geheugen gebruik mac vs windows.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Live0n
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04-2024
Mijn broertje kwam op het uitgebreide internet iemand tegen die beweerde dat 256mb ram in een iBook even veel prestatie leverde als 1.5gb ram in een windows netbook. Nu snap ik dat het ook van de kloksnelheid afhangt enzo, maar het lijkt mij toch belachelijk dat er zo'n groot verschil is. Ik kon er verder niets concreets over vinden, vandaar dat ik deze vraag maar hier stel. Is dit zo? Please enlighten me ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_pizzaboer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:43
Hmm was een post van een fanboy zeker? Kijk maar eens naar Starcraft 2 welk systeem het meeste nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
10.5 & 10.6 starten echt niet op met 256MB. Geheugen gebruik is wel anders dan in windows afaik. Maar dat geldt voor elk OS. Zoek gewoon naar osx memory usage of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Nee, misschien zal geheugengebruik verschillend zijn tussen de os-sen, voor beiden geld, hoe meer RAM, hoe soepeler het loopt.

Daarnaast is een iBook een laptop van 6,7? jaar oud. En draait er naar alle waarschijnlijkheid ook een 'ouder' OS op (zeg maar even oud als XP) (OSX Tiger). Op een Netbook draait meestal Win 7, wat wel meer geheugen vraagt als Tiger, maar het OS is dan ook ouder.

'Op het uitgebreide internet iemand tegenkomen die iets beweerd' tsja, als je goed genoeg zoekt vind je mensen die beweren dat een kameel kan vliegen oid.

Iets op het internet moet je met een korrel zout nemen tenzij het onderbouwt is. Anders is het gewoon iemand 'die wat zegt'.

@lowfi, volgens mij werden de laatste iBooks met Tiger (10.4) geleverd, neem aan dat die wel starten met 256MB ram, hoewel meer altijd beter is natuurlijk. Dat zijn nog de PowerPC bakjes.

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 07-08-2010 14:58 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Dikke onzin.
Het is niet te vergelijken als je niet de zelfde soort os draait.
Een powerpc variant van ubuntu heeft evenveel geheugen nodig als intel.

Meer geheugen betekend ook vaak dat er meer ondersteund word.
De ervaring voor de gebruiker ook beter kan zijn omdat de interface ook vaak beter is geworden.

[ Voor 34% gewijzigd door Erwinvz1 op 07-08-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Ik denk dat hier toch wel de opmerking: Dat slaat als een lul op een drumstel.. op zijn plaats is. Gewoon zo'n statement slaat helemaal nergens op, het zegt helemaal niets. Je kan ook niet zeggen dat een Ferrari sneller is dan een Porsche of een Lamborghini... zonder eerst vast te stellen wat voor een model je over spreekt, welke motor erin ligt, 2 wiel of 4 wiel aangedreven etc etc.

Zoals pizzaboer al zegt: Fanboy gereutel van een zeer hoog noobish niveau...

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 07-08-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Live0n
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04-2024
Hartelijk dank u allen ^^. Zoals werd gezegd moet je niets zonder onderbouwing aannemen, maar ik kon ook geen onderbouwing teruggeven, vandaar dat ik even hulp inriep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat slaat nergens op, het os gaat wel lang mee maar is niet oud , het is compatible met zogoed als alle nieuwe hardware , en krijgt nog steeds ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38
SP2 en SP1 worden niet meer ondersteund, face it, vroeg of laat gaat ie dr gewoon uit...net als win 98, die wordt toch ook niet meer ondersteund?
Pagina: 1