[win7] harde schijf problemen met opstarten en raid*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:27
hallo

Ik heb een msi 760GM-E51 en die geeft af en toe bij het opstarten read errors. Dit gebreurd op wilekeurige momenten, en naar 10 keer herstarten start die weer op. Ik denk dat dit een software probleem is, aangezien het vaak wel lukt. iemand een idee?

En mijn software raid 0 (ingestelt in windows schrijfbeheer) is er mee opgehouden. De schrijf staat niet meer in deze computer. Bij schrijfbeheer staat "missing" l:( het is ineens gekomen, Ik weet dat een raid 0 niet zo slim was, maar ik zal het fijn vinden als de data eraf kan halen en dan de raid 0 verwijderen.

mijn pc:
MSI 760GM-E51
athlon x2 250 @ 3665(zoiets)
coeler master hyper 212 plus
2 gb kingston valure ram
1x maxtor 6y160mo (160 gb) (zit in de raid 0)
2x maxtor 6y080mo (80 gb) ( zitten niet in de raid 0)
1x ide 160gb maxtor (zit in raid 0) (staat missing achter)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pindamaster schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:44:
Ik heb een msi 760GM-E51 en die geeft af en toe bij het opstarten read errors. Dit gebeurt op willekeurige momenten, en na 10 keer herstarten start die weer op. Ik denk dat dit een software probleem is, aangezien het vaak wel lukt. iemand een idee?
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het softwarematig is?
En mijn software raid 0 (ingesteld in windows schijfbeheer) is er mee opgehouden. De schijf staat niet meer in deze computer. Bij schijfbeheer staat "missing" het is ineens gekomen
Wordt de schijf nog weergegeven in de BIOS?
Ik weet dat een raid 0 niet zo slim was, maar ik zal het fijn vinden als de data eraf kan halen en dan de raid 0 verwijderen
Misschien is het dan toch handig om voortaan eerst iets als een RAID FAQ door te lezen alvorens zoiets te doen. Weet je zeker dat je een RAID 0 set gebruikt? Wat is je opstartschijf?

offtopic:
Kijk alsjeblieft ook eens wat beter naar je taalgebruik, want zoveel schrijffouten zijn echt onnodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device