Mijn ouwelui hebben jaren in amerika gewoond en zijn nu terug gekomen naar Nederland. Vanzelfsprekend worden kinderen dan ingeschakeld om het zooitje elektronica aan te sluiten 
Situalie en vaag probleem:
- TV (een Samsung UN55B8500XF) [USA]
- Bose Lifestyle systeem [USA]
- Humax Ziggo doos [NED]
- Samsung BD-C5300 Blue-Ray speler [NED]
De Bose is in principe niets anders dan een HDMI/Component switch. Op poort 1 zit de humax en 2 de dvd speler. Nu krijg ik in diverse gevallen "Mode not supported" van de Samsung TV te zien en niet op de momenten dat je het verwacht in PAL/NTSC (of 50/60Hz) situaties.
Situaties (schuin gedrukt is "Mode not supported", gewoon is werkend)
TV -- [HDMI] -- Bose -- [HDMI] -- Humax
Alle instellingen die ik afloop naar de Humax en Bose (1080P/1080i/etc/etc) "Mode not supported"
TV -- [HDMI] -- Bose -- [component] -- Humax
Ook alle instellingen "Mode not supported"
TV -- [component] -- Bose -- [component] -- Humax
Werkt! Op 1080i (meer kan die humax ook niet volgens mij).
Bij de nederlandse blue ray speler werken alleen de amerikaanse DVD's (heb 'm regio vrij gemaakt). Zelfs als ik alles over component heen smijt. En ook als de DVD met HDMI naar de Bose gaat en daarna met component naar de tv (dan forceer je de Bose o het signaal om te zetten lijkt me).
Het menu van de blue ray speler werkt natuurlijk wel, dat is een puur 1080p signaal. Zodra er een DVD in gaat gaat hij kennelijk niet upscalen en verliest de TV begrip voor het signaal.
Iemand hulp???? Zeer frustrerend op deze manier. De firmware van de TV is 1008, las ergens dat er ook een 1009 firmware is, maar die kan natuurlijk weer niet gedownload worden op de samsung site. En weet natuurlijk ook totaal niet of dat de problemen oplost (zal wel niet).
Situalie en vaag probleem:
- TV (een Samsung UN55B8500XF) [USA]
- Bose Lifestyle systeem [USA]
- Humax Ziggo doos [NED]
- Samsung BD-C5300 Blue-Ray speler [NED]
De Bose is in principe niets anders dan een HDMI/Component switch. Op poort 1 zit de humax en 2 de dvd speler. Nu krijg ik in diverse gevallen "Mode not supported" van de Samsung TV te zien en niet op de momenten dat je het verwacht in PAL/NTSC (of 50/60Hz) situaties.
Situaties (schuin gedrukt is "Mode not supported", gewoon is werkend)
TV -- [HDMI] -- Bose -- [HDMI] -- Humax
Alle instellingen die ik afloop naar de Humax en Bose (1080P/1080i/etc/etc) "Mode not supported"
TV -- [HDMI] -- Bose -- [component] -- Humax
Ook alle instellingen "Mode not supported"
TV -- [component] -- Bose -- [component] -- Humax
Werkt! Op 1080i (meer kan die humax ook niet volgens mij).
Bij de nederlandse blue ray speler werken alleen de amerikaanse DVD's (heb 'm regio vrij gemaakt). Zelfs als ik alles over component heen smijt. En ook als de DVD met HDMI naar de Bose gaat en daarna met component naar de tv (dan forceer je de Bose o het signaal om te zetten lijkt me).
Het menu van de blue ray speler werkt natuurlijk wel, dat is een puur 1080p signaal. Zodra er een DVD in gaat gaat hij kennelijk niet upscalen en verliest de TV begrip voor het signaal.
Iemand hulp???? Zeer frustrerend op deze manier. De firmware van de TV is 1008, las ergens dat er ook een 1009 firmware is, maar die kan natuurlijk weer niet gedownload worden op de samsung site. En weet natuurlijk ook totaal niet of dat de problemen oplost (zal wel niet).
"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "