[Truecrypt]Not enough free space for hidden file container

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Houd je inkopper-grappen maar voor je :O

Heb een "gewone" file container gemaakt, niks aan het handje. Daarvan is 25% nog vrij. Nu start ik de TC wizard voor het maken van een hidden file container ín een normale file container,

create volume --> Create an encrypted file container --> hidden truecrypt volume --> direct mode

mounten van "outer volume" gaat prima, en dan gaat hij berekenen hoe groot hidden maximaal kan zijn, krijg ik:
Not enough free space for the hidden volume!
Heb de documentatie erop nagelezen. Er is genoeg vrije ruimte, de outer volume is nét beschreven, dus fragmentatie van de container kan het ook niet zijn, waardoor hij niet genoeg contineous space zou hebben. Wat zie ik hier over het hoofd?

edit: Hidden filecontainer documentatie hier te vinden

[ Voor 7% gewijzigd door afraca op 07-08-2010 18:16 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
*KICK*

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
Volgens mij moet je eerst een lege container maken.
Dan een paar files erin zetten als "net alsof er iets in zit".
Dan de hidden container maken.
Vanaf nu alleen de hidden container gebruiken, omdat anders de hidden word overgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

afraca schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:14:
Houd je inkopper-grappen maar voor je :O
He? :? Vriendelijke manier om hulp te vragen.
Heb een "gewone" file container gemaakt, niks aan het handje. Daarvan is 25% nog vrij. Nu start ik de TC wizard voor het maken van een hidden file container ín een normale file container,

create volume --> Create an encrypted file container --> hidden truecrypt volume --> direct mode

mounten van "outer volume" gaat prima, en dan gaat hij berekenen hoe groot hidden maximaal kan zijn, krijg ik:

[...]

Heb de documentatie erop nagelezen. Er is genoeg vrije ruimte, de outer volume is nét beschreven, dus fragmentatie van de container kan het ook niet zijn, waardoor hij niet genoeg contineous space zou hebben. Wat zie ik hier over het hoofd?

edit: Hidden filecontainer documentatie hier te vinden
De FAQ geeft dit aan:
Problem:

When trying to create a hidden volume, its maximum possible size is unexpectedly small (there is much more free space than this on the outer volume).

Probable Cause:

Fragmentation

OR

Too small cluster size + too many files/folders in the root directory of the outer volume.
Het is niet exact jouw probleem, maar komt dicht in de buurt. Probeer de bijbehorende solutions eens.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
jan99999 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:02:
Volgens mij moet je eerst een lege container maken.
Dan een paar files erin zetten als "net alsof er iets in zit".
Dan de hidden container maken.
Vanaf nu alleen de hidden container gebruiken, omdat anders de hidden word overgeschreven.
Als je goed leest heb ik het zo ook wel omschreven ;) Heb eerder via deze manier succesvol een hidden container gemaakt. Oja, en for those interested: je kan, als je eenmaal files in je hidden container hebt, nog prima naar je outer container schrijven --> indien <-- je wachtwoord van hidden container bij het mounten van outer container meegeeft in speciaal boxje van TC :)
The Zep Man schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:29:
[...]
He? :? Vriendelijke manier om hulp te vragen.
Mijn excuses ;) Too much /31 (HK) :')
[...]
De FAQ geeft dit aan:
[...]
Het is niet exact jouw probleem, maar komt dicht in de buurt. Probeer de bijbehorende solutions eens.
Precies, niet precies mijn probleem :/ 56 files, 2 folders, net beschreven dus fragmentation zou ik echt vreemd vinden. Zal eens even de solutions proberen. I'll keep y'all updated.

edit: Oja, en het is niet eens dat hij onverwacht klein zou worden, maar gewoon onmogelijk gemaakt word. Ochja, en cluster size was default.

[ Voor 5% gewijzigd door afraca op 09-08-2010 22:09 ]