Ik heb al een poosje een VPS draaien bij directvps.nl. Hij werd kaal opgeleverd, dus heb alles zelf geïnstalleerd.
Zo ook Exim4.
Nu heb ik er een paar domeinen op draaien, maar nog niet echt iets speciaals. Ik kwam er dan ook gisteren pas achter dat exim4 iets raars doet. Hij wil geen emails naar Hotmail versturen. En waarschijnlijk dus naar meer mailproviders niet. Als ik e-mails verstuur naar mijn Gmail of MobileMe account, krijg ik ze gewoon binnen.
Exim meld het volgende als er een mail wordt verstuurd naar een Hotmail adres ook als er een From: header wordt meegestuurd:
Exim debug helpt mij niet echt verder, misschien jullie wel.
Als er meer debug uitput nodig is hoor ik het graag
Het probleem kwam aan het licht toen mailtjes van een Wordpress installatie niet aankwamen op het aangegeven hotmail adres.
Heb wel al veel gevonden, maar niks waar ik tot nu toe iets mee kon, of wat op mijn situatie van toepassing is.
Ik weet niet of het hier betrekking op heeft, maar misschien handig te melden:
Ik heb Exim zo ingesteld dat emailadressen e.d. uit een MySQL database gehaald worden.
edit:
Systeem informatie:
Debian 5.0 / Lenny - 32b
Zo ook Exim4.
Nu heb ik er een paar domeinen op draaien, maar nog niet echt iets speciaals. Ik kwam er dan ook gisteren pas achter dat exim4 iets raars doet. Hij wil geen emails naar Hotmail versturen. En waarschijnlijk dus naar meer mailproviders niet. Als ik e-mails verstuur naar mijn Gmail of MobileMe account, krijg ik ze gewoon binnen.
Exim meld het volgende als er een mail wordt verstuurd naar een Hotmail adres ook als er een From: header wordt meegestuurd:
Het probleem lijkt hem dus te liggen in <root@>, waar is de hostname? Voor zover ik weet en kan vinden, staat mijn hostname goed ingesteld:1OhfnI-0003L4-4K ** ###@hotmail.com R=dnslookup T=remote_smtp: SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<root@> SIZE=1292: host mx3.hotmail.com [65.54.188.110]: 501 Invalid Address
vps138:~# hostname vps138.directvps.nl vps138:~# cat /etc/hostname vps138.directvps.nl vps138:~# uname -n vps138.directvps.nl
Exim debug helpt mij niet echt verder, misschien jullie wel.
originator: uid=0 gid=0 login=root name=root sender address = root@ set_process_info: 24131 accepting a local non-SMTP message from <root@>
Het probleem kwam aan het licht toen mailtjes van een Wordpress installatie niet aankwamen op het aangegeven hotmail adres.
Heb wel al veel gevonden, maar niks waar ik tot nu toe iets mee kon, of wat op mijn situatie van toepassing is.
Ik weet niet of het hier betrekking op heeft, maar misschien handig te melden:
Ik heb Exim zo ingesteld dat emailadressen e.d. uit een MySQL database gehaald worden.
edit:
Systeem informatie:
Debian 5.0 / Lenny - 32b
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II