Prive-modus browsers: onduidelijke combi afbeelding en tekst

Pagina: 1
Acties:

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 08:08
Het artikel wordt afgesloten met een paragraaf mbt welk type sites er bezocht worden terwijl men private browsing heeft ingeschakeld, met direct daaronder een grafiek.

Ik geef grif toe dat ik ook 3 keer heb moeten kijken, je zou vermoeden dat de afbeelding slaat op de direct daarboven geschreven paragraaf, maar dat is dus niet zo.

Die grafiek gaat niet over het aantal bezoeken aan een bepaald type site, maar over hoe vaak private browsing nu gebruikt wordt per browser. Nogal een verschil.

De grafiek staat dus helemaal los van die 42% adult en 28% winkelen.

Ik merk uit de comments dat meer mensen dat niet duidelijk hebben en zo gaat het nut van die afbeelding grotendeels verloren.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
De data in die grafiek geven enkele dingen weer:
- welke browser is gebruikt
- wat voor soort site er met die browser in privé-modus is gebruikt

De paragraaf slaat dus wel indirect op de grafiek - want het gaat over dezelfde data - maar in de grafiek staat het uitgesplitst per browser, iets dat in de tekst niet heb gedaan :)

De grafiek laat ik desondanks wel staan, want ik vind dat het in een oogopslag diverse zaken inzichtelijk maakt: welke browsers het vaakst in privé-modus worden gebruikt (iig op welke browsers de advertenties uit de steekproef werden getoond) en op wat voor sites die advertenties op die browsers werden getoond :)