[software] financiele huishouding

Pagina: 1
Acties:

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:56

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
op zoek naar een programma om op een simpele manier mijn inkomsten en uitgaven bij te kunnen houden.

De eisen die ik heb zijn:
-simpel
-liefst een integratie met iCal om zo reminders te kunnen zetten voor bepaalde rekeningen / aflossingen ed.
-kunnen importeren van mijn Rabobank rekening gegevens is een must (ook liefst zo simpel mogelijk)
-uitstaande leningen ook erin kunnen zetten
-het zou geweldig zijn als ik een pdf van een factuur (Bv. de aankoopman van mijn nieuwe macbook) kan koppelen (altijd alle belangrijke rekeningen beschikbaar voor verzekeringstoestanden en garantie, op een simpele manier).

Ben zelf al ana het googlen gegaan, maar wat ik tot nu toe gevonden heb loopt steeds spaak op enkele eisen.

Wat ik gevonden heb, geprobeerd heb en werd afgekeurd waren:

-myplan
-icash
-conto
-minimoney
-numbers met wat templates.

Grootste punt waarop het misloopt is het koppelen van die facturen en de integratie met iCal. Misschien dat iemand anders nog een briljante ingeving heeft en anders moet ik mijn eisen maar blijkbaar gaan bijstellen of het zelf maken.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik weet dat daylight wel integratie met iCal heeft en koppelen van pdf's. Echter is dat niet echt een boekhoud programma maar misschien dat het daar toch genoeg functionaliteit voor biedt. Misschien eventueel in combinatie met Billings van dezelfde maker.
http://www.marketcircle.com/

Verder is er nog GNU cash, alleen ken ik dat totaal niet dus weet niet of het aan je eisen voldoet.
http://www.gnucash.org/

[ Voor 18% gewijzigd door Shinji op 07-08-2010 13:04 ]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
het is niet echt boekhouden dat ik wil doen, meer dat ik een beetje een overzicht heb op inkomsten en uitgaven en waar het geld aan op gaat. Huishoudboekje meer dus.

Ik zal je tips eens gaan bekijken.

met facturen bedoel ik trouwens gewoon de rekeningen die ik krijg, geen zakelijke toestanden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 07-08-2010 13:07 ]

Verwijderd

Ik hoor goeie verhalen over MoneyWell. Ik weet alleen niet of deze integratie heeft met iCall. Anders kun je altijd nog een feature request insturen natuurlijk.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
mijn dank is groot kamose ! dat is van wat ik tot nu toe geprobeerd heb in de demo precies wat ik aan het zoeken was.

Eindelijk duidelijkheid wanneer ik Bill Gates of Steve Jobs voorbij ga streven met spaargeld ;)