Bier over Toshiba Sattelite gevallen, is de schade groot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 15:47
Er is bier over mijn laptop gevallen. Eerst leek het allemaal mee te vallen, maar er zijn toch een paar vervelende dingen nu. Het gaat om een Toshiba Sattelite P300-13J:

* De DVDROM klapt soms ineens open, random.
* Het TouchPad werkt niet meer
* De stroomkabel wordt niet meer gezien door de laptop, dat is dus het grootste probleem omdat ik hem nu niet meer op kan laden.

Windows start nog wel gewoon op, verder lijkt alles gewoon te werken inclusief het toetsenbord.

Wat ik graag zou willen weten, is welke onderdelen er nu waarschijnlijk kapot zijn, het moederbord? het valt me wel op dat die stroomkabel en het dvdrom beide aan de rechterkant van de laptop zitten, dit is ook de plek waar het meeste bier terecht is gekomen. En wordt dit een dure reparatie?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :o

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Ten eerste even dit doen: 8)7 |:( Bier (en andere vloeistoffen) gaan niet lekker samen met electronica he? Dit weet je (Nu) hoop ik O-) ?

Ten 2e: Je noemt net zelf op wat er kapot is, dus vanwaar de vraag?

Als alleen je Touchpad en DVD speler kapot zijn zou de reparatie niet al te duur mogen zijn, ik denk dat je het goedkoopste uit bent de DVD speler zelf te vervangen, en daarna de laptop naar Toshiba sturen om je Touchpad te laten vervangen.

Ik denk dat je toch minstens 150 - 200 euro kwijt bent voor een reparatiebeurtje, maar dit is je eigen domme fout :+

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 07-08-2010 18:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Als er vloeistof over je elektronica valt, moet je direct de stroom er af halen (dus ook de batterij), het apparaat spoelen met water (eigenlijk de onderdelen) en dan een hele tijd laten drogen (paar dagen). Op die manier haal je de viezigheid eruit. Overigens wil dat nog niet zeggen dat het apparaat weer 100% werkt.

Je zou dus nog kunnen proberen om het schoon te maken, hoewel je de laptop al aan hebt gezet.

Er kan van alles kapot zijn wat de symptomen veroorzaakt. De DVD-lezer gaat waarschijnlijk open omdat er nog wat bier tussen het knopje zit. De TouchPad is waarschijnlijk kapot, omdat daar het bier al vrij snel in loopt. Deze is redelijk goedkoop, maar vaak lastig te bereiken, waardoor je alsnog redelijke reparatiekosten betaalt. De voeding zit meestal op het moederbord en is een groter probleem. Meestal heeft het financieel gezien geen zin om een laptopmoederbord te vervangen, omdat je voor het zelfde bedrag meestal een nieuwe laptop kan kopen.

Heb je al je verzekering geïnformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 15:47
D4NG3R NL schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:02:
Ten eerste even dit doen: 8)7 |:( Bier (en andere vloeistoffen) gaan niet lekker samen met electronica he? Dit weet je (Nu) hoop ik O-) ?

Ten 2e: Je noemt net zelf op wat er kapot is, dus vanwaar de vraag?

Als alleen je Touchpad en DVD speler kapot zijn zou de reparatie niet al te duur mogen zijn, ik denk dat je het goedkoopste uit bent de DVD speler zelf te vervangen, en daarna de laptop naar Toshiba sturen om je Touchpad te laten vervangen.

Ik denk dat je toch minstens 150 - 200 euro kwijt bent voor een reparatiebeurtje, maar dit is je eigen domme fout :+
bedankt voor de snelle reactie, maar ik weet inderdaad niet of mijn moederbord nu gewoon nog heel is? zit er niets van die onderdelen op het moederbord vast wat kapot gegaan kan zjin? Tevens vergeet je mijn belangrijkste probleem: hij pakt de stroom niet meer uit de adapter, kan de kabel wel aansluiten maar de batterij wordt niet opgeladen. Ik denk dat het probleem in de laptop zit en niet in de kabel/transformator want daar is niets overheen gevallen.

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Mr.Qips schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:07:
Als er vloeistof over je elektronica valt, moet je direct de stroom er af halen (dus ook de batterij), het apparaat spoelen met water (eigenlijk de onderdelen) en dan een hele tijd laten drogen (paar dagen).
Ho, stop, enter. Gedemineraliseerd water! Vermeld dat er specifiek bij voordat iemand het onder de keukenkraan gaat houden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

openschroeven en kijken wat er nog te redden valt met schoonmaken. met je moederbord zou ik uitkijken maar tochpad en dvddrive knopje zou ik met een tandeborstel en demiwater oid schoonmaken, aangezien het nu toch al gaar is. Kan natuurlijk ook zijn dat er bier in het touchpadcontactje op het moederbord is gelopen in dat geval ook contactje schoonmaken (met een tandestoker oid?)

[ Voor 25% gewijzigd door -36- op 07-08-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn beperkte ervaringen met bier een toetsenborden, ik heb een keer een toetsenbord meteen open gemaakt, met water afgespoeld en laten drogen toen deed deze het later nog.
Ik heb het bier ook een keer laten opdrogen toen zijn de printbanen later tussen het folie gaan corroderen waarna het toetsenbord alsnog afgeschreven kon worden.

Nou is dat met een 10 euro toetsenbord niet zo erg en reserve exemplaren zijn altijd wel te vinden.
Maar met een laptop is het toch zonde.
Pagina: 1