windows 7 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nu al 3 dagen bezig met het proberen aan de praat te krijgen van mijn nieuwe HTPC.
Elke keer als ik opstart komt hij tot het begin van win7 (die 4 gekleurde ballen die bij elkaar komen).
Dan hangt hij! BSOD geeft de melding: "STOP 0×0000007B (0x80d86b58, 0xc0000034, 0x00000000, 0x0000000) Volgens velen is dit een 'inaccessable boot drive'. Maar ik heb toch kunnen installeren?! Dus de SSD is accessable! Weer anderen zeggen dat het een probleem is met AHCI. Ik had dat nog niet aanstaan in de BIOS dus dat heb ik gedaan en opnieuw geinstalleerd. Zelfde probleem!

Ik heb alles al geprobeerd via het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter topic en via mijn vriend Google.
Het lukt me echt niet.
Even de info:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec MicroFusion Remote 350€ 98,40€ 98,40
1Intel Core i3 530€ 96,99€ 96,99
1OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB€ 71,82€ 71,82
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 41,65€ 41,65
1MSI H55M-ED55€ 94,75€ 94,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,61

idd geen dvd drive, ik installeer via usb. De zelfde methode en usb heb ik getest op een laptop en dat werkte super.
Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de SSD. Ik kan alleen geen nieuwe driver ervoor vinden.
Moet ik misschien ergens anders een driver voor downloaden en op de usb stick zetten en tijdens installeren die drivers erbij pakken? Driver voor chipset, moederbord, AHCI?

Ik weet het echt niet meer, kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je al geprobeerd je bios te updaten ?
Op de msi website zie ik bij versie 1.4: Fixed system report incorrect HDD size in AHCI mode
Dit zou misschien er wat mee te maken kunnen hebben, op een ander forum las ik ook dat een bios update kan helpen voor jou probleem.
Msi website: http://global.msi.eu/inde...maincat_no=1&prod_no=1975

Je zou daar ook de laatste drivers moeten kunnen vinden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Tweakdude, ik heb de update 1.5 van de bios al binnen. Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik die bios kan updaten via mijn usb stick. Ik denk dat ik een boot usb moet maken.
Dus ik moet eerst eens kijken hoe ik dat moet gaan doen.
ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik wordt nu officieel gek! ik heb een opstart usb gemaakt en daar alle update bestanden opgezet.
opnieuw opgestart met usb als 1st boot.
gedaan via: http://www.flazh.de/en/bios-boot-usb-stick.htm
dat lukt.. hij boot in dos. Alleen kan ik niets typen.. geen cursor.
mijn toetsenbord werkt en ik heb hem voor zekerheid ook even via ps2 aangesloten maar niets.
iemand idee wat dit kan zijn? of gewoon op andere manier opstart usb maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je usb legacy support aan staan in de bios, anders kan het zijn dat je niks kunt typen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Als het zo niet lukt heeft MSI ook een speciale tool die op het forum van MSI aangeraden wordt.
Hier is deze te downloaden, maar dan moet je je wel eerst registreren op het forum. Dit is schijnbaar de veiligste manier om je bios te flashen.

Sowieso een goed forum als je problemen hebt met je MSI spullen, of een beta bios nodig hebt of wat dan ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Plato112 op 07-08-2010 15:23 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok het is me via m-flash utility van msi uiteindelijk gelukt.
Mijn bios is nu versie 1.5.
Maar nog steeds hetzelfde probleem.
Dus heb ik win7 opnieuw geïnstalleerd maar ook geen geluk.

als ik in safe mode opstart stopt hij bij classpnp.sys. Ik ben nu aan het onderzoeken wat ik hieraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ben al 4 dagen bezig en nog niets.
Heb nu een laptop disc geprobeerd en die doet het meteen.
Dus ik denk dat het probleem de ssd is. maar wat?
Driverprobleem lijkt me raar want ik heb ook andere win7 dvd geprobeerd. zelfde probleem.

SSD DOA kan ook niet want die doet het gewoon. heb hem nu aan laptop hangen en kan erop schrijven en alles.

Wie verlost me van deze installatiehell?

edit: kan het zijn dat het een bug is in mijn ssd?
http://www.anandtech.com/...quickly-to-stop-shipments
http://ssdtechnologyforum...Quickly-to-Stop-Shipments

de firmware is 1.6 dus dit is de laatste.
Dat zou het dus ook niet kunnen zijn.

iemand nog een idee?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok eindelijk opgelost!
Het probleem zat hen in een combinatie van factoren.
- De manier van installeren via usb gaat in deze configuratie niet altijd meteen goed.
- Als er geprobeerd is te installeren op die ocz onyx is zijn fabrieksinstelling weg. Die heeft hij in sommige gevallen toch nodig.

oplossing was een tooltje van de ocz site "sanitary_erase.exe" die de fabrieksinstellingen terugzet.
Daarna op een goeie (met dvd drive) installeren.
Succes! eindelijk.
Bedankt aan de mensen die gereageerd hebben.
Groet
Pagina: 1