Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Goed,

Om een lang verhaal kort te maken.

Mijn internetverbinding is stabiel. Maar zo gauw ik ga torrenten dan klapt die helemaal dicht. Tsjah, das niet gek als je veel connecties gebruikt. Alleen dat heb ik niet.

Netwerk zit als volgt in elkaar:
code:
1
Speedtouch 546i (regelt DHCP en UPNP) -> WRT54GL (ingesteld als accesspoint) -{wireless}-> Mijn PC

Utorrent is ingesteld met 60 connecties max en 15 connections per torrent max. En nog steeds ligt het internet er om de haverklap uit. De Speedtouch ligt er altijd uit dus het wireless is het probleem niet.

Ik snap het echt niet meer want normaal draaide ik altijd met 200 connecties en 40 per torrent zonder problemen. Dat lukt nu zelfs neit meer terwijl er niks aan de situatie is veranderd.

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door BlackWhizz op 08-08-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Teveel aan het uploaden wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Als je die aantallen vermenigvuldigt met het aantal torrents die je opgegeven hebt, op hoeveel connecties kom je dan, uitgaand/inkomend?????

Aangezien je upload bandbreedte velen malen kleiner is dan je download trek je de boel al snel dicht aan de uplod kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Teveel aan het uploaden. Niet eens aan gedacht.

Utorrent staat nu zo ingesteld:
Algemeen maximaal aantal verbindingen: 60 (neem aan dat dat up en down is)
Maximum aantal verbonden peers per torrent: 10
Aantal uploadposities per torrent: 1

Volgens mij kan ik hier uit concluderen dat ik:
- 60 verbindingen max kan hebben up en down
- Per torrent van max 10 personen kan downloaden
- Per torrent 1 persoon kan uploaden

Er staan ongeveer 23 torrents in (waarvan er 2 downloaden en de rest niets doet en 2 aan het uploaden zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Check eens via een up/download monitor hoeveel bandbreedte er gebruikt wordt. Of, als je direct iets wilt uitsluiten, beperk dan de upload bandbreedte naar bv. 50% van de hele up bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Edgarz schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:47:
Check eens via een up/download monitor hoeveel bandbreedte er gebruikt wordt. Of, als je direct iets wilt uitsluiten, beperk dan de upload bandbreedte naar bv. 50% van de hele up bandbreedte.
Goed punt. Utorrent draait gepland (overdag beperkt up en down) savonds volle polle. Nu staat de planner aan op beperkt (100kb down 10kb up)en dan heeft die geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Bij ADSL is het meestal zo dat eens je voldoende begint te uploaden dat je download ineen zakt als een pudding.
Daarom limiteer je dus inderdaad best je upload als je achter je pc zit.

Ofwel kan je (indien je modem dat ondersteunt) aan QoS gaan doen. Maar als je niet voldoende kennis erover hebt blijf je er beter af, en meestal zijn de QoS mogelijkheden in huis/tuin/keuken modems/routers niet zo goed :P.

[ Voor 37% gewijzigd door GuntherDW op 08-08-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
GuntherDW schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:30:
Bij ADSL is het meestal zo dat eens je voldoende begint te uploaden dat je download ineen zakt als een pudding.
Daarom limiteer je dus inderdaad best je upload als je achter je pc zit.

Ofwel kan je (indien je modem dat ondersteunt) aan QoS gaan doen. Maar als je niet voldoende kennis erover hebt blijf je er beter af, en meestal zijn de QoS mogelijkheden in huis/tuin/keuken modems/routers niet zo goed :P.
Ik kan de ST bridgen (als ik er achter kom hoe dat moet) en dan met de Linksys DHCP, Upnp en QoS regelen.

Maar het hele modem klapt er uit als in rood lampje. Geen IP krijgen enz. Dus er moet meer achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Dan ligt het toch aan de connecties hoor. Je torrent client houdt zich blijkbaar niet echt aan de instellingen die je ingegeven hebt :p.

Staat DHT aan? Dat veroorzaakt veel gelijktijdige connecties en laat vele huis/tuin/keuken routers flippen.

En je ST bridgen is niet zo moeilijk. Je moet eens kijken of het zo gaat.

Eerst de PPPoE login van je ST uitzetten, dan 1 kabel van je ST in je Linksys *WAN* poort steken.
Daarna in je Linksys PPPoE proberen instellen en kijken of je een IP krijgt.
(Anders moet je kijken of je nergens bij protocol ipv PPPoE/PPPoA, bridged kan selecteren.
Half-bridge is niet hetzelfde!)

Maar om eerlijk te zijn trekt de QoS van de meeste Linksys routers ook op niet veel. Heb het hier indertijd zelf ook gebruikt, maar het hielp niet echt veel :(.

[ Voor 9% gewijzigd door GuntherDW op 08-08-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Ik heb er zelf ook wel is last van, na wat onderzoek te hebben gedaan kwam ik op het volgende

Bij Utorrent heb je een optie ''DHT'' die voor een stabiele connectie moet zorgen. maar kan op een of andere manier ook je netwerk overbelasten
Die optie moet je samen met Peer uitwisseling uit zetten. Dat heeft bij mij gewerkt

(in mijn geval ga ik ook een nieuwe router halen, want ik heb nu een heel oudje)

edit: vaker refreshen

Hello there

Pagina: 1