Total erase Ipod nano 3G

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Sinds een week start mijn MBP niet meer op, dankzij o.a. T.net ben ik erachter dat OS X beschadigd is. Mijn Time machine is een maand geleden gecrasht dus een restore kan niet.

Nu is het idee dat ik OS X op mijn ipod nano 3G zet, de interne HD dan kan bekijken en de belangrijke bestanden kan kopieren naar andere externe schijven. Hiervoor moet ik een total erase via de disc ultility uitvoeren. Mijn vraag is dan of er dan de kans is dat het ipod os dan ook verwijderd word?

Het gaat om een 8gb Ipod nano derde generatie (de brede versie). Ik kan de ipod niet bekijken aangezien de oude laptop waar ik nu op zit geen werkende usb poort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom start je niet gewoon van CD/DVD op, i.p.v. moeilijk te gaan doen met een iPod? En als je geen werkende computer met werkende USB poort hebt, hoe ga je dit dan uberhaupt voor elkaar krijgen?

[ Voor 39% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 07-08-2010 15:27 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Als ik OS X via de dvd opnieuw installeer ben ik alle belangrijke bestanden kwijt.
Als ik OS X op een andere schijf zet kan ik de bestanden van de HD op een usb stick zetten.
De usb van de MBP doet het dus wel, die van de reserve laptop niet.
Als ik dan de ipod aansluit ziet de disc utility hem en kan ik hem erase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:35
Haal de schijf uit je MBP en sluit 'm aan op de computer waar je nu op werkt.

Mocht dat een Windows machine zijn dan is daar ook gewoon software voor om HFS te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Heeft geen sata aansluiting.

Dit is de enige manier die zou kunnen werken met de hardware hier aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:12
andries.t.net schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:31:
Als ik OS X via de dvd opnieuw installeer ben ik alle belangrijke bestanden kwijt.
Je kunt tijdens de installatie gewoon aangeven dat je persoonlijke bestanden bewaard moeten worden, " archive and install".

[ Voor 45% gewijzigd door DivxLover op 07-08-2010 15:56 ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
DivxLover schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:55:
[...]

Je kunt tijdens de installatie gewoon aangeven dat je persoonlijke bestanden bewaard moeten worden, " archive and install".
Die functie heb ik nog nooit gezien.
van de apple site:

''You can choose to preserve your user and network settings before installing. This option automatically moves existing users, Home directories, and network settings. This also skips the Setup Assistant after installation.''

Dus alle mappen zoals downloads, music en documents worden bewaard in een nieuwe folder? Ik kan me namelijk niet herinneren wat er nou wel in in mijn user folder stond en wat er buiten stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Nee niet in een 'nieuwe' folder. Gewoon waar ze eerst ook stonden. Alleen de systeem instellingen en dergelijk worden opnieuw geïnstalleerd.

Toch? Ik heb al een tijdje geen osx meer gebruikt..

[ Voor 19% gewijzigd door Beta op 07-08-2010 16:14 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Even gegoogled, de keuze voor archive and install is er niet meer. Volgens appleinsider zijn dit de veranderingen in de installer van SL(de voor mij belangrijke post ik hier):

# If you need to reinstall 10.6, it automatically archives and installs for you.

# A reinstallation will not affect your Mac OS X version number. In other words, reinstallation of Mac OS X 10.6 on a Mac that contains Mac OS X 10.6.1 (when it becomes available) will not overwrite any new components delivered by 10.6.1. So when the re-install is complete, you will still be running Mac OS X 10.6.1. This will save users considerable time.

# There is no "Previous System" folder at the root level after reinstalling.

Ik hoop maar dat ze gelijk hebben dat archive and install automatisch is.

bron:http://www.appleinsider.com/articles/09/08/12/sources_detail_changes_to_snow_leopard_installation_process.html
Pagina: 1