[VB.NET] DataGrid altijd tonen van de laatst toegevoegde row

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo,

Ik ontwikkel voor Windows Mobile 5 platform vanuit Visual Studio 2008
Ik heb een DataGrid gekoppeld aan een DataTable en kan nu rows
- toevoegen
- verwijderen
Alleen merk ik dat toevoegen (filling) van een row in een DataGrid altijd van boven naar beneden plaats vind. Dit is vooral lastig als je veel rows in de DataGrid hebt. De bediener blijft dat altijd de eerste paar rows zien (ten zij hij naar beneden scrollt). Is dit niet aan te passen zodat het Grid van beneden naar boven aangevuld wordt indien nieuwe entries gedaan worden. Of eventueel het Grid mee scrolt met de laatste entries.
Ik heb al naar de properties van DataGrid gekeken. Ik dacht dat de 'Anchor' hier over ging, echter dat was niet het geval. Voor mee scrollen dacht ik aan selecteren van de laatste row, echter zonder succes.
Er tipte in een forum wel iemand hier naar http://msdn.microsoft.com...b787531%28v=VS.85%29.aspx alleen lijkt me dat niet toepasbaar voor een datagrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gepebril schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 20:43:
Hallo,

Ik ontwikkel voor Windows Mobile 5 platform vanuit Visual Studio 2008
Nou, onderhand lijkt het er meer op dat wij voor jou ontwikkelen dan dat je zélf ontwikkelt ;)

Probeer de CurrentCell of CurrentRowIndex eens te setten... En lees voor Pete's sake eens wat documentatie i.p.v. in het wilde weg gekke dingen als "Anchor" te gaan zitten proberen. Probeer je ook altijd met je ogen dicht vliegen te meppen? Een mep op F1 is wel het minste wat je kunt doen. Het gros van je topics afgelopen tijd had je prima zelf op kunnen lossen als je eens wat documentatie zou doornemen en niet in het wilde weg ging zitten proberen.

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 07-08-2010 21:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
Hallo RobIII,

Dank voor de opbouwende kritiek. Het lijkt er op dat ik zo maar een topic start. Uiteraard heb ik daarvoor wel ruim naar antwoorden en mogelijkheden gezocht. Moet zeggen veel technische documentatie toch wel erg leesbaar is. Alleen manpages en VB.net is toch wel wat trickier. Vooral die naam.naam.naam.naam structuur maakt het zoeken er niet makkelijker op. Zou zelf natuurlijk geen betere manier kunnen bedenken. Verder ben ik ook niet op VB.NET tutorials gestuit zoals je bijvoorbeeld wel hebt met b.v. Adobe Premiere waar je echt binnen een half uur behoorlijk opweg geholpen bent in het plakken en knippen van een videootje. Wie weet moet ik er dadelijk zelf eentje gaan starten.......
Meestal lopen meer mensen tegen het zelfde probleem en dat vind je dan wel weer terug via Google.
Verder worden alle mensen die mij geholpen hebben als ze in de buurt zijn getrakteerd op een biertje en de laatste info over in dit mooie fijne land Suriname en wie weet meer ....:)

Overigens on topic, ik ben er nu uit. THX!

[ Voor 5% gewijzigd door gepebril op 07-08-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gepebril schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:16:
Vooral die naam.naam.naam.naam structuur maakt het zoeken er niet makkelijker op
Tja, het is wel makkelijk als je weet waar je mee bezig bent ;) Het is geen naam.naam.naam maar (bijv.) namespace.object.property.method (om maar een zijstraat te noemen). En vanwege die hiërarchische structuur is het juist erg overzichtelijk en duidelijk.
gepebril schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:16:
Meestal lopen meer mensen tegen het zelfde probleem en dat vind je dan wel weer terug via Google.
Verder worden alle mensen die mij geholpen hebben als ze in de buurt zijn getrakteerd op een biertje en de laatste info over in dit mooie fijne land Suriname en wie weet meer ....:)
Mocht ik ooit in de buurt zijn dan weet ik je te vinden :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• gepebril
Tja, het is wel makkelijk als je weet waar je mee bezig bent ;) Het is geen naam.naam.naam maar (bijv.) namespace.object.property.method (om maar een zijstraat te noemen). En vanwege die hiërarchische structuur is het juist erg overzichtelijk en duidelijk.
Voor de mensen die structuur begrijpen heb je helemaal gelijk alleen zie ik zelf weer het zelfde als vroeger in Unix-land en de Man-pages. Alle info stond er wel, maar je moest wel van cryptische en beknopte omschrijvingen houden. Er werd geen wordt gerept over waarom het op die manier opgezet was, in wat voor praktische situaties je dat kon gebruiken.

Als je alleen al als voorbeeld de combobox neemt en je daarin value pairs in probeert op te slaan. Super easy in bijvoorbeeld in HTML en PHP, en je denkt die kennis hebben ze meegenomen in de ontwikkeling van Visual Basic in VB, dus niet echt kijk maar hier (post2). http://forums.devx.com/showthread.php?t=56834 daar kom je toch nooit zo uit jezelf op. Nu zegt niet dat één voorbeeld kenmerkend is voor de taal. Echter veel zaken zijn juist in mijn ogen veel complexer geworden dan eenvoudiger, maar wellicht is dat voor iemand die net start niet. Nu is er natuurlijk wel weer meer mogelijk met minder bouwstenen
Mocht ik ooit in de buurt zijn dan weet ik je te vinden :P
Je bent van harte welkom. Suriname is een heerlijk land met heel veel regels, maar niemand leeft ze na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gepebril schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:48:
Voor de mensen die structuur begrijpen heb je helemaal gelijk alleen zie ik zelf weer het zelfde als vroeger in Unix-land en de Man-pages. Alle info stond er wel, maar je moest wel van cryptische en beknopte omschrijvingen houden. Er werd geen wordt gerept over waarom het op die manier opgezet was, in wat voor praktische situaties je dat kon gebruiken.
Er is bij mijn weten geen (of in ieder geval bar weinig) betere documentatie dan MSDN. Als je daarin niet kunt vinden wat je zoekt is het vaak of dat je iets onmogelijks aan 't doen bent, of je zoekt niet goed, of je bent met iets heel exotisch bezig. Als je met MSDN niet overweg kunt moet je eens iets aan je zoekskills en leren lezen en interpreteren van documenatie gaan doen want dan ligt daar je probleem.
gepebril schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:48:
Als je alleen al als voorbeeld de combobox neemt en je daarin value pairs in probeert op te slaan. Super easy in bijvoorbeeld in HTML en PHP, en je denkt die kennis hebben ze meegenomen in de ontwikkeling van Visual Basic in VB, dus niet echt kijk maar hier (post2). http://forums.devx.com/showthread.php?t=56834 daar kom je toch nooit zo uit jezelf op.
Als je niet begrijpt wat er staat (want er staat weinig tot niets spannends) dan kan ik me voorstellen dat je overdonderd raakt. Als je gewoon MSDN had geraadpleegd:
Although the ComboBox is typically used to display text items, you can add any object to the ComboBox. Typically, the representation of an object in the ComboBox is the string returned by that object's ToString method.
Dat maakt misschien meteen al wat duidelijk(er); maar ik vrees dat 't een gebrek aan (basis)kennis is en dat zijn nou eenmaal zaken die je gaandeweg moet opdoen of door een tutorial, googlen, documentatie lezen etc. moet vergaren.

Over mij

Pagina: 1