix schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:11:
Eens met je verhaal maar toch investeert een merk als Panasonic in de verbetering van de CCFL technologie bij LCD TV's zoals ze o.a. gedaan hebben bij de G20 en S20.

Vandaag ben ik richting een HiFi speciaalzaak gegaan en de beste man vertelde mij wat ik al vermoedde; Je kan beter een x bedrag uitgeven (laten we zeggen de € 600,- die de TS aan geeft) aan een LCD TV met CCFL technologie, bijvoorbeeld de S20, dan hetzelfde geld uit geven aan een (instap) model met (Edge - Full) LED technologie. Daarnaast zal een A-merk CCFL TV beter presteren op het gebied van Backlight (Bleeding) dan een B-merk LED.

Het maakt de keuze er alleen niet makkelijker op want nu hoef ik CCFL niet direct uit te sluiten..
Pagina: 1